Jump to content

Några frågor om att hämta paket på ICA.


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Jag har faktiskt inte fått ut paketet än.

Börjar bli ganska arg, jag har provat två gånger nu! :wub:

Tänk på att ditt paket bara ligger på posten i 30 dagar, och nu har dett gått 10(?).

Hämtar du inte ut det kommer en faktura på 175kr hem i brevlådan.

Sålänge du inte är hemma och hämtar posten den dagen den kommer så kommer dina föräldrar få reda på att du har beställt ett spel, och dem blir nog inte så glada över att du då måste betala 175kr i onödan.

Så att berätta om spelet så att dem kan hjälpa dig att hämta ut det kanske inte är någon dum idé ändå :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 151
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men jag är ju ändå bara 13 år.

Ja, och det handlar om ett spel. Jag hade pappa med mig när jag köpte något av GTA-spelen som man var tvungen att vara 18 för att köpa när jag var ~13-14. Han brydde sig inte så mkt.

Vad kan hända? Dom säger "Mjaa.. du får spela försiktigt och inte göra några av sakerna i verkligenheten."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, och det handlar om ett spel. Jag hade pappa med mig när jag köpte något av GTA-spelen som man var tvungen att vara 18 för att köpa när jag var ~13-14. Han brydde sig inte så mkt.

Vad kan hända? Dom säger "Mjaa.. du får spela försiktigt och inte göra några av sakerna i verkligenheten."

Okej - din pappa är cool, nu vet vi det. Hans föräldrar vill tydligen inte att han ska spela den sortens spel och han försöker därför dölja det från dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej - din pappa är cool, nu vet vi det. Hans föräldrar vill tydligen inte att han ska spela den sortens spel och han försöker därför dölja det från dem.

Så du tycker inte att han ska stå upp för sin åsikt, och säga åt dem att han har köpt ett spel? Om dina föräldrar inte ville att du skulle äta kött - utan någon speciellt bra anledning - skulle du sluta äta kött? Nej, du skulle förmodligen ifrågasätta och lägga upp argument. Jag säger att han borde stå upp för sin åsikt och konfrontera dem, istället för att behöva göra saker och ting i smyg så som du verkar vilja att han ska göra. (?)

Jag menar, vicecity, jag tycker att du borde prata med dem. Att gå med svansen mellan benen hjälper dig inte för fem öre - vilket vi kan se klart och tydligt. Endast så får du lov att skicka tillbaka det, eller så får du prata med dem. Eller hitta passet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första känns det här som en sådan onödig diskussion som, bland annat, du är mästare på att skapa. Och ja, om jag var 12 och mina föräldrar inte lät mig spela våldsamma spel (vad är det för spel? jag vet inget om sånt) skulle jag lätt göra det i smyg. Eftersom han vet att de är emot det har de förmodligen redan haft en diskussion, precis som Eudoros sa.

Egentligen bryr jag mig inte ett piss, jag är bara så töntig att jag inte vill att du ska ha sista ordet när du skapar en onödig diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, och det handlar om ett spel. Jag hade pappa med mig när jag köpte något av GTA-spelen som man var tvungen att vara 18 för att köpa när jag var ~13-14. Han brydde sig inte så mkt.

Vad kan hända? Dom säger "Mjaa.. du får spela försiktigt och inte göra några av sakerna i verkligenheten."

Jag köpte VC helt på eget bevåg. :wub::rolleyes::P

Alla vill inte bli ovänner med föräldrarna om dom kan undvika det :P

Bra poäng. :yes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första känns det här som en sådan onödig diskussion som, bland annat, du är mästare på att skapa. Och ja, om jag var 12 och mina föräldrar inte lät mig spela våldsamma spel (vad är det för spel? jag vet inget om sånt) skulle jag lätt göra det i smyg. Eftersom han vet att de är emot det har de förmodligen redan haft en diskussion, precis som Eudoros sa.

Egentligen bryr jag mig inte ett piss, jag är bara så töntig att jag inte vill att du ska ha sista ordet när du skapar en onödig diskussion.

Oh, du är så giftig med dina ord. Jag tror jag kommer gråta. Och om det nu är en onödig diskussion - börja då inte på ämnet från första början. Om du inte vill ha diskussioner, skriv då inte ett argumentativt inlägg. Herregud, du är ju som en 5-åring som tror att du kan säga vad du vill utan konsekvenser. Du brukade vara relativt vettig, men det har ändrats drastiskt.

Notera även att du skriver förmodligen. Vi har endast sett honom skriva att han inte fick köpa GTAIV förr, och nu har han köpt ett annat spel. Såvitt jag inte har helt fel har han inte nämnt något att han har pratat med sina föräldrar om det här. Tills han skriver det själv - ta inte för givet att han har det.

Åter igen, skapa inte diskussionen från början om du inte vill att diskussionen ska eskalera. Det är DU som gör diskussionen onödig med ett helt onödigt inlägg som detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, du är så giftig med dina ord. Jag tror jag kommer gråta.

Jag bryr mig inte det minsta om vem som har rätt och vem som har fel, tänkte bara inflika med att säga.. KOM IGEN! Den där höll inte ens på lågstadiet. :wub:

Tillbaka till ämnet nu - jag vill inte se den här tråden bli låst! (Det börjar ju bli som en spännande såpoperaföljetång. :rolleyes: )

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...