Jump to content

Musikåret 2009


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Jag har inte tänkt riktigt på musik under dom senaste åren. Inte alls tänkt att folk ser på musik och skivreleaser likadant som jag och andra ser på film / spel-releaser, men det är ju ganska självklart nu.

Måste bara säga att jag är riktigt hypad på Franz Ferdinands nya skiva nu.

Verkar komma många album från andra artister jag tycker är helt okej också, så jag får väl ta och titta in dom när dom kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Petes soloalbum ska släppas 9 mars, med singeln Last of the English Roses utgiven en vecka tidigare.

'Arcadie'

'Last Of The English Roses'

'1939 Returning'

'A Little Death Around The Eyes'

'Salome'

'Through The Looking Glass'

'Sweet By And By'

'Palace Of Bone'

'Sheepskin Tearaway'

'Broken Love Song'

'New Love Grows On Trees'

'Lady, Don't Fall Backwards'

är tracklistingen. Inte helt fel med Through the Looking Glass, gammal Libertinesdemo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Fjollpunkälskarens-år! Nytt

Sum

Blink

GreenDay

Good Charlotte

MxPx

New Found Glory (som förövrigt verkar ha utvecklats mycket enligt Mark Hoppus som producerar albumet)

Social Siberia (första albumet, verkar lovande iaf)

Sen släppte förövrigt Adept sitt första album nu i början på februari, och jag älskar det. Och Say Anything är väl i studion också?

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
Hur skulle ett andra album med MGMT kunna låta? Tycker de känns väldigt mycket "ett album". Ett till album liknande Oracular skulle kanske kännas tjatigt.

Jag känner faktiskt likadant (vilket egentligen är heldumt då Oracular Spectacular är deras andra album). Men känner jag MGMT rätt lär Congratulations skilja sig en hel del från deras tidigare verk, på gott och (lite) ont.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka skivsläpp ser ni fram emot nu till hösten? De jag kommer på på rak arm är Muse, Kate Nash, Jamie T, MGMT, Editors, Lars Winnerbäck, Markus Krunegård, Kings of Convenience och Arctic Monkeys. Vad mer kommer?

Det som du skrev, minus Editors och KoC. Mika släpper nytt i höst också, den kan kanske mota bort en del av den traditionsenliga höstdepressionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...