Jump to content

Festivaler 2010


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Metaltown har fått nya släpp:

Amon Amarth (S)

Coheed & Cambria (US)

Garcia plays Kyuss (US)

Hatebreed (US)

69 Eyes (FI)

Brian "Head" Welch (US)

Adept (S)

Raunchy (DK)

Between The Buried And Me (US)

Antichrist (S)

Rätt okej släpp. Hade hellre sett Hatebreed, Adept och Between The Buried And Me på West Coast Riot istället.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Och så har Rockparty kontrat P&Ls bokning av Jay-Z. Med vem? Ingen mindre än en av Jay-Zs största rivaler (även om de nuförtiden slutit fred), mellan vilka en av hiphopens största beefs utspelats - Nas. Med sig har han Damian Marley som han också släpper skiva med framöver. Fy satan vad bra!

Hultsfred släppte:

Nas & Damian Marley

Hoffmaestro och Chraa

Melissa Horn

Birgit Bidder

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och så har Rockparty kontrat P&Ls bokning av Jay-Z. Med vem? Ingen mindre än en av Jay-Zs största rivaler (även om de nuförtiden slutit fred), mellan vilka en av hiphopens största beefs utspelats - Nas. Med sig har han Damian Marley som han också släpper skiva med framöver. Fy satan vad bra!

Hultsfred släppte:

Nas & Damian Marley

Ooooh shi-

Jay-Z är ju en större ikon inom hiphopen men Nas är fan duktigare, eller var i alla fall. Hoppas skivan med Marley släpps innan sommaren så får man se om de fortfarande håller måttet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Ooooh shi-

Jay-Z är ju en större ikon inom hiphopen men Nas är fan duktigare, eller var i alla fall. Hoppas skivan med Marley släpps innan sommaren så får man se om de fortfarande håller måttet.

Mhm, jag håller också Nas framför Jay-Z. Sen är det klart att Aftonbladet går igång mer på Jay-Z (Aftonbladet går ju för övrigt igång mer på allt P&L släpper, oavsett vad det är) än Nas men frågan är om inte Nas har minst lika många festivalbesökande fans.

Albumet planeras att släppas 25 maj och de har släppt två låtar på sin Myspace, låter bra, särskilt As We Enter. http://www.myspace.com/distantrelatives

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken festival ska gtasajtens forumiter på? eller det kanske blir fler än en för en del?

Har snittat tre per år sen 2008. I år skulle jag vilja Emmaboda, Hultsfred och Way Out West men pga jobb osv blir det kanske bara två, och jag har biljett till Hultsfred och Emmaboda. Egentligen är jag, artistmässigt, minst pepp på Emmaboda men det ligger närmst, är sjukt nice och i princip alla vänner ska dit så.. Och Hultsfred har jag ju VIP på.. Men jag vill till WoW. Kommer bli svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken festival ska gtasajtens forumiter på? eller det kanske blir fler än en för en del?

Ligger som Tweak, runt 3 per år.

Stockholmsfestivalerna är självklara, spelar inte så stor roll vilka som kommer, dock får jag se hur jag gör med Sonisphere.

Annars ligger Way out West väldigt bra till, en endagsbiljett till Hultsfred kanske när Empire spelar, Arvika känns inte så aktuellt just nu.

Bra släpp av Hultsfred, NAS är riktigt tung live.

Det börjar nog att röra på sig när det gäller Popaganda, det kommer nog komma ett släpp väldigt snart, Hästpojken är klar enligt hans MySpace och rykten säger Belle & Sebastian.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken festival ska gtasajtens forumiter på? eller det kanske blir fler än en för en del?

Hittills ser det ut att bli Sweden Rock Festival och Peace & Love Festival.

SRF åker jag till mest för att hänga runt på campingen med mina kamrater, och med flaskan och/eller joppen i hand. Har bara planerat att se Danzig än så länge.

Åker till Peace & Love mestadels för att se band, men jag lär spendera mycket tid på campingen ändå. Sen ska jag kanske jobba där också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...