Jump to content

Red Faction: Guerilla


-Razz-
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

jupp :D

det finns ju tre st olika walkers.

1 - heavy walker(demot)

2 - light walker (snabb och med jumppack)

3 - combat walker (raketer :( )

Coolt! Sannolikheten att jag köper detta ökade nyss :D

Spelade demot inatt och måste säga att jag tyckte om det :P

Älskar verkligen förstörelsen i spelet. Körde bilar rakt igenom hus och andra hinder som var framför mig, så grymt! :D

Eller hur? Så himla fett att slå överallt omkring sig och se att det faktiskt påverkar också! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller hur? Så himla fett att slå överallt omkring sig och se att det faktiskt påverkar också! :(

har du provat att slå/spränga ett hus så att det nästan rasar? man känner sig väldigt osäker när man hör hur det knakar och vibrerar :D

dev diary nr 2

gief me singularity bomb!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"We've already said plenty on this topic. If you do actually manage to destroy every single thing in the game (which I highly doubt anyone will ever do), then I think it's time to start a new playthrough."

Från officiella forumet sagt av en av utvecklarna. Det enda jag känner mig lite tveksam över är hur många stora byggnader/förstörbara konstruktioner det finns, om man är ute efter enbart förstörelse blir det långrandigt att spränga 1928 små toaletter bara för att man redan förstört alla de 49 stora byggnaderna. Men det lär nog inte vara något problem, om man inte förstör allt på 40+ timmar när man försöker lär knappast jag göra det samtidigt som man kör storyn också på minst 100 timmar.

"Dude, look at it this way. In the (very unlikely) event that you manage to obliterate every structure and object in the game and your urge to destroy still remains unsatisfied, you can always get your alert level to red and blow up wave after wave of EDF vehicles. Steal a tank and see how many other tanks you can destroy!"

Känns också bra, Wrecking Crew kan bli najs men det är sjukt synd att de inte integrerade multiplayer där också utan bara "spela-på-samma-konsol-efter-varandra". :( Hoppas på en DLC med en fix till det kanske? :D

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har testat demot nu och det var rätt kul. Och man kan verkligen förstöra precis allt (om än lite väl enkelt IMO).

Men precis som Red Faction 2 så har spelet rätt lite gemensamt med orginalet. Det utspelar sig på Mars, man spelar en ofrivillig hjälte i en motståndsrörelse och man kan förstöra saker.

Som ett fan av orginalet så känns det lite som att de fokuserat förmycket på förstörelse delen som om det är det viktigaste i Red Faction. Men det saknar känslan.

Om Red Faction var Half-Life så är Red Faction: Guerilla typ Just Cause.

Om än kul, ett helt annat typ av spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag längtar som fan till det här.

Spelat demot flera gånger nu :)

En sak jag inte gillade med demot var alla fiender.

Visst måste det vara lite krig i det riktiga spelet. Men när jag spelade så ville jag prova förstörelsen och annat.

Och det är inte så lätt när det bara forsar in fiender som skjuter på en.

Hur som helst. Spelet är awesome-o och jag kan inte vänta längre.

Går snart red faction på huset jag sitter i just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag längtar som fan till det här.

Spelat demot flera gånger nu :)

En sak jag inte gillade med demot var alla fiender.

Visst måste det vara lite krig i det riktiga spelet. Men när jag spelade så ville jag prova förstörelsen och annat.

Och det är inte så lätt när det bara forsar in fiender som skjuter på en.

Hur som helst. Spelet är awesome-o och jag kan inte vänta längre.

Går snart red faction på huset jag sitter i just nu.

De har sagt att de medvetet valt ett actiontätt uppdrag för att spelaren ska få en smak av hur det känns, kommer inte att vara lika intensivt (hela tiden) i hela spelet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fungerar det med förstörelsen då? Man vill ju liksom inte förstöra en hel stad och sen komma tillbaka 2 minuter senare och se att allt är uppbyggt. Hur lång tid tar det innan allting byggs upp igen?

Byggs aldrig upp. Eller jo, om du förstör EDF byggnader, byggs de upp igen under Red Faction flagg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde demot igår. Måste säga att jag är imponerad av all förstörelse. Även de grejer jag inte trodde mig kunde förstöra gick i tusen bitar när jag försökte. Den enda dåliga är kameravinkeln. Över-axeln perspektiv passar inte riktigt i ett free-roam spel enligt mig. Går det att ändra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...