Jump to content

Asteroid


Vice.
 Share

Recommended Posts

Om vi antar att vi får nyheten att något sådant här skall hända om, låt oss säga om 2 dagar. Vad gör ni då den här sista tiden?

Jag hade fösökt behålla lugnet, sedan lugnat min nära och kära. Sedan hade jag sett till så att alla är samlade hemma hos någon av oss. Vi skulle dricka, äta och prata minnen fram tills smällen. Hade även bett min systers kille att ta med alla sina vapen så att vi kan försvara oss om någon panikslagen person skulle försöka sig på nått.

Maten skulle varaRevben, champagne, diverse pajer (rabarber, bär och äpple) oxile, öl, entrecote, ryggbiff, och en massa tillbehör.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade byggt en jättestor katapult och skickat iväg Anna Book. Asteroiden hade känt sig så undergiven, så den hade åkt iväg.

Skulle också kunna binda ihop henne och Peter Harrysson och gjort en slags gravitational slingshot, som får banan för asteroiden att krökas tillräckligt mycket för att den ska passera jorden med en hårsmån.

Nej, men att låsa in sig med sina nära och kära låter som en bra grej att göra, och vördnadsfullt ta vara på den korta tid man har kvar. Men ack, så tråkigt svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle börja med att söka upp den bästa oljeborrare (Bruce Willis) i världen och be honom träna ett gäng austronauter hur man borrar, eftersom jag planerar att borra ett hål i asteroiden och plantera en atombomb i den. Men han skulle dock säga att det vore bättre om han själv åkte upp med sina egna män, eftersom dom vet hur man borrar. Jag går med på det, men säger att några av mina män måste följa med för att bevaka dom. Så jag skulle ge dom all den träning en riktig astronaut får på ett år på en dag. Sedan skicka iväg dom ut i rymden. Men dom skulle dock behöva stanna och tanka på en rymdstation som styrs av en galen ryss. Det skulle dock bli problem där och dom skulle behöva evakuera och självklart så dog nästan ryssen och en av oljeborrarna. Men det slutar ändå bra och dom plus ryssen åker vidare mot asteroiden. Men, friden varar inte länge för ett av skeppen dom åker i träffas av en meteor, och krashar på asteroiden. Det andra skeppet tappar kontakt med dom men åker vidare mot målet. Väl framme så börjar dom borra men stöter på problem direkt. Deras borr går nämligen sönder och han som sköter den dör. Men då helt spontant så vaknar en av dom på den andra färjan som krasha. Han går runt i vraket och letar efter överlevare och hittar ryssen och en till snubbe. Dom kör iväg med månbilen/borren mot målet. Dom kommer fram och alla blir glada. Dom börjar borra, det går långsamt men framåt. En av mina män skulle börja få panik och tvivla på att dom skulle hinna. Så han skulle börja göra klart atombomben för att spränga den redan på ytan av asteroiden. Han hotar till och med Bruce med en pistol. Men efter lite småslagsmål och en del pepptalk så börjar dom borra igen. När dom äntligen når målet och planterat bomben så upptäcker dom att det inte går att detonera den från avstånd och efter en del tjafs och känslomässiga samtal så stannar Bruce för att detonera den. Dom andra åker iväg och ser på när den sprängs och smulorna passerar förbi jorden.

Det skulle jag ha gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, och vilket flybolag (för jag antar att du varken har certifikat eller flyplan) skulle ta dig till världens djupaste grottor (var det nu ligger?) 2 dagar innan jorden går under?

Egentligen är det väl skitsamma, men har en kompis som har tillgång till ett Cessna-plan.

Om färjor går är det nog möjligt att bila till typ Georgien på under 48 timmar.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle försöka ta reda på så mycket som möjligt om vad som görs för att försöka stoppa kometen. Försöka hålla hoppet upp med andra ord. Om det inte fanns några som försökte stopp kometen så skulle jag lita genom Fallout 3 igen och förbereda mig på ett liv efter apokalypsen (jag menar, tänk om man överlever?) :(

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle försöka ta reda på så mycket som möjligt om vad som görs för att försöka stoppa kometen. Försöka hålla hoppet upp med andra ord. Om det inte fanns några som försökte stopp kometen så skulle jag lita genom Fallout 3 igen och förbereda mig på ett liv efter apokalypsen (jag menar, tänk om man överlever?) -_-

Ja menar, hur stor chans är det att överleva om jorden förvandlas till ett eldklot? Skulle den inte vara lika stor skulle man självklart förbereda sig. Stellhells idé låter ju hyfsad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...