Jump to content

Festivaler 2010


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Förlåt för en onödig bumb men...

...jag ska på Sweden Rock Festival! :naughty: Träffar jag någon (tillägger "från sajten" så att ingen drygar) där?

Vet hut! Du borde veta bättre än att skriva relevant information i trådar.

Hah, nejrå - jag inte dit, men däremot har jag köpt Emmabodabiljett sedan några månader tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har anmält intresse som funktionär på P&L, är det någon som har erfarenhet av funktionärsliv på en festival och känner för att dela med sig? Hur stor chans är det egentligen att man får ett sådant jobb förresten?

Aye, jag var stagehand på Arvika i fjol. Det enda jag kan säga är att jag var sjukt glad att jag gjorde det. Roligt, utvecklande, man träffade sjysst folk, och det var kul att se festivalen från en annan sida än full tonåring. Bra erfarenhet! Jag går bet på om det är lätt att få jobbet, en vän till mig hookade upp mig - men om du har mer specifika frågor eller så svarar jag gärna på dem!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nytt till Roskilde:

"
Serena-Maneesh, Sólstafir and Valient Thorr add loads of guitars, sparks and Nordic coldness to Roskilde Festival 2010.

Three small but powerful bands form this Wednesday’s announcement. This batch is good news for anyone with a penchant for guitar noise, rock and metal.

SERENA-MANEESH (N) sounds like My Bloody Valentine or Sonic Youth if these had grown up in the far North on a diet of reindeer meat and melted snow. The critically acclaimed band played Roskilde Festival back in 2006 after having released its debut album. Now the much awaited follow-up, S-M 2: Abyss In B Minor, is on the way, so we are looking forward to a new visit from the Norwegian jøtuler’s massive noise rock.

SÓLSTAFIR (ISL) combine their starting point in the metal genre with symphonic sequences, which is reminiscent of post-rock and gives the music a cinematic rush to the stomach. Several sources have mentioned the band as some kind of hard-hitting, metal counterpart to Sigur Rós.

VALIENT THORR (US) play some of the most unfashionable, but also effective heavy rock that you can imagine. A great experience is almost guaranteed for everyone who has tapped their feet to the sounds of Black Sabbath, MC5 and Motörhead.

More metal on Saturday

Focus is on rock and metal this week. On Saturday, Danish Metal Awards takes place,
and to celebrate this we will reveal yet another metal act
. "

Några föraningar om vilken?

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En arbetskompis till mig har en kompis med väldigt bra insyn i Emmaboda, han skriver på sin blogg följande.

"Hej allihop!!

Har varit över och snackat med Emmabodafestivalen idag och ojojojojoj vilka bandbokningar som är på g! Tyvärr tyvärr har jag lovat dem att hysha med det så de får vara först med att släppa det, MEN, jag fick åtminstone tillåtelse att säga att det är en feting till uppdatering på "Ed Banger"-paketet som de började med på sitt förra artistsläpp. Men jag kan ju inte hjälpa om ni läsare gissar lite i kommentarerna. Se det som en tävlig så får vi se vem som gissar rätt, som ni får reda på när släppet kommer på deras hemsida."

Jag snackade med honom på facebook och han sa att ena bandet slåss både Arvika och Emmaboda om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, oj, min fråga var snarare menad som "[du är] Inget Hoffmaestro-fan?".

Näe, det är jag inte.

En arbetskompis till mig har en kompis med väldigt bra insyn i Emmaboda, han skriver på sin blogg följande.

"Hej allihop!!

Har varit över och snackat med Emmabodafestivalen idag och ojojojojoj vilka bandbokningar som är på g! Tyvärr tyvärr har jag lovat dem att hysha med det så de får vara först med att släppa det, MEN, jag fick åtminstone tillåtelse att säga att det är en feting till uppdatering på "Ed Banger"-paketet som de började med på sitt förra artistsläpp. Men jag kan ju inte hjälpa om ni läsare gissar lite i kommentarerna. Se det som en tävlig så får vi se vem som gissar rätt, som ni får reda på när släppet kommer på deras hemsida."

Jag snackade med honom på facebook och han sa att ena bandet slåss både Arvika och Emmaboda om.

Har läst bloggposten och det låter riktigt fint. Kul det där med att Arvika och Emmaboda slåss om det, men vad fan kan det vara? Borde inte vara Justice, och något annat superstort finns ju inte på Ed Banger längre sen Daft Punk lämnade. Uffie? Mr Oizo? SebastiAn?

Förresten kommer den stiltje som rådit på festivalfronten snart vara över. Från Rockpartys blogg:

"Från cirka en och en halv vecka före jul och fram till Noorderslag händer INGENTING (på bokningsfronten). Det är som att allting sätts på paus och man får inga svar på artistbuden. Sen så träffas alla ute på den holländska landsbygden, dricker öl och gör affärer.

Noorderslag är en stor mässa där en massa band uppträder. Och där träffas bokare, agenter och alla möjliga andra figurer.

Och precis som i alla andra seriösa branscher görs de flesta riktigt bra festivalaffärer i baren.

Det handlar om att dunka rätt person i ryggen, bjussa på en öl och börja förhandla".

De har också fått genom två bokningar, ska bli intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Världen bästa festival? en av dom i alla fall, Coachella utanför Los Angeles har släppt årets band, och som vanligt står dom för en riktigt tung line-up.

Satan vad jag vill åka dit.

Ja det är nog fan världens bästa, särskilt eftersom den har så jävla skön blandning musik, Reading och Leeds är väl nice men det blir ju lätt enformigt. Sen att det är i Kalifornien osv gör det ju inte sämre.. Borde bli ett besök någon gång.

edit: Fan, blir alltid såhär. Nu har jag suttit i en timme och hittat flyg tur och retur för 4800, fått med en polare, läst igenom FAQ:en, kollat upp carpoolande mellan LA och festival, är en hel del som kör och erbjuder skjuts.. Alkohol vore väl enda problemet. Och att det skulle gå på åtminstone 10 000.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mono till Umeå Open. Det var som fan.

Åh, herregud! Beslutsångest nu, House of Metal är i mars också. Kommer bara ha råd med ett av dem..Mono och Khoma på Umeå Open och storband från USA till House of Metal. Gaah!

Nevermind! Såg att både Khoma och Mono ska spela under fredagen, yes! Kommer ha råd med båda ändå! :doh:

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Downloads första bandsläpp!!! :doh::lol:

PromoBoxHOME-presale_1152374_0.jpg

Tungt, Them Crooked Vultures, Deftones och Stone Temple Pilots är alla band jag hoppas kommer förbi Sverige i sommar.

Arvika har ett bandsläpp imorgon, på deras hemsida kan man läsa "imorgon efter lunchrasten är det dags igen, då släpper vi ett gäng nya namn. Det blir lite stort, lite smått och lite dans! "

Jag kan banne mig inte komma på ett enda band, vart otroligt tyst kring alla stora Svenska festivaler på ryktesfronten, men kan tänka mig att Hot Chip är en het gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...