Jump to content

Forskarens Kreationism och konspirationer-tråd


Forskare
 Share

Recommended Posts

Vad var det för bevis för "evolutionen" du hade?

Fram med dem...

Okej, ge oss bevis på att "gud" finns eller att "Jesus" har funnits! Jag vill inte ha något ur da-bible utan jag vill ha ett riktigt bevis, hur kan han existera? Vad gör han? Varför finns han? Hur skapades han? Har fler frågor du kan svara på men måste skynda mig, du har en liten tid att komma på några lögner så att du kan svara på dessa frågor! Gud eller Jesus har aldrig funnits! Eller ja, Jesus har säkert funnits men var bara en person som du eller jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 770
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej, ge oss bevis på att "gud" finns eller att "Jesus" har funnits! Jag vill inte ha något ur da-bible utan jag vill ha ett riktigt bevis, hur kan han existera? Vad gör han? Varför finns han? Hur skapades han? Har fler frågor du kan svara på men måste skynda mig, du har en liten tid att komma på några lögner så att du kan svara på dessa frågor! Gud eller Jesus har aldrig funnits! Eller ja, Jesus har säkert funnits men var bara en person som du eller jag!

Tror ens död och återfödd på jesus? Nej?

Sedan är det väl bra om ni väljer ett ämne att prata om. Antingen existensen om "gud" (han, hon, det etc.) eller evolutionen, eller vad ni nu ska prata om.

Vad handlar den här tråden om lite mer precist? Död och återfödds egna lilla tråd för att sprida sin dynga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänligen länka till en endaste text, där jag blivit ägd, tack!

Anledningen varför det tar ett tag alltid innan jag återkomemr till Flashback, beror på att jag har så mycket jobb på Fragbite och Aftonbladet!

För en ateist, vad spelar det för roll vad som dör och vad som inte dör?

Finns ju ändå ingen själ enligt ateisten... :lol:

GUD = UNIVERSUMS URSPRUNG !!!

Bevisas här med 7 logiska steg:

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/...-7-logiska-steg

Eller hur? :D

Tscha, det är bara att läsa igenom dina trådar och titta på de inlägg som du fullkomligt ignorerar eftersom de är för svåra för dig, eller när du undviker att svara på något genom att gå tillbaka till ruta ett och repeterar dina tidigare argument eftersom du inte har något att komma med. Ska leta på lite exempel när jag har tid.

"7 logiska steg", låt mig försöka följa din logik:

1. Universum har inte alltid funnits

2. Därför hade det en orsak/skapare

3. Därför existerar inte orsaken bland oss

4. Därför är han evig

5. Därför är han levande

6. Därför kan inte "big bang" vara orsaken

7. Därför måste skaparen vara intelligent

Okej, du gör en massa hopp här. Steg 3, 4, 5 och 7 är antaganden, inte logiska slutsatser. Steg 6 bygger på en missuppfattning om vad big bang- teorin är.

Ingenting som existerar utanför den "relativa världen" (som du kallar det), utan tid eller rymd, kan vara "oändlig" och "tidslös", eftersom både oändlighet och tidslöshet defineras utifrån just rymd och tid. Det är ungefär som att säga att en fyrkant har fem sidor - omöjligt per definition!

Ge oss ett endaste litet bevis för att Människan skulle ha evolverat fram från nån stackars uppdiktad föräldralös slump-bakterie, tack!

Ge oss även bevis för att APDJUREN skulle ha evolverat från nåt annat sorts djur, och att Människan skulle ha flummat fram från apdjuren!

