Jump to content

Mest udda bedömningen av en lärare


Frusciante
 Share

Recommended Posts

När ni lämnar in era skolarbeten och prov antar jag att ni likt mig får en liten kommentar om hur bra arbetet är. Brukar oftast bara vara "Bra William" eller liknande, men har fått två stycken lite udda omdömen, så tänkte dela med mig av dom här, och hoppas att nån annan också har nån udda kommentar.

Den första fick jag på en engelskaläxa, läxan var att skriva en text om vad som helst, men den skulle inkludera vissa ord från en text ur läroboken, den texten hade handlat om vildmarken, så det var många ord om djur och så. Så min kom också att handla om djur, en gnu försökte få en schizofren kanin i säng. Fick tillbaka den med kommentaren "Good job William, but maybe a little less beastiality next time".

Andra var när jag fick tillbaka ett matteprov, hade skrivit flera = på samma rad, fick tillbaka provet med en döskalle vid den uppgiften.

Så, vilka konstiga omdömen har ni fått, eller är jag den enda? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte en bedömning, men på varje provpapper vi får av vår svensk- och historielärare när vi skriver prov så står detta längst ner:

Det sadistiska studieförbundet önskar dig lycka till!

Hon skriver för övrigt väldigt mycket humoristiska kommentarer och liknande. Ska se om jag hittar något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart ganska "D=" när vi hade en vikarie under en veckas tid i högstadiet, under den tiden skrev vi prov och hon rättade.

Ämnet var svenska "Oerhört bra skrivet, väl formulerat. Fortsätt såhär. Puss"

Det går att skriva väl formulerat också, det beror på hur man vill uttala det.

Uhm.. Antar jag i alla fall, för det går ju som sagt att uttala det på två sätt. Men nu blev jag lite osäker.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min religionslärare skrev något om att jag var intolerant och trångsynt på ett religionsprov.. fast å andra sidan handlade provet om Scientologin och hon kom i slutet av terminen ut som scientolog så vafan!

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min religionslärare skrev något om att jag var intolerant och trångsynt på ett religionsprov.. fast å andra sidan handlade provet om Scientologin och hon kom i slutet av terminen ut som scientolog så vafan!

Orka egentligen, men det där borde du nästan ta upp med studierektorn eller nån. En lärare ska vara objektiv.

Min förra lärare i NO ritade alltid en söt liten igelkott med en pratbubbla i slutet av varje prov. I pratbubblan skulle vi utvärdera provet. Samma igelkott dök ibland upp på lite andra ställen, tittade fram bakom någon textrad eller liknande. Lite småkul :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...