Jump to content

Idol 2008


StellHell
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Lite tråkigt är det allt, man kan säga att jag har en kompis-kompis med bland de 16, Rasmus Ingdahl. Jag har inte träffat honom själv, men har några kompisar som är polare med honom eller känner honom på ett eller annat sätt. Tänkte att det kunde vara kul att se vad han går för nu under slutaudition (hade redan fått höra innan att han var vidare), men TV4 tyckte att det skulle vara bra om man inte visade honom någonting alls.

Det enda man har sett av honom är från hans första audition (det var han som var sist ut i Stockholm och fick tipset av att säga 'hund' till Bagge). Tänkte att idag kunde det väl vara dags, när de 30-nånting som var kvar skulle upp till juryn ensamma, men icke, är ganska säker på att man fick se när alla 16 som gick vidare var där förutom just Rasmus.

Tänkte passa på att skriva lite om de 16.

Anna Bergendahl: Inte så mycket att säga, har en grym röst och en oerhörd talang. Kommer nog vara favorit att ta hem allt ganska länge.

Alice Svensson: Har oftast en härlig positiv energi och en skön personlighet. Gillar även hennes röst, men känns som att hon är en bit ifrån de bästa.

Elias Ringqvuist: Precis som med Rasmus har man sett väldigt lite av honom, men av de jag sett och hört på idolsajten så imponerar han inte.

Jenny Karevik: Visst bra röst, men håller med det Laila sa under audition, tråkig och ointressant.

Jesper Blomberg: Typ som Elias, fast man har nog sett honom lite mer i TV, fast utan att han har gjort något intryck.

Johan Palm: Hatkärlek! Stör mig väldigt mycket på att han ser så liten, tanig och skör ut, trodde som så många andra att han var en tjej när man först såg honom. Men han har en skön personlighet och gör sig verkligen bra på en scen upptäckte jag under gårdagens program.

Kevin Borg: Typ som Elias, fast tycker han har en härlig röst.

Lars Eriksson: Inget nytt att säga, håller helt och hållet med juryn.

Linda Pritchard: Bra sångare och säkert en väldigt bra dansös också, men det är något, som jag ej kan sätta fingret på just nu, som jag inte gillar med henne.

Louise "LouLou" Lamotte: Skithärlig röst och stark personlighet, men hon ser väldigt tråkig ut på scen.

Rasmus Ingdahl: Gör lite konstiga miner när han sjunger, men har en sjukt bra röst imo. Synd att man inte har fått se mer av honom som jag skrev ovan, men ska bli kul att se hur det går i kvalet.

Robin Bengtsson: Usch, ful stil enligt mig och extremt tråkig röst, ogillat honom sen första audition.

Sepideh Vaziri: Jävligt bra röst, fast lade märke till henne först igår när Jihde snackade om att hon och hennes syrra hade tagit sig så långt, så har inte mycket mer att säga.

Victoria Dogan: Visst är hon lik Jessica Simpsons, men det är ju inget bra tycker jag. Dessutom tycker jag inte att hon sjunger så bra, när han var uppe hos juryn idag och man fick se ett litet klipp från igår var det inte skönsång kan jag säga.

Yazmina Simic: Sjukt söt och mycket bra röst. Trodde dessutom att hon var äldre än hon var, blev förvånad när jag fick reda på att hon bara var 16 idag.

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte skriva lite om dom jag gillar bäst.

Lars Eriksson : Grymt skön kille, asskön musik och allmänt underbar. Älskar hans egna låtar men även dom låtarna han gör cover på (It aint me babe gjorde han otroligt jävla bra). Skönt Dylan-stuk över pojken. Hoppas hårt på honom.

Anna Bergendahl : Har börjat gråta båda gångerna hon har börjat gråta. Helt sinnesjukt cool röst och hon känner mycket äldre än 16.

Robin Bengtsson : Har faktiskt diggat honom ända sen första audition. Skön stil, cool röst och ser cool ut. Heja heja (Min kusin ser honom på bussen varje dag :) )

Johan Palm : I början störde jag mig på honom, men jag måste erkänna att han växer på mig. Tycker han är skön, men om han vinner vet jag inte.

Loulou-neger-tjockisen : Ett jävla lyckopiller, blir glad varje gång jag ser henne. Weird.

Sjukdoms-Jenny : Sjukt jävla het och bra röst. Me like

Sen tycker jag det är rent ut sagt FÖRJÄVLIGT att dom skickade hem tex Isak Strand (Isaks Myspace, lyssna, asgo musik och kocken Alexander. Två riktigt bra sångare med skön stil, särskilt Isak.

Fattar inte varför dom skickade vidare Jessica Simpsons-kopian. Helt jävla talanglös. Jävla hynda.

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller stenhårt på Isak Strand. Det var fan underbart bra.

[youtube-old]4_mzeot1S9k[/youtube-old]

MS: http://www.myspace.com/isakstrand

Sen tycker jag det är rent ut sagt FÖRJÄVLIGT att dom skickade hem tex Isak Strand (Isaks Myspace, lyssna, asgo musik och kocken Alexander. Två riktigt bra sångare med skön stil, särskilt Isak.

Fattar inte varför dom skickade vidare Jessica Simpsons-kopian. Helt jävla talanglös. Jävla hynda.

Isak är ju helt klart bättre än minst 10 utav dom som gick vidare. Alexander har jag tyvärr svårt för. Tycker han är för mycket mellanmjölk och för klämcheck. Skulle inte klarat av att se honom varje fredag hösten igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Isak är sannerligen ett geni. Han är grymt jävla bra, fattar inte hur dom kunde ta bort honom. Helt jävla överlägsen dom flesta. Hans egna låtar är ju sjukt bra, särskilt "pick me up".

Annars gillar jag denna covern av Coldplays "Yellow" enormt. Fy fan, min nya idol.

[youtube-old]3tWVesOlre0[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Isak är ju helt klart bättre än minst 10 utav dom som gick vidare. Alexander har jag tyvärr svårt för. Tycker han är för mycket mellanmjölk och för klämcheck. Skulle inte klarat av att se honom varje fredag hösten igenom.

Mjo, håller med, skulle hellre se Isak och Robin Kenneth Alm istället för t.ex Robin Bengtsson och Elias alla dagar i veckan.

Alltså, denna snubbe :)

[youtube-old]xf4vH34-M4U[/youtube-old]

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.637480

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...