LYCKA TILL! :naughty:

Vad sägs som genetik? Människor har på en genetisk nivå mer gemensamt med apdjur än med t.ex. hundar, och fåglar har mer gemensamt med reptiler än med björndjur. Men det är inte främst likheterna som spelar roll, utan framförallt mönstren I DNA-koden som livsformer delar. Dessutom har biologer under de senaste decenierna börjat anylysera DNA hos olika livsformer, och varenda gen som har analyserats har visat sig ha mer än en funktion, och många av dessa funktioner används inte längre. Varför skulle gud ge gener funktioner som inte används? Eller gener som inte används överhuvudtaget (hönor har gener för tänder t.ex.)? Bara ett gemensamt ursprung kan förklara en sådan sak.

http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/

Sen finns såklart de fossila bevisen. Geologer hittar inte fossiler av kaniner och människor tillsammans med dinosaurier, utan de är sorterade lager efter lager. De livsformer som finns längst ned är ganska enkla, vattenlevande djur som idag är utdöda. Däggdjur dyker inte upp samtidigt som reptiler, etc. Som om inte det vore nog är det möjligt för geologer att förutspå var de bör hitta vissa fossiler. T.ex, när man letade efter "länken" mellan vattendjur och landdjur började man inte gräva varsomhelst i världen och inte hur djupt ned somhelst heller. Man använde vad man visste om kontinenter och kontinentaldrift, och åkte dit kustlinjen befann sig vid den tidpunkt djur började ta sig till land. Och man grävde i det jordlager som tillhör denna tid. Och mycket riktigt hittade man den fossil man förutspådde - döpt till Tiktaalik roseae.

fossil_1130021_0.jpg

Förresten har du fortfarande inte svarat på vad jag frågade dig på förra sidan; vilken eller vilka mekanismer i levande DNA förhindrar "för stora" mutationer? Om bara "mikroevolution" är möjligt så måste det finnas något som förhindrar för stora förändringar.

Om det nu INTE var vår evige Skapare som skapade vårt superkomplexa, lagbundna, finkalibrerade universum, vem i Herren Namn var det då?

Krävdes en hel del IQ för att fixa till universum... :P

Universum är knappast "perfekt". Det är helt omöjligt för liv att existera i stora delar av universum p.g.a stråling och andra eländigheter, för att inte tala om bristen på planeter med rätt omständigheter. Och att universum är "superkomplext" är ett subjektivt påstående, en åsikt. Men du kanske har varit i ett annat universum där allt är kaos och jämfört det med vårat? Universum är inte anpassat efter oss, livet har anpassat sig efter universum.

Vi vet att grunkan i skallen fungerar med elektriska signaler, men nu gällde ju frågan:

VEM är det som upplever och är medveten om saker och ting?

Hjärnan är ju inte medveten om ett endaste jota, så vem är det då?

Just precis, du själen, du som lever och verkar i din kropp!

Elektriska impulser genererar endast elektromagnetiska fält och ingenting annat, oavsett om de finns i en hjärna eller i en tvättmaskin!

Medvetandet står över fysikens lagar, eftersom det inte kan greppas av den fysiska världens sinnen eller instrument. Man skulle vara tvungen att ändra på fysikens lagar om man vill göra gällande att elektriska impulser genererar någonting annat bortom elektromagnetiska fält!

De elektriska impulserna och kemiska reaktionerna som sker i vår hjärna är inte emotioner, känslor eller medvetenhet, utan utgör endast fysisk stimuli!

Det är vårt psyke, vårt sinne, som elaborerar och översätter dessa ordinära fysiska processer till emotioner, känslor, etc:

http://xoomer.alice.it/fedeescienza/mindandbrain.html

HJÄRNAN fungerar som en biologisk kopplingscentral, ett MODEM, en förbindelselänk mellan den medvetna själen, dvs vårt Jag, och den fysiska kroppens sinnesorgan! Hjärnan har ingen känsel eller något medvetande!

MEDVETANDET är vår, jagets/själens, eviga perceptionsförmåga, själens energi. Det är vi själar som är medvetna, och medvetandet genereras givetvis av oss medvetna själar och inte av den omedvetna hjärnan!

Det råder en fundamental skillnad, kvalitativ distinktion, mellan vårt eviga medvetande och vår temporära hjärna:

http://krishnascience.com/Brain,%20consciousnes,soul.pdf

HJÄRNAN = Kanaliserar impulser från sinnesorganen. Hjärnan är bara ett fysiskt organ, ett omedvetet OBJEKT, en ÄGODEL!

