Jump to content

Instrumental musik


Jacker
 Share

Recommended Posts

Jag är väldigt attraherad av instrumental musik just nu, eller artister/band som överhuvudtaget lägger mer fokus på det instrumentala än "vanligt". Musik som spela av bra instrumentalister låter väldigt mycket annorlunda jämfört med musik som spelas av personer med mindre instrumenttalang, uppenbarligen.

Vad finns det för bra instrumental musik anser ni, alla genrer? Post-rock band som Explosions In The Sky och God Is An Astronaut är ju populära på den instrumentala rockfronten as we speak, men personligen föredrar jag lite mer "tight" och icke-spejsad musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ibland kan helt vanlig klassisk musik vara mycket stimulerande.

Håller med.

____

En sak som jag tycker är att instrumental musik har mycket svårare att låta banal än musik med sångare, någon som håller med? Tycker helt enkelt inte att det är lika svårt att störa sig på ett instrument som på en viss sångröst... Fast man lyssnar ju ändå mest på musik med sångare.

Vad gäller artister är ju Mahavishnu Orchestra trevliga att lyssna på särskilt albumet "Birds of Fire", och lite hederlig jazz funkar ju också. Vill man höra lite instrumental gitarrock är The Shadows ett bra val, tycker jag. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EST, men annars är i princip jazz nästan alltid instrumentalt (behöver inte vara storband) om man inte medvetet letar efter vocalzz.

Vill bara stämma in på det där! Jazz är underbart. Musikstilen alltså, inte du. Inte för att du inte är underbar eller så - eller underbar kanske är att ta i, jag känner dig inte riktigt. Men jag ska sluta prata nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...