Jump to content

Favorit Slasher film/serie?


SimonJ
 Share

Favorit serie eller film inom slasher genren?  

20 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hejsan! :(

Det har nog funnits många sånna här trådar förut, men jag har aldrig sett någon och jag tyckte det passade när det snart är halloween också...

Så vilken är din favoritfilm eller film serie inom Slasher genren? Om du väljer "Någon Helt annan..." så vill jag gärna veta vilken film du gillar mer än nån av dom som är med på listan, tänk på att det ska vara Slasher, inte vanlig skräck.

Min personliga favorit är utan tvekan Halloween-filmerna för att dom alltid har haft lite mer handling än övriga Slashers och Halloween var väl egentligen den filmen som startade det hela med alla lågbudget slashers som kom på 80-talet som Friday the 13th och många fler.

För mig så känns inte Halloween-serien lika hjärndöd som Friday the 13th-serien som mer eller mindre bara handlade om att Jason skulle döda folk på så konstiga sätt som möjligt, Halloween har alltid haft en story även om den inte alltid har varit så bra. :)

Och Michael Myers är bra mycket läskigare än någon annan mördare i samma genre!

Så...nu vill jag veta era favoriter och varför! :D

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A Nightmare On Elm Street har alltid varit en klassiker för mig. Scream var riktigt spännande när jag var ung, men om jag såg dem idag skulle jag nog inte uppskatta den särskilt mycket. Egentligen tycker jag inte om den genren, jag föredrar splatter. :)

Okej. :(

Om jag ska vara ärlig så tycker jag nog att Scream är ganska "fjantig", jag har aldrig blivit rädd av dom filmerna, man vet ju ändå att det bara är någon tonåring som sett för mycket skräckfilm som leker mördare. :D

A Nightmare On Elm Street (den första) är dock en sann klassiker inom genren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker att Scream räknas mer som komedier? :D

Nej, det är inte bara du, dom är mer komedier än skräckfilm i alla fall. :)

Jag röstade Friday the 13:th. Här är en av anledningarna:

http://www.youtube.com/watch?v=X_VdsA4AdTg

Haha, en av dom bästa morden av alla i hela serien, När man ser det där ångrar man nästan att man inte röstade på Friday the 13th, det var ju trots allt från dom filmerna jag fick mitt intresse för Slasher-filmer! :D

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Värdelös genre. Den ligger och småfiser mellan splatter och skräck men har för lite blod för en splatter och inget riktigt läskigt i sig.

Att den sen är tidlös och alltid kommer vara det gör inte saken sämre. En man (i nio fall av tio) med någon sorts mask eller annan missbildning löper amok, dödar ungdomar(för dom alltid är brutalt efterblivna i filmer) och polisen har inte en susning. Personen i sig kan inte dö, har övernaturliga krafter gentemot alla slags vapen och kan förflytta sig från plats till plats, oftast ljudlöst.

Vill nulla men röstar på Elmstreet för Kruger är en riktigt rolig filur. För alltid Beetlejuice-vibbar när jag kollar på Elmstreet och ser det mer som mörk humor än slasher.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...