JAGET/SJÄLEN = Upplever impulserna som sinnesintryck. Själen är den levande medvetna individen, SUBJEKTET, själva ÄGAREN av hjärnan och sinnesorganen! Det är Jaget/själen som tänker tankarna, känner känslorna och minns minnena!

Att påstå att Jaget är hjärnan, är lika sjukt som att påstå att gitarristen är gitarren !!!

Vad var det för bevis för "evolutionen" du hade?

Fram med dem...

Så, bara för att vetenskapen inte vet alltför mycket om hjärnan än betyder det att svaret är nåt hokus-pokus? Vad du gör här är att säga "det går inte att förklara, därför kan jag förklara det". En ren motsägelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GUD = UNIVERSUMS URSPRUNG !!!

Bevisas här med 7 logiska steg:

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/...-7-logiska-steg

Eller hur? :lol:

Haha, det där är ju identiskt med en film jag såg med VenomFangX för en tid sen... Det är klart att en oändlighet kan existera. Bara för att du inte kan mäta hur långt in vi har kommit (eftersom det just är oändligt åt båda håll) betyder det inte att det inte fungerar. Det är minst lika ologiskt att påstå att det INTE har varit oändligt. Vad fanns i så fall innan tiden började? Ingenting? Ingenting... i en oändlighet? Snap.

Edit: Och i och med att punkt 1 inte alls stämmer så faller resten av punkterna som ett korthus.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle gärna räcka över dig en lunta från mitt examensarbete i våras, men det orkar jag inte. Läs riktiga böcker och lägg ner din idiotblogg så ska du se att världen blir en bättre plats.

Till oss andra kan jag säga:

Hav förtröstan, naturligt urval kommer se till att den här killens arvsanlag inte kommer föras vidare.

Lunta?

Det räcker med ett endaste litet bevis...vi väntar... :angry:

Okej, ge oss bevis på att "gud" finns eller att "Jesus" har funnits! Jag vill inte ha något ur da-bible utan jag vill ha ett riktigt bevis, hur kan han existera? Vad gör han? Varför finns han? Hur skapades han? Har fler frågor du kan svara på men måste skynda mig, du har en liten tid att komma på några lögner så att du kan svara på dessa frågor! Gud eller Jesus har aldrig funnits! Eller ja, Jesus har säkert funnits men var bara en person som du eller jag!

Jesus?

Vad har vi Hare Krishnas med Jesus att göra? :angry:

Hur Gud kan existera och varför finns Han?

Hur kan du existera och varför finns du?

Kan du, så kan väl Gud?

Skulle du och jag vara förmer än Gud? :angry:

Hur Gud skapades?

Vad i Herrens Namn är det som får dig att tro att Gud eller vi minigudar nånsin skulle ha skapats?

Vi är ju EVIGA, eviga andevarelser!

Finns ingen början eller slut på det som är evigt!

Det är endast saker och ting här i den tidsbundna materiella världen som har en början och ett slut, som skapas och förintas!

Gud och vi själar tillhör ju den eviga andliga dimensionen!

Eller hur? :)

Det finns inget vi kan säga som inte redan sagts tusen gånger förut.

Forskarn, det finns inget och då menar jag INGET som tyder på att alla djur som finns idag "alltid" har funnits. Läs "Rasernas ursprung" så kommer du förstå.

När till och med Människan bevisligen funnits i hundratals miljoner år, varför då inte även djuren och växterna?

Redigerad av Forskare
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jesus?

Vad har vi Hare Krishnas med Jesus att göra? :angry:

Hur Gud kan existera och varför finns Han?

Hur kan du existera och varför finns du?

Kan du, så kan väl Gud?

Skulle du och jag vara förmer än Gud? :angry:

Hur Gud skapades?

Vad i Herrens Namn är det som får dig att tro att Gud eller vi minigudar nånsin skulle ha skapats?

Vi är ju EVIGA, eviga andevarelser!

Finns ingen början eller slut på det som är evigt!

