Jump to content

Festivaler 2010


Tweak
 Share

Recommended Posts

Hultsfred '10:

* KENT

* FAMILJEN

* SHOUT OUT LOUDS

* MASKINEN

...nu snackar vi förstasläpp! :D

"Som en rolig anekdot kan vi berätta att Kent faktiskt spelade på Hultsfred redan 1994 - i ett öltält! Då var dom så okända att Nordmans ljudtekniker bad dom sänka volymen." :)

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

I Augusti kommer Sonysphere till Stockholm, inte Hultsfred som den brukar. Massor av megaband och artister kommer vara där. Iron Maiden, Mötley Crue, Heaven & Hell, Iggy & The Stooges, Slayer, Anthrax, Alice Cooper... need I say more? Kommer nog dra dit nu när de kommer till Sthlm och allt! Nån från forumet som drar dit?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Peace & Love's tredje bandsläpp:

Kent

D-A-D (DK)

Vitalic (FR)

Melissa Horn

Nisse Hellberg

Khoma

Chords

Troublemakers

Venerea

Jag kan gärna tänka mig att se både Kent och Melissa Horn. Även Amanda Jenssen sedan tidigare. Men det är ju först när de stora bandsläppen börjar komma igång som man börjar se vilken festival som bokat bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultsfred '10:

* KENT

* FAMILJEN

* SHOUT OUT LOUDS

* MASKINEN

Bra släpp. Alla de där lär vara typ överallt i sommar men just därför kan de vara viktiga att ha - sjukt många vill ju faktiskt se dem. Jag skulle gå och se alla förutom Familjen.

I Augusti kommer Sonysphere till Stockholm, inte Hultsfred som den brukar. Massor av megaband och artister kommer vara där. Iron Maiden, Mötley Crue, Heaven & Hell, Iggy & The Stooges, Slayer, Anthrax, Alice Cooper... need I say more? Kommer nog dra dit nu när de kommer till Sthlm och allt! Nån från forumet som drar dit?

DÄR snackar förstasläpp. Helt sjukt jävla bra. Synd att jag verkligen inte gillar musiken. Biljetterna kommer bara kosta 880 kronor också... Det är otroligt.

Peace & Love's tredje bandsläpp:

Kent

D-A-D (DK)

Vitalic (FR)

Melissa Horn

Nisse Hellberg

Khoma

Chords

Troublemakers

Venerea

Jag kan gärna tänka mig att se både Kent och Melissa Horn. Även Amanda Jenssen sedan tidigare. Men det är ju först när de stora bandsläppen börjar komma igång som man börjar se vilken festival som bokat bäst.

Vitalic är en riktigt bra bokning, likaså Kent. Resten är i princip lika ointressant som 90% av Peace and Loves bandsläpp alltid är.

Även Storsjöyran, Arvika, Skanderborg i Danmark och Rockoff på Åland släppte Kent idag. Arvika släppte även Familjen.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Augusti kommer Sonysphere till Stockholm, inte Hultsfred som den brukar. Massor av megaband och artister kommer vara där. Iron Maiden, Mötley Crue, Heaven & Hell, Iggy & The Stooges, Slayer, Anthrax, Alice Cooper... need I say more? Kommer nog dra dit nu när de kommer till Sthlm och allt! Nån från forumet som drar dit?

Ska nog dit :D:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

festivalrykten.blogspot.com

Justice - electro från Frankrike är inte bara hett, det är helt rätt. Ny skiva på G i januari. Har lirat på Hultan, Emmaboda och Yran. Det känns Way Out West, Hultsfred eller Arvika.

Daft Punk - omtalade fransoserna som bjuder på elektronisk musik av bästa sort. Rykte om turné och album. Arvikas drömbokning, annars är Hultsfred en bubblare här. Arvika lär göra allt för att fånga Daft, de har toppat önskelistan över artister i 3 år. Vi vet numera att drömmar har en tendens att slå in på Arvika, förr eller senare.

Rykten är rykten... Men lyckas Arvika med sina satsningar på reklamfilm osv roffa åt sig dessa band så gör jag extremt mycket för att fåtag på en biljett.

Edit: Fast det lutar ändå mot Emmabodafestivalen. :mf_doof:

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh.. :mf_doof:

Men come on, blir ju lite löjligt det här nästan.

Sweden Rock släpper ju band typ varje dag nuförtiden men idag blev i alla fall Danzig klar/klara. Roskilde ska tydligen ha släpp ikväll, det blir intressant. Kanske är det Pavement Emmaboda släpper imorgon, det vore sjukt stort isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men come on, blir ju lite löjligt det här nästan.

Wat? Jag har missat Justice, Daft Punk, Boyz Noize mm och vill ha så mycket electro som det bara går för att fylla. :rolleyes:

Fast jag är openminded, man brukar alltid hitta nya band varje gång de släpper artister. <_<

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wat? Jag har missat Justice, Daft Punk, Boyz Noize mm och vill ha så mycket electro som det bara går för att fylla. :rolleyes:

Fast jag är openminded, man brukar alltid hitta nya band varje gång de släpper artister. <_<

När missade du Daft Punk?

Cut Copy till Emmaboda! <_< Deras bästa bokning hittills i år, sjukt nice!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...