Jump to content

Läskigaste skräckisen ever?!


kicken
 Share

Recommended Posts

Jag tycker att äldre rysare i många fall är läskigare än moderna. Hypersnygg CGI grafik i HD ser bara konsitigt ut i kontrast med vanliga skådespelare för det mesta. Äldre filmer där man var tvungen att skapa masker och mer fysiska specialeffekter är mycket bättre imo. Ta tex:

The Thing (1982):

Village of the damned (originalet):

Eller Ghostbusters:

Sista bilden skrämde skiten och pisset ur mig som barn :confused:

The thing är ett skämt. Jag brukar lägga den under komedi mer än skräck. När huvudet springer iväg får jag alltid skrattanfall. Du har rätt i att dom fick göra masker istället, och ja.. Dom var fan inte bra på det, någonsin. Ser ut som skit i 99 fall av 100.

Och att dom skrämde livet ur dig som barn är väl för fan inget konstigt? Jag hade mardrömmar om Gremlings i mina yngre dagar. Vi snackar om filmer som ska vara läskiga i vuxen ålder.

Vi kollade klart på hela, men man var helt ärligt tvungen att kämpa. Den blev lite bättre mot slutet, men var fortfarande enormt dålig. Var ju omöjligt att bli skrämd för något? Vad är det vi skulle bli skrämda för? Eller rättare sagt, vad är det som skulle kännas obehagligt? The Strangers var ju ett mästerverk jämfört med Bug.

Jag såg The Thing häromdagen och den var nästan sämre än Bug. Ska den vara läskig?

**

Angående spel så har jag sämst dator som resulterar i att jag inte kan spela de nyaste spelen och att spela på 360 är inte samma upplevelse när det gäller skrämmande spel. Så den lotten går bort.

Jag kollade fram till att dom hade börjat klia hål på skinnet eller vad dom nu gjorde, storyn gick ju för fan inte framåt och alla dessa "kryp" var ju för fan inte synliga för ögat. Riktig skitfilm var det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kollade på The Strangers efter att kicken hånat filmen lite på Vent och den gjorde mig absolut inte besviken. Vilken jävla smörja, sämsta jag sett på länge. Skrämselfaktor noll på den filmen. Den var så dålig så jag kom på mig själv ligga och skratta lite då och då. Så många missar också hela tiden och hela filmen var så jävla förutsägbar så jag vet inte vad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När de började sticka in nålar i hjärnan på en kille i en Hellraiser film stängde jag av. Bara för mycket!

Edit: Ni som har problem med läskiga filmer, se inte The toolbox murders. Låter grymt bra, men den sög! Se Evil Dead istället! Både rolig och läskig!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När de började sticka in nålar i hjärnan på en kille i en Hellraiser film stängde jag av. Bara för mycket!

Edit: Ni som har problem med läskiga filmer, se inte The toolbox murders. Låter grymt bra, men den sög! Se Evil Dead istället! Både rolig och läskig!

Hellraiser hör till gruppen "80-tals kult". Dom är så långt ifrån läskigt det kan bli.

Vart i helvete är Evil Dead läskig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg du orginalet från 1978? :) Den failar iaf, dock har jag för mig att den bygger på en sann historia. Men kanske har fel. :(

Japp, såg originalet. Den var verkligen värdelös. Kommer ihåg att jag och en kompis nästan garvade ihjäl oss när han slog en hammare i huvudet på en tjej och det lät "plopp" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...