Jump to content

E3


Grumpy
 Share

Recommended Posts

Kinect förstörde hela saken, hatar skiten. Bullshit!

Lite rolig sak

http://www.youtube.com/watch?v=nB_GMm5qxpM

Varför? Kinect är ju awesome. Verkar funka mycket bättre än jag och många andra trodde att det skulle göra först också.

Och videon du postade är ju inte direkt relevant. Det var ett år sedan då det var en helt ny teknik och de inte hade haft speciellt mycket tid att jobba på det. Nu har dom finslipat det ett år och det ser enligt mig och många andra mycket bra ut.

Rätt roligt också att i de spel de visade så ser det ut som om de lyckats skapa precis samma typ av spel och samma spelkänsla och samma "kontroll-schema" som Wii har, fast helt utan kontroller. Det är ganska imponerande, imo.

Varför hatar du det? Varför är det bullshit? Och Varför förstörde det allting?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 188
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför? Kinect är ju awesome. Verkar funka mycket bättre än jag och många andra trodde att det skulle göra först också.

Och videon du postade är ju inte direkt relevant. Det var ett år sedan då det var en helt ny teknik och de inte hade haft speciellt mycket tid att jobba på det. Nu har dom finslipat det ett år och det ser enligt mig och många andra mycket bra ut.

Rätt roligt också att i de spel de visade så ser det ut som om de lyckats skapa precis samma typ av spel och samma spelkänsla och samma "kontroll-schema" som Wii har, fast helt utan kontroller. Det är ganska imponerande, imo.

Varför hatar du det? Varför är det bullshit? Och Varför förstörde det allting?

1 Inte ett dugg intresserad. Hoppas det här inte kommer in i bra spel i framtiden.

2 Tycker allt ser så fake ut, tror inte det där kommer fungera. Ibland ser det ut som att det är en skärm som visar något och personen försöker likna det som händer på skärmen. Spelare som tror att det där känner av alla rörelser man gör kommer bli besvikna. Det är samma sak som wii. Vi säger att jag spelar baseboll, slår jag racket helt cp under benen eller något så blir det ett slag. Tror det är väldigt begränsat vad man kan och inte kan göra.

Vilket jag tycker är bullshit. Aldrig gillat röst styrda saker, tycker det känns begränsat och rörelserna man gör funkar inte på spelen.

3 Tog upp för mycket tid av det hela, visa något bra spel istället för massa djur du kan klappa via xbox.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 Inte ett dugg intresserad. Hoppas det här inte kommer in i bra spel i framtiden.

2 Tycker allt ser så fake ut, tror inte det där kommer fungera. Ibland ser det ut som att det är en skärm som visar något och personen försöker likna det som händer på skärmen. Spelare som tror att det där känner av alla rörelser man gör kommer bli besvikna. Det är samma sak som wii. Vi säger att jag spelar baseboll, slår jag racket helt cp under benen eller något så blir det ett slag. Tror det är väldigt begränsat vad man kan och inte kan göra.

Vilket jag tycker är bullshit. Aldrig gillat röst styrda saker, tycker det känns begränsat och rörelserna man gör funkar inte på spelen.

3 Tog upp för mycket tid av det hela, visa något bra spel istället för massa djur du kan klappa via xbox.

Har inte mycket mer att säga än att du verkar vara rädd för ny teknik :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...eller helt enkelt inte uppskattar casual gaming. :naughty:

Har ju lika mycket med user interface att göra som det har med gaming. Grymt skönt att kunna navigera filmer, musik osv. när man inte spelar utan att behöva använda sig utav kontrollen.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ju lika mycket med user interface att göra som det har med gaming. Grymt skönt att kunna navigera filmer, musik osv. när man inte spelar utan att behöva använda sig utav kontrollen.

Jag tycker att det är lättare att trycka på en knapp än att säga "Xbox Play Movie Now".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte mycket mer att säga än att du verkar vara rädd för ny teknik :naughty:

Är inte rädd för tekniken. Men saken är det att det här handlar inte om teknik. Allt handlar om pengar, bara fake när dom står där uppe och gör sina rörelser. Som när dom visade star wars saken till kinect. Skärmen var före han som spelade flera gånger. Alltså han gjorde efter skärmen. Jag köper bara inte det där.

