Jump to content

Dator skärm


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Om du kan skicka tillbaka utan större kostnad eller krångel finns det väl ingen anledning att låta bli. Att betala flera hundra för det känns väl kanske inte så aktuellt. Faktum kvarstår att du kan få mer för pengarna.

8GB minne är fullkomligt onödigt, 995 kr/4GB är riktigt dåligt med de specifikationerna (PC6400 CL5). Hårddiskarna är onödigt dyra, plus att de är två är dumt. Chieftec-nätaggregat för de pengarna förstår jag mig inte på, har aldrig sett någon rekommendera Chieftec-agg - jag kan definitivt inte göra det när det finns Corsair för samma pengar. Grafikkortet är inte prisvärt. Moderkortets chipset är förra generationen och moderkortet har en totalt onödig funktion som antagligen kostar extra (DDR3 när du inte ens använder det). Nu vet du mer specifikt vad det är jag har synpunkter på.

Ska fråga på posten hur det är med att skicka tillbaks.

Går det utan problem så gör jag det. Kan ju skriva i tråden eller göra en ny när jag vart där.

Får sluta att ha så brottom när jag köper saker :doh:

Sen skulle det ju inte skada om man lärde sig lite mer saker.

Men tack för din hjälp! (Och andras)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ska fråga på posten hur det är med att skicka tillbaks.

Går det utan problem så gör jag det. Kan ju skriva i tråden eller göra en ny när jag vart där.

Får sluta att ha så brottom när jag köper saker :doh:

Sen skulle det ju inte skada om man lärde sig lite mer saker.

Men tack för din hjälp! (Och andras)

du bör nog kontakta butiken me!

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, börjar med att introducera mig själv här då, jag som beställda hans dator, nu till er uppblåsta, icke-vetande, internetfenomen-forum fjollor som sitter och läser benchmarks-forum utan baktanke och tror blint på det som sägs..

Nummer 1. Benchmark's på grafikkort skiljer sig från DATOR till DATOR.

Nummer 2. Anledningen att jag plockade nVidia kortet framför ATI kortet är ETT: nVidia kort har i längre livstid, TVÅ: nVidia kort går att clocka utan att byta fläktar, öka kylning och dra ihop ett jävla team av artkitekter för att få luftflödet att fungera.

Nummer 3. nVidia tar över marknaden på det sättet att de köper rätten till spelet uttav spelskaparna. Vilket i sin tur resulterar i bättre resultat på vilket spel du än köper i dagsläget i princip.

nummer 4. Du KAN få en dator för billigare pris, du KAN få en dator för dyrare pris, du betalar inte enbart för prestande, utan även för kvalitét och möjligheter. Du kan inte klocka ett jävla ATI kort, du kan inte klocka en AMD processor om du inte köper ett från 95, då dessa är maxade direkt från fabriken.

Nummer 5. Benchmarks fungerar inte i praktiken, det är därför de största sidorna har skippat benchmarks. Kollar du på nVidias sida kommer deras grafikkort ha högre benchmark då de använt prylar som fungerar bättre med deras egna prylar, tar du ett ATI kort blir det lika så.

Nummer 6. Att skicka tillbaka prylarna fungerar alldeles utmärkt, men tänk både en och två gånger innan du vänder dig till ett spelforum för åsikter, de kommer alltid tycka att du har fel och att deras är rätt, för det är så DOM har gjort.

Nummer 7. Jag har ett flertal kunder som köpt/använt sig uttav ATI kort som går sönder 1-2 veckor efter köp, då upplösningar, klockningar och diverse saker bara går sönder.

Men ni får leva i eran egna värld där ATI/AMD är bättre än Intel/nVidia, men förfan, ge inte en skevuppfattning till dessa som inte kan.

Peace. And fuck off.

Och ännu en gång.... få era jävla fakta rätt innan ni sprutar ut er saker ni hört på andra forum, internet är fullt av fel/lögner/skeva uppfattningar för sånna som ni som sprutar ut er att kort X är bättre än Z.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej sten, då är efterbliven. Nu har vi fått det ur världen.

