Jump to content

Taxi vett och ettikett


Vice.
 Share

Vart sätter du dig i en taxi?  

52 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag åker bara taxi när farsan får hem guldkortet, då får pappa jämt sitta fram eftersom han betalar. Resten av familjen klämmer in sig där bak.

Jag åker inte taxi hem från en fest för att alla fester som är här ute kan man ta sig hem från via cykel eller promenad. Är det inne i stan så är det bara att åka buss hem, det går faktiskt rätt många ut hit på en natt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, när jag hade brutit foten och fick taxi till skolan varje iskall januarimorgon. Så jävla underbart. ^_^ Min vän Antons knä hade gått ur led samtidigt, och båda gick på kryckor, så vi tävlade om vem som åkt med coolast taxi varje dag!

Jag satt alltid fram och snackade med chauffören.

Bor inte du ganska nära skolan? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som aldrig åkt taxi, hur 17 tar ni er hem efter en festkväll? Går?

Du måste tänka på att folk kanske bor i mindre städer där det är gångavstånd till allt.

Som för mig tex. där det tar ca 40 min från ena änden av stan till andra, och att gå från centrum där alla krogar ligger tar för mig ca 10-15 min hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste tänka på att folk kanske bor i mindre städer där det är gångavstånd till allt.

Som för mig tex. där det tar ca 40 min från ena änden av stan till andra, och att gå från centrum där alla krogar ligger tar för mig ca 10-15 min hem.

Tar max 30 minuter hem från stans centrum, för mig. Men aldrig, aldrig att jag går hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför? är du rädd?

För motion, ja.

Haha nej men man avslutar ju alltid kvällen med lite fyllemat, orka gå hem sen. Då är det skönt att bli körd hem. Gå är superjobbigt. "Nä flott skall det va sa bonnen när han stekte fläsk..." :naughty:

Man är ju både trött och (antagligen) full, och då vill man bara hem snabbt och sova.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...