Jump to content

[IV][REL] Svenskt M90 Kamouflage


Panimala
 Share

Recommended Posts

EDIT: Snälla, ändra titeln till "[iV][REL] Svenskt M90 Kamouflage" eller något, ser ju helt cp ut nu. :/

Sådär, släpper mitt Camoflauge-set. OBS: Innehåller bara över- och underdel. Jag kommer däremot igenom hur du själv installerar handskar, rånarluva och bag som redan finns "gömda" i spelets filer.

Mönstret har jag gjort helt själv, med flera bilder på svenska soldater som källa.

Jag har valt att skinnet ersätter klädesplagg som inte är alltför vanliga, så om/när man väl tröttnar kan man välja tillbaka till något man gillar, som inte är ersatt.

Här är de två klädesplaggen skinnet ersätter.

Hur du installerar:

Först och främst LADDA NER skinnet.

Öppna SparkIV och hitta playerped.rpf som ligger i Grand Theft Auto IV > PC > Models > Cdimages.

Här finns alla Nikos klädesplagg. De du ersätter är:

uppr_diff_014_b_uni.wtd - Överdel

lowr_diff_007_a_uni.wtd - Underdel

Hitta filerna i SparkIV och exporterar dem, innan du importerar de ersättande filerna.

Sådär, nu saknas bara de optionella handskarna, rånarluva samt väska.

hand_001_r.wdr - Handskar modell

hand_diff_001_a_whi.wtd Handskar textur

sus2_001_u.wdr - Rånarluva modell

sus2_diff_001_a_uni.wtd - Rånarluva textur

suse_001_u.wdr - Väska modell

suse_diff_001_a_uni.wtd - Väska textur

Hitta dessa i playerped.rpf och exportera dem, byt sedan ut 001 mot 000 och släng in igen. Kom ihåg att exportera 000-varianterna först för att göra backuper på dem, annars är du som jag fast med rånarluvan, väskan och vantarna för alltid. :lol: Kom ihåg att SPARA arkivet i SparkIV innan du stänger ner det.

Det går att diskutera vare sig väskan passar skinnet eller ej, jag är som sagt fast med den så jag kan inte göra mig av med den då jag glömde göra backup. ^_^

Sådär! Nu är allt installerat och klart. Hoppas ni gillar skinnet! :)

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fett nice! Ska bli spännande att se vad moddingscenen kan göra för IV i framtiden! Kanske nån gång trots allt skaffar det till PC (eller snarare, "nång gång skaffar en IV-kunnig dator") och då blir det nog rätt nice med ett "GTA IV:Sweden" :)

EDIT: Snälla, ändra titeln till "[iV][REL] Svenskt M90 Kamouflage" eller något, ser ju helt cp ut nu. :/

Rapportera/PMa sånt, det är väldigt sällan jag tittar in här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fett nice! Ska bli spännande att se vad moddingscenen kan göra för IV i framtiden! Kanske nån gång trots allt skaffar det till PC (eller snarare, "nång gång skaffar en IV-kunnig dator") och då blir det nog rätt nice med ett "GTA IV:Sweden" :)

Yes! Ännu ett projekt som kan läggas ned!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tveksamt om det blir något GTA Sweden.. Dom har redan försökt två gånger.

Så svårt är det väl inte att fixa ett GTA Sweden till IV? Kan förstå iallafall att det är svårt att modda spelet nu när det är andra filer och så sen att spelet har precis kommit ut också. Om nån månad så kommer det säkert massa verktyg till IV som kommer göra det lättare att modda spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så svårt är det väl inte att fixa ett GTA Sweden till IV? Kan förstå iallafall att det är svårt att modda spelet nu när det är andra filer och så sen att spelet har precis kommit ut också. Om nån månad så kommer det säkert massa verktyg till IV som kommer göra det lättare att modda spelet.

Dom kom endast upp med en beta till Sanandreas, Det är bilar, texturer och kläder. Att göra en total mod i tema med sverige tror jag ingen orkar med >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...