Din dator skulle agera sämre i allt utöver benchmarks också, så kom inte med den skiten. ATI's HD4870X2 är det bästa kortet på marknaden, du kan fråga vilken nVidia användare som helst och dom kommer säga samma sak. Att nVidias kort är bättre anpassade för Crysis hjälper inte långt mot just x2'an, då jag testade att lira lite igår med Ultra High, AA x8, DX10, 1680x1050 och hade en konstant fps på över 30. Att sen säga att ATI's kort inte går att klocka bevisar ju bara att det är du som är värdelös på att klocka om inte annat, för det där är bara skitsnack. Om du nu är VaXXoRs polare borde du väl för fan plocka det absolut bästa om han ändå ska punga ut med 11000;- för en dator.

Att du sen drar upp AMD vs. Intel har jag ingen förståelse för. Intel äger marknaden just nu, dock ser jag ingen anledning till att han skulle behöva en quad, lägg dom pengarna på en fet dual istället.

Men men, du är så otrevlig så allt jag vill säga är "Du är ett sprutluder som inte kan erkänna för oss eller för din kompis att HD4870X2 slår alla kort på marknaden idag, bara för du är en jävla töntig nVidia fanboy".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är synd att man inte kunde mer om datorer själv.

11 000 är mycket pengar, iaf för mig. Och jag vill ju ha så bra som det går att få för dom pengarna.

Crysis är inget spel jag kommer köpa, men skulle vara kul att ha en dator som klarar det.

Far cry 2 verkar kräva ganska mycket och det är ett av spelen jag gärna vill spela.

Dead space vet jag inte hur mycket det kräver, men en hel del tror jag.

Vill ha en bra dator som håller ett tag till nya spel och kommande.

Inte lätt att veta hur man ska göra när man kan så lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*text*

Tror det kallas DRET!

Nej, men ONTOPIC.

När det kommer mellan Nvidia och ATI så är fakten otroligt vild. (Hoppar upp och ner)

ATI har det extra tufft då deras ägare AMD har det tufft, men ändå så har dom lyckats ge ut otroliga kort. Ett annat plus är ju vissa små saker tillexempel att ATI kort drar mindre ström vid FULL LOAD än nVidia. Vad jag har hört så ATI inte än lyckats fixa deras otroliga FPS drop vid hög AA.

nVidia är bara bitchiga och tar vinsten för givet, dom har otroligt många spel/evangemang (och deras QUAD TESLA serie) men när det kommer till vissa saker som kvalité så har nVidia slarvat. Till exempel deras senaste med trasiga chipset i 9*** och 2** serien gör förhoppningsvis att dom börjar skärpa sig.

Men dom gör otroligt bra kort.

Själv är jag nVidia pöjk men har inget emot ATI.

BTW: Det finns INGA som helst officiella bestämmelser att Intel arbetar med nVidia. :)

AMD/ATI : CPU/Grafikkort Men ändå seperata företag..

Intel : Processor (Dom funderar ju på att hoppa in i Grafikkorts världen)

nVidia : Grafikkort Grafikkorts kretsar.

Det är synd att man inte kunde mer om datorer själv.

11 000 är mycket pengar, iaf för mig. Och jag vill ju ha så bra som det går att få för dom pengarna.

Crysis är inget spel jag kommer köpa, men skulle vara kul att ha en dator som klarar det.

Far cry 2 verkar kräva ganska mycket och det är ett av spelen jag gärna vill spela.

Dead space vet jag inte hur mycket det kräver, men en hel del tror jag.

Vill ha en bra dator som håller ett tag till nya spel och kommande.

Inte lätt att veta hur man ska göra när man kan så lite.

Du borde få en troligt bar dator för 11 000 kr. Det är några små val som är svåra som te.x hur mycket utrymme, ska den vara tyst?, ska du har VÄRSTING graffe eller ett som bara är framtidssäkert (But then what is?), ska du bygga själv?

Så man kan försöka skräddarsy lite för dig.. :o

HUGE EDIT

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det kallas DRET!

BTW: Det finns INGA som helst officiella bestämmelser att Intel arbetar med nVidia. :)

Nej nej, det finns inga bestämmelser what so ever att de arbetar med varandra, men du likväl som jag vet att intel fungerar bättre med nVidia och AMD har alltid fungerat bättre med ATI.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag jobbar ju för i hevlete med skiten och sluta vara så jävla ignoranta.

Jag har inte sagt att ATI korts är SÄMRE, jag valde nVidia pga LIVSLÄNGD och pga ALLA har olika ERFARENHETER.