Det är endast saker och ting här i den tidsbundna materiella världen som har en början och ett slut, som skapas och förintas!

Gud och vi själar tillhör ju den eviga andliga dimensionen!

Eller hur? :angry:

Du svarade inte på min fråga, Hur skapades Gud? Han kan inte ha existerat för alltid, han måste ha uppstått från något, så ge mig materiella förklaringar tack, and no bullshit this time!

Edit: Vem var det innan gud då han måste ha blivit "framkallad" av en annan gud?

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tscha, det är bara att läsa igenom dina trådar och titta på de inlägg som du fullkomligt ignorerar eftersom de är för svåra för dig, eller när du undviker att svara på något genom att gå tillbaka till ruta ett och repeterar dina tidigare argument eftersom du inte har något att komma med. Ska leta på lite exempel när jag har tid.

"7 logiska steg", låt mig försöka följa din logik:

1. Universum har inte alltid funnits

2. Därför hade det en orsak/skapare

3. Därför existerar inte orsaken bland oss

4. Därför är han evig

5. Därför är han levande

6. Därför kan inte "big bang" vara orsaken

7. Därför måste skaparen vara intelligent

Okej, du gör en massa hopp här. Steg 3, 4, 5 och 7 är antaganden, inte logiska slutsatser. Steg 6 bygger på en missuppfattning om vad big bang- teorin är.

Ingenting som existerar utanför den "relativa världen" (som du kallar det), utan tid eller rymd, kan vara "oändlig" och "tidslös", eftersom både oändlighet och tidslöshet defineras utifrån just rymd och tid. Det är ungefär som att säga att en fyrkant har fem sidor - omöjligt per definition!

Vad sägs som genetik? Människor har på en genetisk nivå mer gemensamt med apdjur än med t.ex. hundar, och fåglar har mer gemensamt med reptiler än med björndjur. Men det är inte främst likheterna som spelar roll, utan framförallt mönstren I DNA-koden som livsformer delar. Dessutom har biologer under de senaste decenierna börjat anylysera DNA hos olika livsformer, och varenda gen som har analyserats har visat sig ha mer än en funktion, och många av dessa funktioner används inte längre. Varför skulle gud ge gener funktioner som inte används? Eller gener som inte används överhuvudtaget (hönor har gener för tänder t.ex.)? Bara ett gemensamt ursprung kan förklara en sådan sak.

http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/

Sen finns såklart de fossila bevisen. Geologer hittar inte fossiler av kaniner och människor tillsammans med dinosaurier, utan de är sorterade lager efter lager. De livsformer som finns längst ned är ganska enkla, vattenlevande djur som idag är utdöda. Däggdjur dyker inte upp samtidigt som reptiler, etc. Som om inte det vore nog är det möjligt för geologer att förutspå var de bör hitta vissa fossiler. T.ex, när man letade efter "länken" mellan vattendjur och landdjur började man inte gräva varsomhelst i världen och inte hur djupt ned somhelst heller. Man använde vad man visste om kontinenter och kontinentaldrift, och åkte dit kustlinjen befann sig vid den tidpunkt djur började ta sig till land. Och man grävde i det jordlager som tillhör denna tid. Och mycket riktigt hittade man den fossil man förutspådde - döpt till Tiktaalik roseae.

fossil_1130021_0.jpg

Förresten har du fortfarande inte svarat på vad jag frågade dig på förra sidan; vilken eller vilka mekanismer i levande DNA förhindrar "för stora" mutationer? Om bara "mikroevolution" är möjligt så måste det finnas något som förhindrar för stora förändringar.

Universum är knappast "perfekt". Det är helt omöjligt för liv att existera i stora delar av universum p.g.a stråling och andra eländigheter, för att inte tala om bristen på planeter med rätt omständigheter. Och att universum är "superkomplext" är ett subjektivt påstående, en åsikt. Men du kanske har varit i ett annat universum där allt är kaos och jämfört det med vårat? Universum är inte anpassat efter oss, livet har anpassat sig efter universum.

