Jump to content

Forskarens Kreationism och konspirationer-tråd


Forskare
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 770
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

I egenskap av fil.kand. i biologi, för närvarande studerandes på masternivå, kan jag kortfattat säga att you fail, sir.

Dina "bevis" grundar sig knappast på fakta och brister i logiken. Synd att du är ett så uppenbart troll, det hade varit kul att diskutera med dig på rimlig nivå.

Gtg, jag har vetenskapliga rapporter att läsa tills imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LOOOOOOOOOOOOOOOOOL! Du är redan hatad på Fragbite, gör dig inte mer hatad här.

Är man kreationist har man inget annat val än att ägna sig åt pubertala sidor som Fragbite. :naughty: Det är ungefär den nivån av diskussion som det klarar av. Tror du naturvetare ignorerar kreationister för att de är "rädda" för vad de har att säga, eller för att de inte har tid, ork eller pengar att ägna sig åt psuedovetenskap som folk slutade ta på allvar för ca 200 år sen?

På FB har Forskaren (a.k.a Död&Återfödd) sedan länge tillbaka blivit ägd och motbevisad i både vetenskapliga och filosofiska diskussioner. Därför försvinner han då och då från forumet, och sen när han fått ett "nytt" argument kommer han tillbaka och försöker framföra det tills han återigen blir ägd, och då försvinner han ett tag igen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är ju dum i huvudet.

Människor har inte alltid (notera ALLTID) varit människor eller hur?

Nu har jag inte orkat sätta mig in så mycket i vad du försöker bevisa här, men som det verkar försöker du bevisa att evolutionen aldrig har inträffat amirite? Förklara då för mig varför vi har en svanskota? Precis, VI människor har tidigare haft svans och härstammar från primaterna.

Så när kom Mannen och Kvinnan till, enligt dig? :lol:

Med tanke på att Människan bevisligen funnits i hundratals miljoner år:

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/...h-dinosaurierna

...hur kan du med tanke på det få det till att Människan skulle ha flummat fram från de oslaiga apdjuren? :naughty:

"SVANSKOTAN":

http://web.telia.com/~u03601124/origin/rudiment.htm

http://www.harunyahya.com/refuted11.php

Lika lite som blodapelsin har med "blod" att göra, lika lite har "svanskotan" med någon inbillad "svans" att göra...

Undersöker man "svanskotan" (coccyx) förutsättningslöst finner man att den har en viktig funktion som muskelfäste för vitala inre bäckenorgan. Bland annat har man funnit ett funktionellt och ändamålsenligt samspel mellan coccyx och de muskler som vidgar kvinnans förlossningskanal och på så sätt underlättar födseln. Vidare är coccyx en fästpunkt för bäckenbotten, en kraftig muskel och senplatta med öppningar för ändtarmen, urinvägarna och de kvinnliga könsorganen.

Muskulatur kring ändtarmen, musculus levator ani, sitter också förankrad vid "svanskotan". Därigenom lyfts anus och medverkar vid avföringsprocessen.

"Svanskotan" är en viktig fästpunkt, där många nerver och muskler sammanstrålar, och kan därför inte betraktas som en isolerad bendel skild från omgivande kroppsstrukturer. Och långt från att vara en rudimentär svans med muskulatur lämpade för svansrörelser, tjänar de små muskelbanden fästade vid coccyx flera olika syften...

I sällsynta fall föds barn med något som liknar en svans, men det handlar inte om en vanlig svans utan om en svansliknande bildning i korsryggstrakten, huvudsakligen bestående av fettvävnad, men utan ben eller broskstrukturer. Svansbildningen saknar dessutom praktiskt taget alla de inre strukturer som en vanlig däggdjurssvans har.

Det är en missbildning besläktad med felplacerade och underutvecklade "fingrar" och "tår" som då och då förekommer hos nyfödda och som vanligtvis förbigås med total tystnad i massmedia. Detta visar att attraktionsvärdet ligger huvudsakligen i dess position och till mycket ringa del i dess konstitution.

Inte ännu en evolutionsskeptiker :P. Håll dig till Livets Ord med din lilla teori

Klart man inte tror på detta flum, när det inte finns minsta lilal bevis för det...

