Jump to content

Bruce Springsteen


Tackleberry
 Share

Recommended Posts

Bruce drar ju all uppmärksamhet i Sverige just nu (och som så många gånger förr), men jag undrar varför? Vad är det som är så stort? Jag har faktiskt aldrig fattat det, tycker inte att han gör bättre musik än någon annan random rockmusiker. Så länge jag kan minnas har jag aldrig självmant lyssnat på en hel låt av honom, tycker verkligen inte det är särskilt bra. Han har ju några klassiska hits, men jag förstår fortfarande inte vad som är speciellt med hans musik.

Vad är det jag missar som miljontals andra hör och ser - vad är det som gör att många är fullkomligt förälskade i honom?

Finns det några hängivna fans här förväntar jag mig lite skit, men det är precis vad jag vill. Jag undrar ju vad det är jag tydligen inte förstår mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bruce drar ju all uppmärksamhet i Sverige just nu (och som så många gånger förr), men jag undrar varför? Vad är det som är så stort? Jag har faktiskt aldrig fattat det, tycker inte att han gör bättre musik än någon annan random rockmusiker. Så länge jag kan minnas har jag aldrig självmant lyssnat på en hel låt av honom, tycker verkligen inte det är särskilt bra. Han har ju några klassiska hits, men jag förstår fortfarande inte vad som är speciellt med hans musik.

Vad är det jag missar som miljontals andra hör och ser - vad är det som gör att många är fullkomligt förälskade i honom?

Finns det några hängivna fans här förväntar jag mig lite skit, men det är precis vad jag vill. Jag undrar ju vad det är jag tydligen inte förstår mig på.

Exakt samma sak sa jag till min brorsa idag! Jag fattar inte varför det är så stort varje gång han spelar i Sverige. Själv tycker jag att han är en skitbra musiker, men fattar inte varför han får så mycket uppmärksamhet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En stor dos hype skulle jag gissa på :)

Som vanligt.

...men hyper räcker inte i trettio år. Det är bara att inse, Bruce för vår generation kommer aldrig bli vad Bruce är för den generationen som i början av åttiotalet satt i permanentat hår med sin ungdomskärlek i knät vid en brasa på en fest på stranden och såg in i varandras ögon samtidigt som 'The River' spelades.

Jag ska gå på konserten ikväll, btw.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte speciellt inlyssnad på Bruce. Men det var helt klart värt att se ändå.

inte många 60-åringar som orkar hålla igång och skutta runt och ha sig i tre timmar i sträck på scen, och dessutom få med sig hela publikhavet på Ullevi ända bort till bakersta(konstigt ord) öltältet att hoppa i takt med musiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge jag kan minnas har jag aldrig självmant lyssnat på en hel låt av honom, tycker verkligen inte det är särskilt bra. Han har ju några klassiska hits, men jag förstår fortfarande inte vad som är speciellt med hans musik.

Håller med dig, och här är det också så att jag av mig själv så gott som aldrig lyssnar på honom, det är när nån länkat på youtube eller en låt spelas i radio eller på en fest. Kanske är det som en protest mot hypen. Men jag förstår inte det fantastiska med en låt som "Born in the USA", det är ju bara så uttjatat och han skriker sig hes i slutet så man får ont i öronen. Visst låtar som "The River" och "Dancing in the Dark", det är väl ok, men så überfantastiskt tycker jag inte det är.

Men man får väl vara glad för konsert-Sveriges skull iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska gå på kvällskonserten ikväll! Det är väl typ mamma som vill att jag ska få se honom medans han fortfarande lever. Han är ju trots allt en levande legend. Själv gillar jag väl honom sådär, Born in the USA är ju skön :)! Dancing in the dark också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker spelningarna han gör kan vara väldigt magiska. Sån glädje han och hans band har på scenen ser jag sällan, och man märker verkligen hur de ger allt, hur publiken svarar på det genom att hoppa runt och vara glada och på så sätt skickar upp ny glad energi till de som spelar. Perfekt exempel på hur man ska sköta sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att en orsak till Springsteens popularitet är att många människor tilltalas av och kan identifiera sig med hans TEXTER (skit i musiken). Den förtryckta arbetarklassens mödor och problem och en strävan efter ett bättre liv och såna saker..

My two cents.

I Usa, verkligen. Men i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker spelningarna han gör kan vara väldigt magiska. Sån glädje han och hans band har på scenen ser jag sällan, och man märker verkligen hur de ger allt, hur publiken svarar på det genom att hoppa runt och vara glada och på så sätt skickar upp ny glad energi till de som spelar. Perfekt exempel på hur man ska sköta sånt.

Jag håller med dig där felshoe.

Bruce älskar verkligen svenska fans, det märker man på hans konserter. Speciellt i Ullevi.

Han är strax 60 men ger järnet än!

Sen tycker jag att hans musik och text är lätt och kul att sjunga med till, det händer ofta att jag

och några vänner åker runt på byn för ingen anledning, och sjunger med till bad lands, hungry heart eller någon

annan av alla hans underbara låtar. Dagens musik kommer och går, men Bruce blir man sällan less på.

Men det är ju klart, alla kan inte tycka likadant. Även om väldigt många är överens om att han är The Boss.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...