Jump to content

Oscarsgalan 2009


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Crusader, hur ser du galan? Använder du TVUPlayer?

Nej, jag ser via Justin.tv för jag fick inte TVUPlayer att funka i år heller. :lol:

Steve Martin är guld. Jag älskar hur han drev med Sentiologerna och deras mytologi. tongue.gif Undrar hur alla de sentiologer där inne tog det.

Scenen må vara ful men presentationerna är intresanta istället för det vanliga med visande av klipp på en stor skärm.

Yay, för Wall-E! Men Presto skulle ha vunnit kortfilm. :)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja. Helt klart välförkänt. Sedan kan det diskuteras fram och tillbaka varför han nominerades och varför han vann men förkänade det gjorde han.

Heh, på Sky One, som jag tittar, är där en jätterolig reklamfilm där en pojke frågar sin pappa "Where do i come from?" och hans pappa berättar om hur barn kommer till (medans "The Birds and the Bees" spelas i bakgrunden och överröstar). Efteråt säger boljen "Cool. Jimmy in my class only comes from Scottland." :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att Slumdog Millionaire tog så pass många, hade gärna sett Benjamin Button ta hem någon av "The Big Five", nu fick den bara "småpriser" som make-up osv. Inte ens adapted screenplay fick den, vilket den utan tvekan förtjänade bäst.

Milk tog även hem tunga priser och jag blev ännu mer taggad på att se den. Ett pris som gladde mig väldigt mycket var Actress in a Leading Role; Kate Winslet för sin instats i The Reader. En film som har hamnat i skymundan, riktigt bra film och speciellt bra insats av Winslet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...