Jump to content

Kriget i Öst


Jazz
 Share

Recommended Posts

Kriget har ju pågått i några dagar nu och det är verkligen överraskande att det inte startats någon tråd, det är säkert en hel del av oss som har tänkt på det men inte kommit till skott eller vågat? Hur som helst så pågår det ett krig i Europa, väldigt nära inpå oss i Sverige vilket känns väldigt obehagligt och jag har personligen lite svårt för att sålla ut rätt fakta, hence topictiteln "Kriget i Öst" eftersom det verkar vara väldigt osäkert vad som sker och vad man ska kalla det.

Den pålitligaste informationen finns på http://www.dn.se/ men självklart rapporterar alla andra stora nyhetssajter men om väldigt olika saker. Har Georgien gått till full reträtt? Betyder Ukrainas hot mot Ryssland någonting? Kan detta eskalera till ett större krig med tanke på vilken sida U.S.A och E.U står på, hur mycket har de intresserat sig?

Jag hoppas att det finns någon som vet mer än jag, det är väldigt obehagligt... eller har jag bara jagat upp mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"War - fuck yeah! :( "

Nämen, on a serious note. Detta bevisar att öst fortfarande är instabilt och inte att lita på. Vad är Ryssland beredd att göra mot t.ex. EU om de skulle hamna i konflikt i framtiden? Och faktumet att Ryssland håller på att storsatsa på militären gör inte det hela bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ryssland krigar iaf för ett annat lands självständighet. Men till vilken nytta ett sånt där litet område skall bli

självständigt är en annan femma. Hoppas de gör konflikten så liten som möjligt och godkänner

självständigheten och går vidare.. Ingen skulle ändå ha en chans mot ryssarna, om de vill så kan

de lika bra rycka ut med all sina trupper så får man se ett väldigt spännande krig med skalan 2 000 to 1

där nere i öst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick reda på det igår när jag vaknade.

Stod i aftonblaskan.

Men det står ju så äccccccckligt mycket!

Kan inte nån kunnig person som läst igenom detta, och vet vad det handlar om skriva en kortis bara?

Sydossetien krigade mot Georgien för att bli självständigt. Till slut blev det fredsbevarande grupper inom området (ryska och georgiska) + mitt första inlägg i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick reda på det igår när jag vaknade.

Stod i aftonblaskan.

Men det står ju så äccccccckligt mycket!

Kan inte nån kunnig person som läst igenom detta, och vet vad det handlar om skriva en kortis bara?

Georgien attackerade ryska fredsbevarande trupper i sydossetien och dödade civila + runt 10 st ryska soldater, ryssland svarar med att gå in med marktrupp.

dont fuck with russia.

Moder ryssland har kommit på fötter igen och EU och USA har ingenting att säga till om, georgien är inte värt att gå till krig för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ryssland krigar iaf för ett annat lands självständighet. Men till vilken nytta ett sånt där litet område skall bli

självständigt är en annan femma. Hoppas de gör konflikten så liten som möjligt och godkänner

självständigheten och går vidare.. Ingen skulle ändå ha en chans mot ryssarna, om de vill så kan

de lika bra rycka ut med all sina trupper så får man se ett väldigt spännande krig med skalan 2 000 to 1

där nere i öst.

Ryssarna bryr sig knappast om någons självständighet. När detta är över kommer hela Ossetien och, om inte hela så i alla fall stora delar av Georgien tillhöra Ryssland.

Sen har Georgien varit ganska duktiga verkar det som med tanke på vad de har för utrustning. De ska ha skjutit ner flera Ryska flygplan (de påstår själva att de skjutit ner 80, men det verkar liiiite i överkant).

Detta är ingen liten incident heller, Socialdemokraterna har talat om att de nu vill behålla värnplikten, och tredubbla antalet värnpliktiga varje år från 5 000 till 15 000. Kanske de kommer göra sig förtjänta av min röst nästa val?

Det är möjligt att de blir nytt kallt krig av det hela. Den som lever får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Kanske de kommer göra sig förtjänta av min röst nästa val?

Dem fortjanar din rost i alla val homie.

Hur som helst sa tror jag att det borjar bli knas nu med ryssarna som rustar upp militart och USA som redan har ackligt mycket stalar i militar budgeten. och skulle det bli ett nytt vardskrig (jag har svart att tro det med anda) sa ar det vackra Europa som star som krigsterrang igen, fy fan for stormakter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...