Jump to content

Festivaler 2010


Tweak
 Share

Recommended Posts

Amen. Jag skulle inte banga på en tur till Slottsskogen!

Har du något inside-scoop på Accelerators vara eller icke vara i år, Jakob?

Inte mer än att de på hemsidan, när de meddelade att det inte blev något 2009, skrev "Tyvärr blir det ingen Acceleratorfestival 2009. Allt som måste falla på plats för att det ska fungera att göra en sån här smal festival föll i år inte på plats. Det handlar om allt från tillgängliga artister till rätt lokal - vi siktar på 2010 redan nu dock!" men vi får väl se hur det blir med det. Det vore väldigt kul, ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Peace and Love släpper en live-dvd med Håkan Hellströms framträdande 2009. Låter riktigt kul, särskilt för er osm var där.

"Håkan Hellström och Peace & Love släpper live-dvd tillsammans

Konserten är filmad med 9 kameror och innehåller även extramaterial där Håkan och bandet talar om konserten samt Håkans karriär fram tills nu. Dvd:n innehåller 2 timmar och 2 minuter material och distribueras via EMI och finns ute i handeln från och med den 2 december. 10% av intäkterna skänks till Barncancerfonden.

-Jag har aldrig förr sett solen gå upp under en spelning men det gjorde den i Borlänge, man kan se hur det ljusnar under konserten. Det var en sån där sommarnatt som man aldrig vill ska ta slut och jag är glad över att den finns kvar nu, säger Håkan Hellström.

-Om bara Sven-Bertil och symfoniorkestern hade kunnat dyka upp så tror att de här två timmarna är ganska sammanfattande för mitt 1:a decennium som sångare. Kanske också ett avbrott för en sambabateria och sedan avsluta alltihop med ett julbord, fortsätter Håkan."

http://www.peaceandlove.nu/festival/nyhete...a-peace---love/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Klubbfestivalen" Europavox arrangeras i Stockholm i helgen, något jag inte alls hade koll på. Endagspass till fredagen kostar 200 spänn och då lirar Shout Out Louds, hade kunnat åka bara för dem.

Lineup: Apparat (DE), James Yuill (UK), The New Wine (NO), Shout Out Louds, Múm (IS), Kutu Folk Crew (FR), Loaded dj-set, Ebony Bones (UK), Delorean (ES), Das Pop (BE), Data dj-set (FR).

Det är fan rätt bra för för 290 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lösa rykten säger att Rammstein i princip är klara för Arvika. Starkare rykten säger att Pearl Jam bokat turnébussar för en Europaturné och för diskussioner med Norwegian Wood och i dagarna efter en svensk festival, alltså Where The Action Is.

Jag har hört samma rykten, och om Pearl Jam kommer till WTAI kommer jag dö av lycka!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört samma rykten, och om Pearl Jam kommer till WTAI kommer jag dö av lycka!

Haha, då hoppas jag för din skull! Vilka är Pearl Jams bästa låtar?

Och nu har en av headlinersen till Glastonbury, en av Europas allra största och grymmaste festivaler utannonserats. Det är inga mindre än U2. Festivalgeneral Michael Eavis säger:

"I promised the best possible line-up for the show next year and the confirmation that U2 will play their first ever Glastonbury – and their first major festival gig since the early 1980s – is fantastic news. We've been trying for years... And now we've finally made it happen. I'm sure they will pull out all the stops to make next year's Glastonbury the most memorable ever."

Första festivalspelningen sen början på 80-talet alltså! http://www.glastonburyfestivals.co.uk/news...lastonbury-2010

För övrigt ryktas det om Muse, Rolling Stones, David Bowie och Coldplay som headliners också. Pulp sades tidigare ha bestämt sig för en återförening på Glastonbury men de ryktena dementerades snabbt. Haha, såg nu att det spekulerats om Led Zeppelin också men det var enligt The Sun så det känns ju lite sådär.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Emmaboda har sitt första bandsläpp första december:

09.11.24

Bandsläpp o biljetter

Den första december släpper vi våra första akter . Det blir ett riktigt trevligt släpp. Dock rullar biljetterna redan på i ett vansinnigt tempo så julklappsbiljetterna är det dags att fixa nu så de inte inte tar slut.

Hoppas verkligen de chockar med något sjukt bra, stil med CC förra året. Hoppas du på något speciellt i år, Kalle?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta tar nog med "Jeremy" från 1991 på en sån lista i alla fall. Kiedis får spåna vidare.

Tweak hur orkar du va så uppdaterad? Det är inte enns nyår än. =)

Haha. Dels är det inte så jobbigt och dels tycker jag det är väldigt intressant och kul.

Hultsfred kommun ska tydligen ha köpt loss fastigheter från Rockparty för sju miljoner kronor, antar att det är positiva besked för Hultsfredfestivalen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer Hultsfrednyheter - taktiken inför 2010 har varit att få någon att samarrangera festivalen med dem (i stil med hur de samarbetade med Luger innan, kanske?), men det har inte lyckats. Istället kommer förmodligen kommunen gå in och stödja dem ekonomiskt, vilket vore en bra lösning då de inte bara stirrar sig blinda på vinstmaximering (förhoppningsvis). Ingenting är dock säkert utan klubbas på fullmäktigemötet den 30 november.

Peace and Love har släppt:

NOFX [uS]

Kim Wilde [uK]

[ingenting]

Ale Möller Band

Kultiration

Robert Belfour [uS]

Brothers of End

Dan Berglund

Astral Doors

Tribulation

Sweden Rock har haft sitt första släpp:

Bachman and Turner (CAN)

Unisonic (D)

Bigelf (US)

Jorn (N)

Saga (CAN)

Mother's Finest (US)

För övrigt tror jag Vitalic kommer finnas med i Emmabodas första bandsläpp, vilket vore sjukt nice.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Senast Arvika gjorde om sin sida så släppte dom Depeche Mode i samma veva, nu bygger dom om sidan igen......????

Haha, det blir spännande. Den har varit sådär några dagar nu. Förresten så är Rammstein förmodligen klar för en svensk festival (Arvika?) och Girls hamnar nog hos Way Out West i sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, det blir spännande. Den har varit sådär några dagar nu. Förresten så är Rammstein förmodligen klar för en svensk festival (Arvika?) och Girls hamnar nog hos Way Out West i sommar.

Hoppas på nått, Arvika har dom senaste åren släppt en headliner som första släpp, tror också lite på Rammstein, inget jag köper biljett för, men ett roligt släpp, men tror att dom är rätt aktuella för Metaltown också.

Girls, kan mycket väl hamna på Way out West, känns som ett sånt band, hoppas dom kommer till någon festival, kan överväga att åka till den ev festivalen just för den spelningen, underbar platta, och det jag har hört är dom riktigt bra live också, längtar till Mars.

Edit* just det, Pearl Jam, Ten plattan är ju ett måste i allas musiksamling, Pearl Jam håller faktiskt en ganska jämn nivå genom sina skivor, det ända nedslaget jag kan komma på är det självbetitlade albumet från 2006, det var ingen höjdare, Backspacer från i år har jag inte lyssnat på än, det albumet kommer om tre skivor på min playlist.

Men om du inte hört Ten, kolla upp det, en av dom bästa 90-tals plattorna.

Sen finns det även andra projekt med Pearl Jam medlemmar som är värda att kolla upp inte minst Temple of the Dog med Chris Cornell och Matt Cameron från Soundgarden, sen finns det en platta som heter Mirror Ball som är en Neil Young skiva men Pearl Jam backar upp på allt.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...