Jump to content

Vilken "CSI" föredrar du?


Renard
 Share

Vilken "CSI" föredrar du?  

29 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag tycker att originalet och NY är så bittra och mörka. Miami har sina mörka stunder också, men Horatio är så karismatisk med sina solglasögon och sina one-liners att jag inte tänker så mycket på det. Emily Procter ser ju inte illa ut heller :huh:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väl ett större CSI-fan här på sajten och kan säga att originalet är bäst by far. Jag var inne i en period då jag tyckte Miami var mycket bättre (under tiden då originalet hade en liten svacka), men i slutändan vinner alltid CSI Las Vegas. Däremot finns det vissa avsnitt som är enormt bra i både Miami och New York. Jag kan dessutom säga att jag ogillar CSI New York rätt så mycket. Det finns många anledningar, men det främsta är att det helt saknar CSI-känsla trots att Sinise gör ett väldigt bra jobb. Jag har heller aldrig fallit för NY och har hållit mig till Miami och Las Vegas.

De bästa avsnitten finns alltid att hämta från originalet och det absolut bästa CSI-avsnittet någonsin är utan tvekan Grave Danger - uppdelat i två avsnitt - som regisserades utav Tarantino (heh, big surprise..). Därifrån kan man verkligen hämta allt man vill ha från ett CSI-avsnitt. De senaste säsongerna har det dock lite trögare, men det har kommit igång rejält igen. I säsongsfinalen (säsong 8) där

Warrick dör

är det omöjligt att hålla tillbaka tårarna. Sedan fanns det en hel del bra avsnitt från just säsong åtta. Tyvärr tappade serien en hel del när

Grissom pensionerar sig

i säsong 9 och visst är

Fishburn

en bra skådespelare, men han är inte "CSI", verkligen inte.

Hur som helst så är CSI Las Vegas bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...