Jump to content

Snart är Voddler här!


kicken
 Share

Recommended Posts

Well, vi alla anade att det här skulle komma förr eller senare. Nu finns en betaversion ute, dock bara för ett visst antal. De som har bredbandsbolaget verkar dessutom ha förtur. Annars kan man skriva in sitt namn och e-mail på den officiella hemsidan, så kommer ni få en invite förr eller senare.

Så, vad tror ni? Flipp eller flopp? Hur kommer reklamen dyka upp? Kommer det finnas lika mycket reklam som om man skulle se på tv? Kommer reklamen dyka upp mitt i filmen eller bara före och efter? Är tjänsten bra? Kommer den lyckas? Diskutera!

http://www.expressen.se/prylar/1.1625104/f...tet-med-voddler

http://www.voddler.com/

http://www.bredbandsbolaget.se/wps/portal/...mpanjer/voddler

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 174
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mm, men det är ju rätt svårt att tajma á la tv4 eftersom varje film har olika moment. Antingen så har Voddler förbestämt var reklampauserna kommer i varje film eller så drar de bara av random vilket inte låter så troligt.

Man skulle ju kunna dra en banner på 100 px eller något liknande i botten/toppen på skärmen i ca 5 sek eller något liknande. Det suger, ja. Men det är inte lika drastiskt som att pausa hela filmen för 20-30 sek reklamfilmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man skulle ju kunna dra en banner på 100 px eller något liknande i botten/toppen på skärmen i ca 5 sek eller något liknande. Det suger, ja. Men det är inte lika drastiskt som att pausa hela filmen för 20-30 sek reklamfilmer.

Mm, det var exakt så jag tänkte!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det ser ju trevligt ut. Framgången kommer att hänga på tjänstens snabbhet och på filmkvaliteten. Vad gäller reklamen gissar jag att det kommer att fungera som på femmans (tror jag) internet-tv där alla "filmer" och program är indelade i segment och mellan varje segment kommer det reklam i ca 30-60 sek. En och annan popup-banner är inte heller helt omöjlig.

Ser fram emot den dag då en sån här tjänst ersätter konventionella filmkanaler. :(

---

MFG-forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas det går bra för dem. Pre3cis som Umberto skriver så kommer mycket bero på filmkvalitén men även hur reklamen är uppbyggt. Självklart hoppas jag på att det kommer vara reklam innan och efter. Även om det känns lite dumt med reklam efter filmen fetersom inte så många kommer att kolla på den. Banner skulle säkert funka det med.

Men i alla fall nya gratis sätt som ersätter fildelning är alltid bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det ser ju trevligt ut. Framgången kommer att hänga på tjänstens snabbhet och på filmkvaliteten.

Rent kvalitémässigt kan man väl köra Youtube-HQ samt Youtube-HD.

Självklart blir det reklam mitt i. Vem tusan tror ni skulle betala för reklam EFTER filmen? Inte jag iallafall, då har ju alla stängt av. Men reklam är ett bra sätt att ta betalt.

Ja, men när man sätter på programmet igen så visas reklamen ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rent kvalitémässigt kan man väl köra Youtube-HQ samt Youtube-HD.

Ja, men när man sätter på programmet igen så visas reklamen ändå.

Den möjligheten börjar bli borta tackvare WMG.

Bra att det börjar satsas på gratis nu för tiden. (:

Lite reklam är inte så farligt, bara det är gratis och lagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det HD och inte sönderkomprimerat, samt att reklampauserna är vid logiska tillfällen är tjänsten kanon.

Ingen vettig HD 2009, ja då kan de hälsa hem. I och för sig finns det ju fortfarande människor som kollar filmer i t.ex. 664x268 (2:35:1 DVDrip). :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...