Så, bara för att vetenskapen inte vet alltför mycket om hjärnan än betyder det att svaret är nåt hokus-pokus? Vad du gör här är att säga "det går inte att förklara, därför kan jag förklara det". En ren motsägelse.

Oändlighet och det eviga nuet definieras utifrån den absoluta rumtiden, medan ändligheten och tiden definieras utifrån den relativa rumtiden!

Att Människan har mer genetiskt med apdjur än hunddjur, betyder inte att Människan flummat fram från apdjuren, utan endast att vår Skapare skapade Människan och apdjuren mer likvärdiga!

Logiskt, Naturligt och Ockhamskt! :angry:

Att allt levande på Jorden har liknande arvsmassa, tyder bara på att vi alla har en gemensam Skapare, att det är en Intelligent Designer (Gud) som har "återanvänt" ett fungerande koncept, precis som en ingenjör skulle göra. Människan och schimpansen har många likadana behov och har därför många likadana egenskaper och organ. Att de gener som kodar för dessa också ser likadana ut är därför bara naturligt.

En jämförelse: Kulan i en kulspetspenna, kulorna i ett kullager och kulan på undersidan av en datormus är exempel på där smarta människor återanvänder ett fungerande koncept (kulan); knappast någon skulle påstå att kulspetspennan skulle ha utvecklats ur datormusen eller kullagret!

Människor och apor skapades alltså var för sig, fullt färdiga från början. Det tydligaste tecknet på detta är avsaknaden av mellanformer. Om vi kommer från apdjuren så borde det ju finnas gott om apmänniskor, dvs någonting mitt mellan. Men naturen är i total avsaknad av sådana mellanformer. Oavsett om vi studerar nu levande djur, fossila djur eller tittar in i våra gener, så hittar vi inga apmänniskor.

Varje människa är (och har alltid varit) till 100% människa, och varje apa är (och har alltid varit) till 100% apa. De är alltså fullt färdiga från början utan spår av mellanform. Detta är naturligtvis tvärtemot vad man kan förvänta sig om evolutionsläran är riktig.

Det finns många flera molekylära jämförelser som man har gjort mellan olika organismer, och som ger helt andra resultat än DNA-jämförelsen ovan. Om man exempelvis jämför hemoglobin så visar det sig att en människa och ett nejonöga (en slags "primitiv" fisk) är mer släkt med varandra än vad nejonögat är med grodan - vilket går helt stick i stäv med evolutionsmodellen!

Människans och musens DNA är lika varann till 90%...

Människans och maskens DNA är lika varann till 75%...

Människans och bananflugans DNA är lika varann till 60%...

Människans och bananens DNA är lika varann till 50%...

Inte gör detta Människan till 90% mus, 75% mask, 60% bananfluga eller 50% banan...så varför denna hype kring 94% mellan Människa och schimpans???

Det finns exempel på nästan identiska bananflugor, som trots det bara har 25% av sitt DNA gemensamt med varann. Detta beror på att vissa gener är väldigt centrala för specifika egenskaper hos livsformerna...

Att Människan och schimpansen automatiskt skulle vara mer släkt med varann, än dessa bananflugor är med varann, bara för att 94% av DNA (Människa-schimpans) är mer än 25%, stämmer alltså inte!

Den vilseledande propagandan kring DNA-likheterna:

http://www.harunyahya.com/articles/70darwinists_sci17.html

Att tro att Människan skulle ha utvecklats i en gradvis slumpmässig process från apdjuren är ungefär lika idiotiskt som att tro att mopeden utvecklats gradvis från cykeln! Likheterna är ju slående och mopeden verkar ju fått bättre egenskaper än cykeln. Men alla vet ju att dessa är två helt skilda uppfinningar med olika ändamål. Hade man däremot haft som världsbild där uppfinningar utvecklas ur varandra så hade man nog dragit den felaktiga slutsatsen.

Att Människan bevisligen funnits i hundratals miljoner år, krossar ju hela evolutionsteorin sönder och samman!

