Jump to content

Tre saker till en öde ö


Frusciante
 Share

Recommended Posts

Tänk såhär: Du gillar Breaking Benjamin så som straff har samhället dumpat dig på en öde ö, du får ta med dig tre saker, vilka då?

Helt enkelt, tre saker får du ta med till en öde ö, vilka. Det jag skrev ovan är såklart påhittat, för fans av det bandet skulle dumpas utan ägodelar.

Jag skulle ta med en gitarr, plektrum och min iPod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man bortser från typ mat, dricksvatten, och sånt (som känns lite som att man missar poängen med leken), en fotboll. Inte för att jag är särskilt bra eller förtjust i fotboll, men jag skulle nog kunna döda många, långa tråkiga timmar med en väluppblåst fotboll, och sen skulle den kunna bli lite som Tom Hanks Wilson. Kanske Shakespeares alternativt Bob Dylans samlade verk (låttexter i den senares fall), så kan jag gräva ner mig i det i några år. Och ett gigantiskt block (och gärna en penna också), olinjerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bil, bensin och en jävla massa mat.

Hmm.. Verkar lite krångligt att köra bil på en öde ö. Men jag antar att det beror på vad för bil man tar med sig.

Jag tar med mig något slags transportmedel för att ta sig hem, vilket helst är ett flygplan.

En dator med fungerande internetuppkopling (som alltså fungerar även ute på en öde ö) samt de vanliga tillbehör en dator bör ha (högtalare, mus, tangentbord och skärm).

En pizzeria med allt som hör till.

:naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om fallet nu vore så att jag skulle restera resten av mitt liv på en öde ö så skulle jag nog åka till ön för att några dagar/månader/år senare ta självmord. Om min vistelse inte skulle utmynna i att jag måste spendera hela mitt liv på ön så skulle jag ta med mig en människa (en bra vän eller en flicka jag gillar <:naughty:, en fotboll/volleyboll/innebandyboll (någon sorts boll helt enkelt) samt en laptop med extremt stor hårddisk fullpackad med minst tio tusentals filmer och tv-serier samt en hel del spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...