Ja, sen ska man inte heller blanda ihop att nVidia gör kretskorten och sedan OEM:ar diverse företag.

Redigerad av stenxx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte använt någon fakta jag fått ifrån andra forum, sitter själv på en IntelCPU och ett ATi-kort och har fantastisk prestanda. Jag har även klockat mitt HD4870X2 en hel del, och har inte behövt röra varken kylare eller fläkthastighet.

Oavsett om det du sa om att ATi-korten klockar som skräp skulle stämma, har du inte glömt vem du bygger paketet åt? Om han inte kan något om datorer är det väl ändå inte lämpligt att köpa klockvänliga grafikkort och minnen med stora kylflänsar när han knappast kommer att klocka..?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej, det finns inga bestämmelser what so ever att de arbetar med varandra, men du likväl som jag vet att intel fungerar bättre med nVidia och AMD har alltid fungerat bättre med ATI.

Det är lite som att säga att min skärm funkar bättre med min hårddisk bara för att dom är av samma märke :)

Att AMD och ATI är lika med ett säkert val (säkert= inga BS eller frysningar eller liknande) men samtidigt är Intel och nVidia OLIKA företag. Att sedan Intel vill skapa egna grafikkorts kretsar kommer ju inte nVidia mår 'bättre' av. (Kommer kanske svida i plånboken ifall det händer)

Jag/många har inte ens hört någon sida där dom säger att nVidia funkar bättre med Intel än någon annan processor, du får GÄRNA visa mig/oss en trovärdig sida...

BTW: Du värkar så otroligt säker på din sak på grund av ditt jobb. VAD JOBBAR DU MED?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oavsett om det du sa om att ATi-korten klockar som skräp, har du inte glömt vem du bygger paketet åt? Om han inte kan något om datorer är det väl ändå inte lämpligt att köpa klockvänliga grafikkort och minnen med stora kylflänsar när han knappast kommer att klocka..?

Sant, jag tror inte jag kommer hålla på med sånt.

Förstår inte ens allt.

Det jag söker är ett bra säkert grafikkort som klarar spel på höga grafikinställningar.

Har 14 000 hemma nu, men sen kommer studiebidraget och lite annat och då får jag upp mot 16 000.

Dom pengarna ska gå till dator och ny skärm.

Vill inte kasta bort pengarna för något halv bra, vill få så bra som möjligt för pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför tog du chieftecagget? Har inte Corsair 5 års garanti och Chieftec 1 år?

8 GB minne är som sagt bortkastade pengar i dagsläget, speciellt då du valde så dyra minnen. Han ska ju knappast klocka?

Grafikkortet är redan diskuterat och knappast försvarbart från din sida.

Som Curly redan har sagt så är moderkortet ett onödigt val också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant, jag tror inte jag kommer hålla på med sånt.

Förstår inte ens allt.

Det jag söker är ett bra säkert grafikkort som klarar spel på höga grafikinställningar.

Har 14 000 hemma nu, men sen kommer studiebidraget och lite annat och då får jag upp mot 16 000.

Dom pengarna ska gå till dator och ny skärm.

Vill inte kasta bort pengarna för något halv bra, vill få så bra som möjligt för pengarna.

Om du väljer bort det som är på väg hem till dig och säger exakt hur mycket pengar som ska spenderas så hjälper vi, i alla fall jag, dig. Jag förklarar gärna varför jag väljer vissa delar och allt annat som behöver förklaras. Det är ju inte särskilt tryggt om du inte vet vad det är du köper.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick mail från dustin nyss där dom skrev:

Hej Victor.

Du gör lättast så genom att du helt enkelt inte hämtar ut ditt paket, eller om du går ner dit och ber dom att returnera detta till avsändare.

Vilket som kommer då komma tillbaka till oss, och du kommer inte få betala några avgifter eller liknande

Som jag fårstått det så behöver jag inte betala ett öre? Menar dom att jag inte ens behöver gå till posten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick mail från dustin nyss där dom skrev:

Som jag fårstått det så behöver jag inte betala ett öre? Menar dom att jag inte ens behöver gå till posten?

Du behöver inte ens gå ner dit, men då ligger väll paketet där i nån vecka först? Lika bra att gå ner och säga till dom att retunera

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...