Universum är visst skapat för oss, vilket bekräftas av IIlustrerad Vetenskap:

http://www.illvet.se/polopoly.jsp?d=147&am...809&id=9237

Ja, men hur förklarar du olika hundraser, eftersom alla hundar såg likadana ut förr?

Den s.k. mikroevolutionen har alltså ingenting med organisk evolution att göra (myten kring makroevolutionen, att en livsform förvandlas till en ny livsform), utan är bara fråga om anpassning och variationer - storlek, form, färg - INOM de redan befintliga grundarterna, FAMILJERNA!

Detta ingår i GUDS PLAN med livet, detta INGÅR i vår Skapares programmering av livsformernas komplexa genkoder! Detta för att potentialen till en stor variation inom alla växt- och djurfamiljer ska finnas där, vilket ju är logiskt, med tanke på att själarnas komplexa önskningar kring varierande materiella kroppsformer karmiskt ska kunna uppfyllas!

Du kan till exempel fixa så att körsbärstomater förvandlas till bifftomater, men du kan aldrig fixa så att tomater förvandlas till majs eller paprika exempelvis...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, det där är ju identiskt med en film jag såg med VenomFangX för en tid sen... Det är klart att en oändlighet kan existera. Bara för att du inte kan mäta hur långt in vi har kommit (eftersom det just är oändligt åt båda håll) betyder det inte att det inte fungerar. Det är minst lika ologiskt att påstå att det INTE har varit oändligt. Vad fanns i så fall innan tiden började? Ingenting? Ingenting... i en oändlighet? Snap.

Edit: Och i och med att punkt 1 inte alls stämmer så faller resten av punkterna som ett korthus.

Om den materiella världen skulle ha funnits för evigt, så skulle vi aldrig kunna befinna oss i nutid, eftersom det skulle ta en oändlig tid att överhuvudtaget komma till nutid från dåtid!

Utan en begynnelse kan inte tiden ta sig från dåtid till framtid, med tanke på att tiden inte kan ha någon gång, om den inte först har igångsatts!

Universum kräver alltså en begynnelse, en början, för att tiden ska kunna passera från dåtid till framtid! Utan någon början, finns vare sig någon dåtid eller framtid, eftersom dåtid och framtid är relativa begrepp och därmed beroende av en starttid!

Vad som fanns innan vår relativa rumtid?

Givetvis den absoluta rumtiden, den eviga rumtiden, i den andliga dimensionen! :angry:

Du svarade inte på min fråga, Hur skapades Gud? Han kan inte ha existerat för alltid, han måste ha uppstått från något, så ge mig materiella förklaringar tack, and no bullshit this time!

Edit: Vem var det innan gud då han måste ha blivit "framkallad" av en annan gud?

Gud kan inte ha existerat för alltid?

Varför inte?

Energin har ju existerat för alltid! :angry:

Att fråga vem som skapade Skaparen är lika ologiskt som att fråga vem som vann över Vinnaren...

När inte ens energin någonsin har skapats (Energiprincipen), varför skulle då själva energikällan, vår energiske Gud, ha skapats?

Gud och vi själar (minigudar) är EVIGA, lika eviga som energin!

Eftersom orsakskedjan logiskt inte kan fortsätta i all oändlighet, så måste det finnas en första Orsak/Skapare. Kausalitetslagen kräver en första Orsak till universums uppkomst, som logiskt måste stå utanför kausaliteten, dvs vår evige Gud, som är a-kausal, en extra-universell orsak med intra-universell verkan:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmological_argument

DET RIKTIGT SJUKA är att ateisterna aldrig tvivlar på energins evighet, utan endast på Guds evighet och oss minigudars evighet... :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den s.k. mikroevolutionen har alltså ingenting med organisk evolution att göra (myten kring makroevolutionen, att en livsform förvandlas till en ny livsform), utan är bara fråga om anpassning och variationer - storlek, form, färg - INOM de redan befintliga grundarterna, FAMILJERNA!

