Jump to content

Hjärngympa


R2D2
 Share

Recommended Posts

Flicka flicka ska inte strykas :lol:

Asch! Nu ser jag ju vad jag ritade. Båda svaren blir ju samma kombination ^_^ Ritade en slarvskiss för att motivera första svaret, sen när jag gjorde en snyggare så ritade jag fel.

Jag antar att vad jag menar var rätt i förstaposten, tror jag, men jag ritade fel. Det som gäller är ju det spajdermän säger. Och här tänkte jag gå in och pwna folk :)

EDIT:

NY SIDA!!!!1!½!#

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag antar att vad jag menar var rätt i förstaposten, tror jag, men jag ritade fel. Det som gäller är ju det spajdermän säger. Och här tänkte jag gå in och pwna folk :)

Vilket är precis samma sak som jag skrev, men som R2D2 varken har sagt rätt eller fel till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För de som inte hängde på forumet under den tiden så postade jag en liknande tråd (fast jag förklarade allting direkt) 2005:

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=33914

Det är Monty Hall Problem, gammal klassiker. Emellertid fungerar inte så många länkar/bilder, men på den tiden var det minnsann inte lika många mattegenier på forumet!

... Fnittrade lite till sista inlägget i tråden... >_<

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja det finns ju helt klart mycket bättre bevis än dom där, inte för att jag kan dom i huvudet men >_<

Men det jag syftade på är att det är ju så himla många som envisas med att 0,999... aldrig blir 1 utan fortsätter i alla oändlighet osv, tänkte bara höra vad ni andra tycker om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte insatt i det här alls så någon måste klargöra för mig:

Att tiodubbla 0.9[oändligt många nior], ger det verkligen 9.9[oändligt många nior]? En nia skjuts ju över från efter decimalpunkten till före och då har man ju lagt till en nia? Det är kanske nu man märker att det inte går att tänka sig oändlighet som ett tal? Borde inte det göra att algebra-beviset faller ihop?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte insatt i det här alls så någon måste klargöra för mig:

Att tiodubbla 0.9[oändligt många nior], ger det verkligen 9.9[oändligt många nior]? En nia skjuts ju över från efter decimalpunkten till före och då har man ju lagt till en nia? Det är kanske nu man märker att det inte går att tänka sig oändlighet som ett tal? Borde inte det göra att algebra-beviset faller ihop?

Jo typ, det var därför jag påpekade att det finns mycket bättre bevis än dom.

Jag är heller inte SÅ insatt dock >_<

Redigerad av Myrcht
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...