Jump to content

Läskigaste skräckisen ever?!


kicken
 Share

Recommended Posts

Well, jag har börjat se allt mer skräckfilmer, men i ärlighetens namn har ingen skrämt mig. Inte en enda. Möjligtvis någon scen som fått mig att hoppa till lite, men verkligen ingenting mer. Frågan är då om det finns läskiga filmer där ute? Jag vill inte ha äckliga filmer, jag vill inte ha spyfilmer, jag vill inte ha dåliga skräckfilmer. Jag vill veta vad den läskigaste filmen ni sett har för titel! Inget liknande Hostel eller The Hills Have Eyes tack, det är varken skrämmande eller äckligt. Mer filmer som möjligtvis den japanska versionen av Grudge och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag älskar skräckfilmer! De här tre är de bästa jag har sett.

Friday13th_1118208_0.jpg

the-strangers-horror-movie-poster_1118208_1.jpg

Ser du honom i bakgrunden >_< ? Förresten, det finns en scen i den här filmen som jag blev så jävla rädd av. Se filmen med hörlurar för min skull! :)

Descent_dvdcover_1118208_2.jpg

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
.rec!

Sett! Bra film, dock inte så läskig! Eller lite, men inte så att jag dör. Jag vill sitta och bita på naglarna!

Jag älskar skräckfilmer! De här tre är de bästa jag har sett.

img]http://www.wildaboutmovies.com/images_7/Friday13th.jpg'

Ser du honom i bakgrunden >_<

Tack! Ska absolut checkas in!

edit: Har sett descent, den var också bra, men inte vidare läskig!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns fan inga "bita på naglarna" filmer för dig, eftersom du besitter det som jag också lider av. Immunitet mot skräck, och jag som älskar skräckfilmer.

Jag sitter också och väntar på att det ska komma en film som håller mig på helspänn genom hela filmen, inte bara några fåtal "hoppa till"-moment. [REC] var på god väg, men icke. Det som är surt är dock inte att man blir rädd av filmen, utan det är just det där plötsliga som skrämmer en. Det kan lika gärna vara något helt ofarligt, man hoppar bara till för att det händer något man inte var beredd, vilket jag då inte ser som ett skräckfilm fenomen, då det finns sådana moment i vanliga filmer också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns fan inga "bita på naglarna" filmer för dig, eftersom du besitter det som jag också lider av. Immunitet mot skräck, och jag som älskar skräckfilmer.

Jag sitter också och väntar på att det ska komma en film som håller mig på helspänn genom hela filmen, inte bara några fåtal "hoppa till"-moment. [REC] var på god väg, men icke. Det som är surt är dock inte att man blir rädd av filmen, utan det är just det där plötsliga som skrämmer en. Det kan lika gärna vara något helt ofarligt, man hoppar bara till för att det händer något man inte var beredd, vilket jag då inte ser som ett skräckfilm fenomen, då det finns sådana moment i vanliga filmer också.

Det där bekräftar väl allt. Det är riktigt synd att det inte finns sådana filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm. Små insekter. Ingenting annat.

>_<

BugMoviePoster_1118245_0.jpg

Min tanke exakt. Ska man bli rädd, så ska man vara rädd för det filmen handlar om. Jag är skiträdd för ormar, det är därför jag knappt klarade av att se på Snakes on a Plane, även fast det inte är så mycket till skräckfilm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...