Jump to content

AVATAR


Alle090
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Lite sent, För er som inte har sätt. En kort intervju med skaparen, han nämner att han helt hade glömt bort filmen (manuset) för länge sedan och en gång när han rotade i gaderoben hittade han den och gillade den. Anledningen att den hamnade i gaderoben var att när han skrev manuset så hade dom inte den dator kraft och teknik som behövdes för att kunna skapa en sådan film.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som jag tycker är helt absurdt däremot, är att en $300 miljoner-film använder Papyrus som font! :unsure:

Word. Det finns ju ett välkänt uttryck; Ju dyrare film, desto dyrare font. :)

--

Avatar ser intressant ut. Värt biobesök, med tanke på alla detaljer och färgrika miljöer. Sen hoppas jag också att åtminstone en liten del av budgeten går till storyskrivandet. Känns som att för många filmer på sistone där CGI spelat stor roll har storyn helt lyst med sin frånvaro och bara resulterat i tråkig film. (Transformers, 2012)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avatar ser intressant ut. Värt biobesök, med tanke på alla detaljer och färgrika miljöer. Sen hoppas jag också att åtminstone en liten del av budgeten går till storyskrivandet. Känns som att för många filmer på sistone där CGI spelat stor roll har storyn helt lyst med sin frånvaro och bara resulterat i tråkig film. (Transformers, 2012)

Skillnaden är att det är James Cameron som regisserar, och han kan ju skapa spännande karaktärer och intressant dialog till skillnad från Michael Bay och Roland Emmerich. Eller ja, Bay kan ju inte ens göra vettig action så...

Nu har Cameron visserligen inte gjort något speciellt bra sen Titanic, men han verkar ju gilla att ta tid på sig till sina projekt så jag håller förhoppningarna höga!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Tickets kirrade till fredag, snälla ge mig en bra film nu! :confused:

Jag ska gå på lördag istället, eftersom att dom flesta bra platser var tagna på fredagen. :wub: Läste en otroligt spoilerfri recension på imdb, och i overall verkar filmen få

höga betyg.

(lika bra att spoilermarkera om nån inte vill veta betygen för filmen innan, inga förväntingsrubbningar i onödan!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska gå på lördag istället, eftersom att dom flesta bra platser var tagna på fredagen. :confused: Läste en otroligt spoilerfri recension på imdb, och i overall verkar filmen få

höga betyg.

(lika bra att spoilermarkera om nån inte vill veta betygen för filmen innan, inga förväntingsrubbningar i onödan!)

Okej :wub: jag bokade redan förra veckan så jag fick bra platser. Känslan jag vill ha när jag går ut från bion är att jag måste se den igen... annars kommer jag inte kunna sova för att jag väntat så länge på den här haha :wub:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska man se den i 3D eller inte?

Jag säger 3D. Det överanvänds inte, utan det ger bara ett galet djup till filmen, som du egentligen inte tänker på. Men om man håller för ena ögat på glasögonen man fick så blev det som vanlig bio, vilket betydde att jag satt och gjorde så om och om igen för att se skillnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar den fan. Miljön är ju helt sjuk vacker ibland alltså. För ögat är filmen en fröjd men för den handlingskritiske så vet jag inte. Jag gillade den iallafall men jag är ganska lättpåverkad när jag ser nya saker, ska smälta den lite och kanske se den igen om ett litet tag och se vad jag tycker. Den kändes lite seg dock (kan ha att göra med att jag hade jobbat hela dagen och bion började 20:45). :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...