Snacka om sjukt, att tro att Människan skulle ha flummat fram från nån stackars uppdiktad föräldralös slump-bakterie...snacka om fantasifoster... :D

Redigerad av Forskare
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På FB har Forskaren (a.k.a Död&Återfödd) sedan länge tillbaka blivit ägd och motbevisad i både vetenskapliga och filosofiska diskussioner. Därför försvinner han då och då från forumet, och sen när han fått ett "nytt" argument kommer han tillbaka och försöker framföra det tills han återigen blir ägd, och då försvinner han ett tag igen...

Vänligen länka till en endaste text, där jag blivit ägd, tack!

Anledningen varför det tar ett tag alltid innan jag återkomemr till Flashback, beror på att jag har så mycket jobb på Fragbite och Aftonbladet!

Det är pga människor som dig att våran ras kommer dö ut. :naughty:

För en ateist, vad spelar det för roll vad som dör och vad som inte dör?

Finns ju ändå ingen själ enligt ateisten... :lol:

Vad finns det för bevis som styrker att Gud har skapat allt? Eller ens något?

GUD = UNIVERSUMS URSPRUNG !!!

Bevisas här med 7 logiska steg:

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/...-7-logiska-steg

Eller hur? :P

Redigerad av Forskare
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För en ateist, vad spelar det för roll vad som dör och vad som inte dör?

Finns ju ändå ingen själ enligt ateisten... :lol:

Bara för att man inte tror på någon slags själ eller liknande betyder väl inte det att man inte gillar att leva?

Där gjorde du allt bort dig.

GUD = UNIVERSUMS URSPRUNG !!!

Bevisas med 7 logiska steg...

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/...-7-logiska-steg

Eller hur? :naughty:

Jag frågade efter BEVIS. Samma sak som du ifrågasätter att det "inte finns" gällande evolution. Problemet är bara att det finns bevis för evolution men inte ett endaste för GUD. Det finns antaganden, men tyvärr inga bevis.

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du för guds skull sluta vifta med "bevis" hit, och "bevis" dit gällande guds existens/intelligent design på empiriska grunder, det finns inget som tyder på att en högre makt existerar. Allt det visar är att människor försöker hitta enkla svar, inte att det existerar en högre makt. Håll dig till metafysiken och emigrera till den inavlade södern i USA. Man blir helt snurrig av dessa virrvarr till cirkelargumentationer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att man inte tror på någon slags själ eller liknande betyder väl inte det att man inte gillar att leva?

Där gjorde du allt bort dig.

Jag frågade efter BEVIS. Samma sak som du ifrågasätter att det "inte finns" gällande evolution. Problemet är bara att det finns bevis för elolution men inte ett endaste för GUD. Det finns antaganden, men tyvärr inga bevis.

Inte gillar att leva?

OK, vem är det som lever och är medveten om omvärlden?

Just precis, vi levande medvetna individer, vi som lever i våra dödsdömda jordiska kroppar!

Vad skulle DU godta som bevis för Guds eviga andliga existens?

Ge oss ett endaste litet bevis för att Människan skulle ha evolverat fram från nån stackars uppdiktad föräldralös slump-bakterie, tack!

Ge oss även bevis för att APDJUREN skulle ha evolverat från nåt annat sorts djur, och att Människan skulle ha flummat fram från apdjuren!

LYCKA TILL! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte gillar att leva?

OK, vem är det som lever och är medveten om omvärlden?

Just precis, vi levande medvetna individer, vi som lever i våra dödsdömda jordiska kroppar!

Vad skulle DU godta som bevis för Guds eviga andliga existens?

Ge oss ett endaste litet bevis för att Människan skulle ha evolverat fram från nån stackars uppdiktad föräldralös slump-bakterie, tack!

Ge oss även bevis för att APDJUREN skulle ha evolverat från nåt annat sorts djur, och att Människan skulle ha flummat fram från apdjuren!

LYCKA TILL! :lol:

Jag känner mig ganska medveten om omvärlden faktiskt :naughty:

Vad skulle du godta som bevis för detta då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du för guds skull sluta vifta med "bevis" hit, och "bevis" dit gällande guds existens/intelligent design på empiriska grunder, det finns inget som tyder på att en högre makt existerar.

Om det nu INTE var vår evige Skapare som skapade vårt superkomplexa, lagbundna, finkalibrerade universum, vem i Herren Namn var det då?