Detta ingår i GUDS PLAN med livet, detta INGÅR i vår Skapares programmering av livsformernas komplexa genkoder! Detta för att potentialen till en stor variation inom alla växt- och djurfamiljer ska finnas där, vilket ju är logiskt, med tanke på att själarnas komplexa önskningar kring varierande materiella kroppsformer karmiskt ska kunna uppfyllas!

Du kan till exempel fixa så att körsbärstomater förvandlas till bifftomater, men du kan aldrig fixa så att tomater förvandlas till majs eller paprika exempelvis...

Än en gång, inga bevis.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Makroevolution

Termen makroevolution används ofta av kreationister, som accepterar mikroevolution men inte makroevolution. De menar att klassiska bevis för evolutionen endast bevisar mikroevolution, men inte makroevolution. Det finns dock överväldigande vetenskapliga bevis för att även makroevolution äger rum, se till exempel [1][2][3][4]. I kreationistiska kretsar är gränsdragningen mellan mikro- och makroevolution ännu mer flytande än hos biologer. Vissa anser att mikroevolution sker inom de skapade slagen (baramin), vilket kan motsvara familj eller högre.[5] Vissa, å andra sidan, förnekar att vanliga exempel på mikroevolution som antibiotikaresistens eller industriell melanism över huvud taget är evolution.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om den materiella världen skulle ha funnits för evigt, så skulle vi aldrig kunna befinna oss i nutid, eftersom det skulle ta en oändlig tid att överhuvudtaget komma till nutid från dåtid!

Utan en begynnelse kan inte tiden ta sig från dåtid till framtid, med tanke på att tiden inte kan ha någon gång, om den inte först har igångsatts!

Bullshit. Med samma argument hade Gud aldrig kunnat skapa världen, eftersom att det hade tagit honom en oändlighet att leva från dåtid tills när när han skapade världen.

Universum kräver alltså en begynnelse, en början, för att tiden ska kunna passera från dåtid till framtid! Utan någon början, finns vare sig någon dåtid eller framtid, eftersom dåtid och framtid är relativa begrepp och därmed beroende av en starttid!

Dåtid och framtid är blott pilar som pekar åt varsina håll ifrån nutiden. Eftersom nutiden (uppenbarligen) existerar så kan vi peka åt det som tidigare skett, och det som kommer att ske.

Vad som fanns innan vår relativa rumtid?

Givetvis den absoluta rumtiden, den eviga rumtiden, i den andliga dimensionen! :angry:

Alltid lika kul att se när de kristna drar fram sina trumfkort. De sågar sönder frågor som vetenskapen inte (ännu) kan förklara och förklarar det sedan med sina egna, hittepå-dimensioner som visst då rakt inte följer fysikens lagar eller går att vetenskapligt förklara eller analysera - de följer inte de fysiska lagarna och där med basta. Du kan ju för fanken inte säga "evigheten kan inte existera, det är helt ologiskt" för att senare komma och säga "förstås är det mycket mer logiskt i den andliga dimensionen".

När inte ens energin någonsin har skapats (Energiprincipen), varför skulle då själva energikällan, vår energiske Gud, ha skapats?

Gud och vi själar (minigudar) är EVIGA, lika eviga som energin!

Eftersom du tycker om att slänga dig med termodynamiska lagar så kanske du kommer ihåg herr Einsteins E=mc^2. Massa och energi är två sidor av samma mynt.

Gud kan inte ha existerat för alltid?

Varför inte?

Energin har ju existerat för alltid!

Åh, så eftersom A har existerat för alltid så måste B ha existerat för alltid. Varför kan inte universum ha existerat för alltid - energi har ju det?

DET RIKTIGT SJUKA är att ateisterna aldrig tvivlar på energins evighet, utan endast på Guds evighet och oss minigudars evighet... :angry:

Och de kristna tvivlar i sin tur aldrig på Guds evighet men däremot på universums. Universum kan jag i alla fall titta upp och förundras över varje dag och förstå att jag aldrig fullt kommer att begripa mig på det. Din gud har jag aldrig sett till.

Edit: typo

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...