Jump to content

Varför är forumet så "off"?


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag tror (och hoppas) att de flesta här har andra intressen än forumet men trots allt hänger vi ändå här och använder forumet och då borde man sträva efter att göra vistelsen så bra som möjligt.

Mr. Akademiker!

Jag tror inte ens en spamfärd i allmänt hjälper. Just nu är det ganska off och det kommer bli ännu mer off i sommar. Det är väl sensommar, höst och vinter som är forumets topptid eller hur man kan säga det. Det finns inga egentliga saker vi kan göra för att förbättra aktiviteten heller. Jag undrar vad sajten vore utan sin lounge för tillfället. Visst postas det i dem vanliga trådarna där vissa forumiter är stammisar, men då handlar det enbart om dem specifika trådarna (tänker då främst på trådar som musiktips m.fl). Vad som däremot skulle kunna hjälpa är ett nytt avsnitt och Hultenius & Co. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tror (och hoppas) att de flesta här har andra intressen än forumet men trots allt hänger vi ändå här och använder forumet och då borde man sträva efter att göra vistelsen så bra som möjligt.

Jag har faktiskt inget annat intresse än att spela och titta på forumet. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske forumet är på väg mot sitt slut? Själv känner ja att jag börjar små tröttna på detta forum. Samma vanliga trådar och som andra har sagt finns knappt intressanta trådar här.

Nää, vad ska man då göra när man kommer hem, sätter sig vid datorn för att slappa lite? Inga andra forum är ens i närheten av forumandan som finns här! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo. Det kan också bero på att man ofta minns roliga saker som roligare än de egentligen var, men jag tycker att forumet var roligare och definitivt mycket mer aktivt för något år sedan.

Dock så tycker jag vi borde kunna göra vårat bästa för att sluta vara "off" :o

Det kan också, som några redan har skrivit, bero på att vi har blivit äldre ... etc.

---

Är det bara jag som tycker att forumet känns mindre aktivt sedan massor av trådar flyttades till Loungen? Kan man inte flytta hela loungen till Allmänna diskussionsforum Subforums så att det hamnar tillsammans med de andra fyra subforumen?

Det kan ju också bero på att jag har en flik som står på "Allmänna diskussionsforum Subforums" och ofta glömmer bort att kolla Loungen... men men.

Men, I support the idea of more Hultenius & Co! (Vad hände med den tryckta upplaga som skulle komma tillsammans med Loungen? =P)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

För något år sedan tyckte jag det var illa när det skapades färre än 10 nya trådar/dag. Nu får man vara glad om det ens skapas 5 st/dag, skoförsäljare inräknat...

Vi behöver fler diskussionsämnen och jag uppmanar alla att skapa fler trådar. Tycker man att det finns för lite innehåll så ta tillfället i akt och skapa en ny tråd med något intressant diskussionsämne. Det händer mängder av saker varje dag och det finns alltid något som är intressant att diskutera.

Hjälper det inte får vi införa något som stimulerar trådskapande, t.ex bättre medlemsgrupp så länge man lyckas uppnå 1 startad tråd/vecka.

Har också lite andra intressanta saker att presentera nästa vecka :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här forumet blir bara sämre för varje dag som går och det beror på att medlemmarna (me too) har blivit så förbannat passiva. Att det börjar bli "vår" har liten betydelse.

Så sant. Personligen orkar jag inte vara så aktiv här med tanke på att formet är kaosliknande. Från att vara det första forumet jag besöker så är gtasajten det sista.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För något år sedan tyckte jag det var illa när det skapades färre än 10 nya trådar/dag. Nu får man vara glad om det ens skapas 5 st/dag, skoförsäljare inräknat...

Vi behöver fler diskussionsämnen och jag uppmanar alla att skapa fler trådar. Tycker man att det finns för lite innehåll så ta tillfället i akt och skapa en ny tråd med något intressant diskussionsämne. Det händer mängder av saker varje dag och det finns alltid något som är intressant att diskutera.

Hjälper det inte får vi införa något som stimulerar trådskapande, t.ex bättre medlemsgrupp så länge man lyckas uppnå 1 startad tråd/vecka.

Har också lite andra intressanta saker att presentera nästa vecka :D

Låter intressant. :D

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...