Krävdes en hel del IQ för att fixa till universum... :P

Om inte någon Högre makt existerar, varför är vi då tvingade till att födas och "dö"?

Vem är det som tvingar oss att födas och dö i våra dödsdömda materiella kroppar?

Hmm... :lol:

Jag känner mig ganska medveten om omvärlden faktiskt :naughty:

Vad skulle du godta som bevis för detta då?

Och exakt VAD är detta Jag?

Exakt, den medvetna levande individen/själen i kroppen!

Kroppen är ju inte medveten för 5 öre...utan det är vi odödliga själar som är medvetna i våra kroppar!

Det räcker med vilket bevis som helst, tack!

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och exakt VAD är detta Jag?

Exakt, den medvetna levande individen/själen i kroppen!

Kroppen är ju inte medveten för 5 öre...utan det är vi odödliga själar som är medvetna i våra kroppar!

Det räcker med vilket bevis som helst, tack!

Lycka till!

Detta jag är jag. Min hjärna som fungerar pga elektriska impulser :lol:

Vilket bevis som helst. Ja läs tidigare i tråden så har du ju fått en del bevis. Då va det slut på diskussionen då iom att du godtog vilka bevis som helst :naughty:

Trevlig helg :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta jag är jag. Min hjärna som fungerar pga elektriska impulser :lol:

Vilket bevis som helst. Ja läs tidigare i tråden så har du ju fått en del bevis. Då va det slut på diskussionen då iom att du godtog vilka bevis som helst :naughty:

Trevlig helg :P

Vi vet att grunkan i skallen fungerar med elektriska signaler, men nu gällde ju frågan:

VEM är det som upplever och är medveten om saker och ting?

Hjärnan är ju inte medveten om ett endaste jota, så vem är det då?

Just precis, du själen, du som lever och verkar i din kropp!

Elektriska impulser genererar endast elektromagnetiska fält och ingenting annat, oavsett om de finns i en hjärna eller i en tvättmaskin!

Medvetandet står över fysikens lagar, eftersom det inte kan greppas av den fysiska världens sinnen eller instrument. Man skulle vara tvungen att ändra på fysikens lagar om man vill göra gällande att elektriska impulser genererar någonting annat bortom elektromagnetiska fält!

De elektriska impulserna och kemiska reaktionerna som sker i vår hjärna är inte emotioner, känslor eller medvetenhet, utan utgör endast fysisk stimuli!

Det är vårt psyke, vårt sinne, som elaborerar och översätter dessa ordinära fysiska processer till emotioner, känslor, etc:

http://xoomer.alice.it/fedeescienza/mindandbrain.html

HJÄRNAN fungerar som en biologisk kopplingscentral, ett MODEM, en förbindelselänk mellan den medvetna själen, dvs vårt Jag, och den fysiska kroppens sinnesorgan! Hjärnan har ingen känsel eller något medvetande!

MEDVETANDET är vår, jagets/själens, eviga perceptionsförmåga, själens energi. Det är vi själar som är medvetna, och medvetandet genereras givetvis av oss medvetna själar och inte av den omedvetna hjärnan!

Det råder en fundamental skillnad, kvalitativ distinktion, mellan vårt eviga medvetande och vår temporära hjärna:

http://krishnascience.com/Brain,%20consciousnes,soul.pdf

HJÄRNAN = Kanaliserar impulser från sinnesorganen. Hjärnan är bara ett fysiskt organ, ett omedvetet OBJEKT, en ÄGODEL!

JAGET/SJÄLEN = Upplever impulserna som sinnesintryck. Själen är den levande medvetna individen, SUBJEKTET, själva ÄGAREN av hjärnan och sinnesorganen! Det är Jaget/själen som tänker tankarna, känner känslorna och minns minnena!

Att påstå att Jaget är hjärnan, är lika sjukt som att påstå att gitarristen är gitarren !!!

Vad var det för bevis för "evolutionen" du hade?

Fram med dem...

Redigerad av Forskare
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad var det för bevis för "evolutionen" du hade?

Fram med dem...

Jag skulle gärna räcka över dig en lunta från mitt examensarbete i våras, men det orkar jag inte. Läs riktiga böcker och lägg ner din idiotblogg så ska du se att världen blir en bättre plats.

Till oss andra kan jag säga:

Hav förtröstan, naturligt urval kommer se till att den här killens arvsanlag inte kommer föras vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...