Jump to content

***//Skärm-köp-dags\\***


Alle090
 Share

Recommended Posts

Ja, då ska jag köpa en ny skärm hade jag tänkt. då jag är trött att sitta med en 19" Acer skärm med en upplösning på 1280*1024 och VGA. Jag vill kunna lägga upp stora bilder på sajten. Så innan jag hoppar på dem första bästa skärmen så tänkte jag det finns det ALLTID den där kunskapen som ingen kan lära sig, vad tykte andra.

Så kan ni hjälpa mig/ vet ni en skärm om är prisvärd och även möter mina önksemål?

tanke budget:

1200 kr - 1800 kr

KRAV (helst):

* 1920x1080

* DVI

* Måste vara färg

* helst fungerande

* Gärna kablar till

Jag snubblade över detta tjocka as som verkade ha fått bra creds.

588_1111378_0.jpg

Benq E2200HD

Webbhallen - Benq E2200HD

Prisjakt - Benq E2200HD

Sååå, har någon annat förslag eller vad tycker ni?

Tack i förhand!

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Din nuvarande har nog bevisat sig kunna göra det redan.

Nope, Det är fanimej inte snyggt med bilder på 1280*1024 :)

Jag har 24-tummaren och den är riktigt nice!

Köp den skärmen om du kan! :)

Du menar Benq E2400HD?

Känns lite väl, lägsta var på 2175 på något okänt företag :D

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope, Det är fanimej inte snyggt med bilder på 1280*1024 :)

På ett forum ska man inte lägga upp så stort som 1280-bilder ens. Vet hut människa, lägg upp thumbnails eller låt bli att posta över huvud taget. Folk kanske inte sitter med monsterRAM, monsterprocessorer och monstergrafikkort och speciellt när det kommer till att surfa på andra apparater såsom iPod, iPhone, PSP, PS3 eller mobiler är det ett jäkla ståhej med att komma förbi trådar där du postat. Jag bävar inför den skärm du håller på att skaffa för att lägga upp ännu större bilder - min dator kommer haverera varenda gång jag går in i en speltråd.

Thumbs or it didn't happen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut. Själv skulle jag emellertid lägga till ett par hundralappar och köpa en 24" LG eller Samsung.

Hit me!

På ett forum ska man inte lägga upp så stort som 1280-bilder ens. Vet hut människa, lägg upp thumbnails eller låt bli att posta över huvud taget. Folk kanske inte sitter med monsterRAM, monsterprocessorer och monstergrafikkort och speciellt när det kommer till att surfa på andra apparater såsom iPod, iPhone, PSP, PS3 eller mobiler är det ett jäkla ståhej med att komma förbi trådar där du postat. Jag bävar inför den skärm du håller på att skaffa för att lägga upp ännu större bilder - min dator kommer haverera varenda gång jag går in i en speltråd.

Thumbs or it didn't happen.

Att man inte postar stora bilder på ett forum är helt fel, finns många forum där man postar stora bilder. :)

Thumbs är redan en regel i dom mesta trådarna (förutom dump skrivbord doc), Så det behöver du inte oroa dig över.

Saken är den att jag blir sur när jag jämnför andras stora bilder och mina små och det ser så fult ut när man zoomar.

Plus det att jag vill kunna ha friheten att ha mycket plats på mitt skrivbord, jag har arbetet med såna skrivbord innan och det är UNDERBART! (både dual och högupplöst varianter)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att man inte postar stora bilder på ett forum är helt fel, finns många forum där man postar stora bilder. :)

Thumbs är redan en regel i dom mesta trådarna (förutom dump skrivbord doc), Så det behöver du inte oroa dig över.

Saken är den att jag blir sur när jag jämnför andras stora bilder och mina små och det ser så fult ut när man zoomar.

Plus det att jag vill kunna ha friheten att ha mycket plats på mitt skrivbord, jag har arbetet med såna skrivbord innan och det är UNDERBART! (både dual och högupplöst varianter)

Det är inget fel med att ha stor skärm. Tvärtom, det är en frihet som du säger. Men när du säger att du vill ha en större skärm för att kunna posta ÄNNU större bilder är det dags att säga ifrån. Köp världens största skärm om du så behagar, sålänge du inte förstör för andra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inget fel med att ha stor skärm. Tvärtom, det är en frihet som du säger. Men när du säger att du vill ha en större skärm för att kunna posta ÄNNU större bilder är det dags att säga ifrån. Köp världens största skärm om du så behagar, sålänge du inte förstör för andra. ;)
Många har redan klagat på det där med överdrivet äckligt stora bilder, så då borde du nog ha fattat det vid det här laget!

Thumbs är redan en regel i dom mesta trådarna (förutom dump skrivbord doc), Så det behöver du inte oroa dig över.

Vad var det ni inte fattade? :lol:

Vill inte låta otrevlig men jag skrev ju att det är en regel med thumbs och då kan jag ju inte göra mer än att ha thumbs.

Jag har den där monitorn! Känns rätt prisvärd såhär i efterhand, det enda som är rent dåligt är att man bara får med VGA-kabel. Men jag rekommenderar den om man letar monitorer i den prisklassen.

Tänk dock på att det är 16:9, en del spel stödjer bara 16:10.

Är det jobbig meny?

Kan man ställa in ratio inställningar så att te.x spel som körs på lägre upplösningar än 1920x1080 inte täcker hela skrämen utan bara dom pixlar det gäller?

kanske blir den skärmen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad var det ni inte fattade? ;)

Vill inte låta otrevlig men jag skrev ju att det är en regel med thumbs och då kan jag ju inte göra mer än att ha thumbs.

Är det jobbig meny?

Kan man ställa in ratio inställningar så att te.x spel som körs på lägre upplösningar än 1920x1080 inte täcker hela skrämen utan bara dom pixlar det gäller?

kanske blir den skärmen

Menyn är helt okej, vad jag har märkt hittills vid andra upplösningar så kan man få små svarta kanter ibland, men trycker man på "Auto Adjust"-knappen så fylls de ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade två likadana BenQ-skärmar och för priset var de kanonbra men den ena gick sönder inom ett år och den andra sålde jag men jag antar att den också gick sönder ganska snabbt. Det är möjligt att det är värt det att hoppa över bulle och kaffe på pressbyrån några månader och lägga lite extra pengar på en Samsung/LG istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...