...eller helt enkelt inte uppskattar casual gaming. :(

Uppskattar casual gaming. Men inte när man ska hoppa runt som en dåre i vardagsrummet. Tycker spelen börjar spåra ur när det gäller natal och sånt.

Som det där andningsspelet? Vad i helvete? Fitness saker, gå till gymmet istället? Klappa djur, åk till något zoo? Hoppa runt som idioter med lazerdoom pistoler i vardags rummet? Åk och kör lazerdoom! Kinect tog för mycket tid, visa dom bra spelen istället. Mer GoW3 och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppskattar casual gaming. Men inte när man ska hoppa runt som en dåre i vardagsrummet. Tycker spelen börjar spåra ur när det gäller natal och sånt.

Som det där andningsspelet? Vad i helvete? Fitness saker, gå till gymmet istället? Klappa djur, åk till något zoo? Hoppa runt som idioter med lazerdoom pistoler i vardags rummet? Åk och kör lazerdoom! Kinect tog för mycket tid, visa dom bra spelen istället. Mer GoW3 och så vidare.

Spela fotboll, gå ut? Flyga flygplan, gå flygskola? Döda fienden, gå med i armén? Leka med alver, gå till nåt sånt där convent eller vad det kallas? Köra ferrari på Hawaii, köp en och åk dit? Springa runt och göra uppdrag i New York, bli halvitalienare och gå med i maffian?

Listan kommer bli lång, men du fattar väl vart jag vill komma..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppskattar casual gaming. Men inte när man ska hoppa runt som en dåre i vardagsrummet. Tycker spelen börjar spåra ur när det gäller natal och sånt.

Som det där andningsspelet? Vad i helvete? Fitness saker, gå till gymmet istället? Klappa djur, åk till något zoo? Hoppa runt som idioter med lazerdoom pistoler i vardags rummet? Åk och kör lazerdoom! Kinect tog för mycket tid, visa dom bra spelen istället. Mer GoW3 och så vidare.

Meja ner människor på gatan? Äh fan, göre IRL istället. ggpcw.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte vara förvånad om det inte var live... Det vill ju att allt ska funka som det ska. SÅ även om det funkar mycket bra så finns det väl alltid en chans att det blir något fel, och det vill dom väl inte riskera på en så viktig press... MS failade redan en gång med Natal förra året då det var live, och Windows Vista när det var på gång (röstigenkänningen failade väl, och så hängde det sig?) så de kanske inte ville ta några risker. Jag tror absolut på att det funkar, och mycket bra också. Däremot inte felfritt... Ingenting är felfritt. Men det lär inte vara så ofta eller så stora fel att det inte funkar alls.

Såg ni den där fit-saken från Ubisoft? När hon tog av sig tröjan. Det måste ju ha varit live iaf och där såg det väldigt bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spela fotboll, gå ut? Flyga flygplan, gå flygskola? Döda fienden, gå med i armén? Leka med alver, gå till nåt sånt där convent eller vad det kallas? Köra ferrari på Hawaii, köp en och åk dit? Springa runt och göra uppdrag i New York, bli halvitalienare och gå med i maffian?

Listan kommer bli lång, men du fattar väl vart jag vill komma..?

Meja ner människor på gatan? Äh fan, göre IRL istället. ggpcw.

Omogna kommentarer. Menar att att sitta och klappa djur/gå runt en bil, sitta i en bil/andas/stå och göra fitness saker genom en skärm är idiotiskt imo.

Kinect sakerna kändes som att kolla på tv-shop.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Omogna kommentarer. Menar att att sitta och klappa djur/gå runt en bil, sitta i en bil/andas/stå och göra fitness saker genom en skärm är idiotiskt imo.

Kinect sakerna kändes som att kolla på tv-shop.

Ganska egoistiskt av dig, då det finns barn som är pälsdjursallergiker och troligtvis blir oerhört glada över att få leka med en virtuell tiger, bara att få ta hand om den, en sjukt uppgraderad version av tamagotchi.

Eller rörelsehindrade människor som gärna vill använda sin media-anläggning med hjälp av rösten.

Och varför i guds skull vara så konservativ så fort det inte låter så kul? Visst, nog finns det "onödiga" funktioner, men man måste ju våga satsa och testa nya saker. Annars hade vi suttit kvar och nött Super Mario på 8 bitars..

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...