Jump to content

Varför firar du jul?


Renard
 Share

Vaför firar du jul?  

97 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 78
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är jag den enda som inte gillar julmat? Det enda jag tar från julbordet är sjukt många ägghalvor, som jag skrapar bort majonäsen ifrån, och bröd. Och lite potatis.

Jag avskyr julmat, likadant med påskmat (som väl är i stort sett samma grej?).

Brukar äta mig mätt på bröd och dricka julmust.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill verkligen inte ha något att göra med julen i år, jag är redan trött på den. Mest på grund av att jag är väldigt antireligiös.

Men jag orkar inte förklara mig för alla släktingar, samt att jag vill ha pengar eller presenter jag kan ha nytta av, har ingen inkomst. Dock lider jag verkligen inte av några finansiella bekymmer.

Jag har väldigt liten släkt och jag står inte särskilt nära någon så det finns någon jag saknar eller vill träffa. Därmed finns det ingen gemenskap jag skulle sakna. Om möjligheten finns där jag kommer börja arbeta så småningom ska jag jobba på julafton så jag slipper skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så tycke jag julen är mysig. Men sedan är jag inte lika negativ som ovanstående. :(

Det blir mörkare, varma och mysiga färger kommer fram och det blir god mat. I år är det även en extra bonus då det bara blir familjen som firar jul då min moster ska vara med sina barn. Vilket betyder att det kanske finns en gud ändå. Fyfan säger jag bara....nåja, jag gillar jul. Varför firar jag den? För att det är god mat och mysigt. HELLZ YE BISCHES!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill verkligen inte ha något att göra med julen i år, jag är redan trött på den. Mest på grund av att jag är väldigt antireligiös.

Men jag orkar inte förklara mig för alla släktingar, samt att jag vill ha pengar eller presenter jag kan ha nytta av, har ingen inkomst. Dock lider jag verkligen inte av några finansiella bekymmer.

Jag har väldigt liten släkt och jag står inte särskilt nära någon så det finns någon jag saknar eller vill träffa. Därmed finns det ingen gemenskap jag skulle sakna. Om möjligheten finns där jag kommer börja arbeta så småningom ska jag jobba på julafton så jag slipper skiten.

Vilket tråkit liv du måste ha.. Såvida din familj inte är religösa så ser inte jag hur julen skulle bli kass bara för det från början är en kristen högtid.. Den har ju inte ett skit med det att göra idag.

--

Själv firar jag jul för att träffa släkten och med det tillkommer också STORT julbord, massvis med alkohol och julklappar. Nu har vi en väldigt stor familj (17, snart 18, om man bara räknar vad som har tillverkats från morsan och farsans håll så att säga). Så inga mor/farförändrar eller dyl. Nu är vi dock en väldigt sammansvetsad familj så julen i sig är inte för att samla familjen, det brukar bli att alla samlas någån gång i månaden pga. kalas eller liknande, och jag träffar dagligen någon av mina syskon eller syskonbarn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Firar och firar, gör det väl mest för familjens skull, äter god mat, och efter några nubbar hamnar man i någon hets diskussion med någon släkting om något töntigt, typ varför apotekarnas julmust är godare än spendrups.

Angående klapparna är det egentligen skitsamma, får jag nått är väl det snällt, men har kommit upp i den åldern då det inte spelar någon roll längre, vill jag verkligen ha nått köper jag det själv, då blir det rätt på en gång.

Men jag tycker att julen är rätt mysig, jag hatar den i början av december, med all stress, men ju närmare man kommer ju mysigare blir det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ägg? usch nej! Ostmacka, köttbullar och prinskorv! Enda jag äter :)

Frolic? :(

Nädu, jag säger som kalle, fan vad kräsna ni är.

Det ska vara julskinka, köttbullar, prinskorv, grynkorv, sylta, revbensspjäll, sill, jansons, ägg, dopp i gryta, tomtegröt osv.. Fy fan, julen är den bästa högtiden ever! Piffa till det med en jävla massa alkohol och ett gott sällskap samtidigt som hela huset luktar gran. LOVE IT MOTHERFUCKAH!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket tråkit liv du måste ha.. Såvida din familj inte är religösa så ser inte jag hur julen skulle bli kass bara för det från början är en kristen högtid.. Den har ju inte ett skit med det att göra idag.

Avgör en-två dagar om året att mitt liv är tråkigt? Nejdu. Jag har kört på det där argumentet tidigare, det höll inte.

Nu kommer jag ju ändå göra precis som vanligt till jul, jag kommer hålla mina åsikter för mig själv. Jag lär väl i framtiden också behöva hålla dem för mig själv, särskilt om jag nån gång får barn och hela den fadderuttan.

Att jag är trött på julen beror nog dock lika mycket på att jag känner att jag växt ifrån den. Nog för att julrutinen kan vara lite mysig, men nej, den lockar mig inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...