Jump to content

"Achievements"?


VickeX
 Share

Recommended Posts

...att ha en lista med achievements medlemmar kunde låsa upp? Det skulle kunna finnas en lista på "öppna" achievements som visar vad man ska göra för att få en viss achievement, som alla kan se redan innan dem låst upp dem. Eller så skulle alla achievements kunna vara dolda, och man bara får en notifikation när man låst upp en. Och så under sin avatar ha någon typ utav status eller så.

Achievements kan då t.ex vara "Posta din första post", "Posta din första tråd", "Skriv 50 inlägg i topic X"...

Och med tanke på idéen om den sista achievementen där så skulle det väl vara bäst om den var en dolt achievement, för att de inte ska leda till spam/meningslösa poster.

Ingenting supernödvändigt, men någonting lite roligt som kanske skulle kunna vara attraktivt för nya användare?

[Tokig idé/Allvarlig idé]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stödjer idén.

Man ska dock inte vinna achievements för x antal posts eftersom det, som sagt, riskerar att leda till spam men det finns ju annat...

Några förslag på achievements:

Skriv ett inlägg.

Skriv ett inlägg i alla forumdelar.

Starta en tråd.

Starta 10 trådar.

Presentera dig i presentationstråden.

Få 5 friends. :D

Få 1000 profilbesökare.

Donera.

Mister Whoopee Award: Bli moderator. Stig ner. Bli moderator igen.

etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Nja jag vet inte riktigt jag, tror det skulle leda till en del spam ÄVEN om dom skulle vara dolda!

*20 senaste inläggen i ex. Vardagsnack*

-JA, IDAG FICK JAG *Achievement*

-Du också? grattis

-Jag fick det precis, fyfan vad sköj

-Grattis till er alla

Ni förstår, och jag tror även att detta skulle skapa kaos bland yngre medlemmar som kommer endast för achivement farming. Dvs, att helt plötsligt en dag när vi loggar in så får vi se liknande trådar som "Vad betyder runka?" bara för att dom ska få en achievement!

Så nej, jag stödjer inte idéen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Achievements för antalet posts håller inte tyvärr, även om det skulle vara kul såklart. Men däremot tycker jag en del av det skulle kunna vara om man t.ex. varit inloggad varje dag i 20 dagar osv. olika achievements för det, största problemet med det är väl att man kan missa pga. man reser bort eller något så att man inte "orkar" gå in på forumet och försöka samla om alla dagar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Achievements för antalet posts håller inte tyvärr, även om det skulle vara kul såklart. Men däremot tycker jag en del av det skulle kunna vara om man t.ex. varit inloggad varje dag i 20 dagar osv. olika achievements för det, största problemet med det är väl att man kan missa pga. man reser bort eller något så att man inte "orkar" gå in på forumet och försöka samla om alla dagar igen.

Det är ju ens eget val att man åker bort så jag ser inte att det är ett problem med det. :o

EDIT: Det behöver ju inte vara ens egna val men ändå..

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju ens eget val att man åker bort så jag ser inte att det är ett problem med det. :o

EDIT: Det behöver ju inte vara ens egna val men ändå..

Sant givetvis, men tänkte mer att risken finns att medlemmar tänker mer på sina achievements än på forumet vilket i sin tur leder till att om de misslyckas med något achievement så orkar de inte komma tillbaka och inloggningarna blir färre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant givetvis, men tänkte mer att risken finns att medlemmar tänker mer på sina achievements än på forumet vilket i sin tur leder till att om de misslyckas med något achievement så orkar de inte komma tillbaka och inloggningarna blir färre.

Äh, tror inte att dem snela medlemmarna som faktiskt hänger här tänker så. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Achievements för antalet posts håller inte tyvärr, även om det skulle vara kul såklart. Men däremot tycker jag en del av det skulle kunna vara om man t.ex. varit inloggad varje dag i 20 dagar osv. olika achievements för det, största problemet med det är väl att man kan missa pga. man reser bort eller något så att man inte "orkar" gå in på forumet och försöka samla om alla dagar igen.

So? Bara att logga in igen. Med tanke på hur mycket annat nonsens man kan ägna tid åt för att få achievements i spel lär det ju inte göra särskilt mycket att nån inte fick en achievement för att han åkte bort. Jeezus. "Vi slopar idén med en inloggad-achievement, för det kan hända att folk åker bort och inte kan få den." :)

Sant givetvis, men tänkte mer att risken finns att medlemmar tänker mer på sina achievements än på forumet vilket i sin tur leder till att om de misslyckas med något achievement så orkar de inte komma tillbaka och inloggningarna blir färre.

Vem kommer till ett forum enbart för achievements som KANSKE ger creds hos folk man ändå inte ämnar att "umgås" med? "Åh nej, jag orkar inte gå tillbaka till detta forum för jag blev berövad på en achievement som... jag så gärna ville ha, för... den fanns där och jag ville få den"? Inloggningarna skulle bara bli färre hos de galningar som joinar för achievements skull, och då ska vi inte se det som att vi tappat medlemmar och inloggningar utan snarare fått ett antal nya som stannar - förhoppningsvis för att debattera och skriva inlägg och inte för att ha en profil med nära 100% achievements. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...