Jump to content

Svensk GTA wiki


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 502
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu har jag varit inne och skrivit om Harwood-massakern :wacko:. Även småsaker ska ha rätt att få vara med!

EDIT: Skrev även en liten text om Sonny Forelli :ermm:! Riktigt roligt att skriva om GTA på svenska! Räkna med lite nya artiklar från min sida då och då :D

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Okej, nu känner jag att det är dags för mig att kavla upp ärmarna och ta itu med wikin. Ni skribenter har verkligen gjort ett SUVERÄNT jobb med alla 222 artiklar och det ska ni ha beröm och tack för! :D Även om det kanske kan verka lite "onödigt" med alla småartiklar om platser och byggnader i San Andreas m.m. just nu är det trots allt artiklar som kommer att behövas i framtiden. Ett särskilt tack till kobbe för bra administration.

Nu tänker jag börja med att korrekturläsa lite och i helgen ska jag försöka skriva några centrala artiklar. Häng gärna på. :yes:

Tanken är att wikins grund ska vara lagd till 100% när GTAsajtens forum refreshas i september. Just nu är vi på god väg.

Här är förresten listan på de mest önskade artiklarna atm: http://sv.gtasajten.wikia.com/wiki/Special...%96nskade_sidor

edit: länken

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu känner jag att det är dags för mig att kavla upp ärmarna och ta itu med wikin. Ni skribenter har verkligen gjort ett SUVERÄNT jobb med alla 222 artiklar och det ska ni ha beröm och tack för! :D Även om det kanske kan verka lite "onödigt" med alla småartiklar om platser och byggnader i San Andreas m.m. just nu är det trots allt artiklar som kommer att behövas i framtiden. Ett särskilt tack till kobbe för bra administration.

Nu tänker jag börja med att korrekturläsa lite och i helgen ska jag försöka skriva några centrala artiklar. Häng gärna på. :yes:

Tanken är att wikins grund ska vara lagd till 100% när GTAsajtens forum refreshas i september. Just nu är vi på god väg.

Här är förresten listan på de mest önskade artiklarna atm: http://sv.gtasajten.wikia.com/wiki/Special...%96nskade_sidor

edit: länken

Yes, får väl se till att knåpa ihop de andra Bilsidorna också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ju alla fordonsbilder till LCS och VCS och ska ladda upp dem vid tillfälle, men de är inte på denna dator märkte jag nu.

Hmm, då måste du lägga in dem där de ska vara också, kommer vara jättejobbigt att hitta bilderna annars! Alternativt Döps bilderna exakt för att hittas sedan men det blir också ett problem då det finns bilder från andra spel också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, då måste du lägga in dem där de ska vara också, kommer vara jättejobbigt att hitta bilderna annars! Alternativt Döps bilderna exakt för att hittas sedan men det blir också ett problem då det finns bilder från andra spel också.

Färdigdöpta och färdigzippade men de är på min andra dator, sen är jag inget wikisnille så vi får se om jag behöver hjälp på vägen.

Hur har vi gjort med andra fordonssidor?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Färdigdöpta och färdigzippade men de är på min andra dator, sen är jag inget wikisnille så vi får se om jag behöver hjälp på vägen.

Hur har vi gjort med andra fordonssidor?

Alltså, tanken är att det ska finnas en sida för varje fordon, heter flera bilar likadant från olika spel kommer de på samma sida men då har olika underkategorier med bilder och text, såhär:

GTA:SA

Banshee i gta sa har underbar handling och används vid "blabla" uppdraget där man kör bilen så fort som möjligt genom staden. [[Fil:BansheeSA.jpg|right]]

GTA:IV

I gta IV används bansheen som ett slags flyktfordon och finns i bla i staten island, blabla. [[Fil:BansheeIV.jpg|right]]

Något sådan var det väl tänkt om jag inte har fått allting om bakfoten. Då ser du ett problem med filnamnen, något måste skilja namnen åt för att få två olika bilar från olika spel. Och ska du ladda upp bilderna på wikin så måste man veta namnet utantill eller likande.

Dessutom kommer alla bilar i alla spel listan upp i listor och tabeller, som denna som jag knåpat ihop, tanken är att det också ska finnas sådana för varje spel, Vilet jag har haft som projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Börjat karaktärsida för San Andreas, bara de mindre karaktärerna kvar, och nämnda karaktärer (LB som hjälpte Ryder och CJ med vapen, CJs morsa, CJs brorsa osv).

Ändrade till grön färg, tyckte det passade då det är Grove Street Families färg. Ouh, och vissa bilder blev lite fuckade, så om nån orkar kan ni kolla igenom och fixa till.

Ett tips också, som är väldigt användbart till wikisidor är att ladda hem programmet Pixie från nattyware.com, funkar så att man håller musen över en färg och man får reda på vad för HTML-kod osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjat karaktärsida för San Andreas, bara de mindre karaktärerna kvar, och nämnda karaktärer (LB som hjälpte Ryder och CJ med vapen, CJs morsa, CJs brorsa osv).

Ändrade till grön färg, tyckte det passade då det är Grove Street Families färg. Ouh, och vissa bilder blev lite fuckade, så om nån orkar kan ni kolla igenom och fixa till.

Ett tips också, som är väldigt användbart till wikisidor är att ladda hem programmet Pixie från nattyware.com, funkar så att man håller musen över en färg och man får reda på vad för HTML-kod osv.

Ser bra ut. Jag ändrade till en lite ljusare grön färg på karaktärssidan så att det är lättare att läsa.

Nu är du admin btw.

Inte mer än rätt efter allt du har gjort för wikin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 months later...

Tittade in på GTASajtens GTA-Wiki idag. :)

Vet att den varit inaktiv ett tag, men tänkte, det är väl ganska lungt, vi har det viktigaste iaf...

Sedan märkte jag att det inte fanns någon artikel om staden "Vice City". Det shockade mig lite. Vice City är ju ett av dem största spelen... 'Till och med' Anywhere City har en artikel. Om det är EN artikel som vi måste skriva innan vi lägger ner arbetet på Wikin fullständigt så borde det väl ändå vara Vice City.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tittade in på GTASajtens GTA-Wiki idag. :)

Vet att den varit inaktiv ett tag, men tänkte, det är väl ganska lungt, vi har det viktigaste iaf...

Sedan märkte jag att det inte fanns någon artikel om staden "Vice City". Det shockade mig lite. Vice City är ju ett av dem största spelen... 'Till och med' Anywhere City har en artikel. Om det är EN artikel som vi måste skriva innan vi lägger ner arbetet på Wikin fullständigt så borde det väl ändå vara Vice City.

Det faktum att artikeln blir ganska så stor att skriva tror jag avskräcker de flesta. Ingen orkade helt enkelt börja på den massiva artikeln.

Det är ju inte heller så att arbetet på wikin är nerlagt. Den väntar i nuvarande stund på att flyttas över till GTAsajtens domän (vilket ska ske några veckor efter att det nya forumet kommer upp.) Du får gärna skriva fler artiklar, det finns nästan oändligt att skriva om! Personligen väntar jag på flytten...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...