Jump to content

100 miljoner för att lämna alla?


Desmar
 Share

Recommended Posts

Hur mycket pengar skulle ni vilja ha för att lämna stället ni bor på och alla ni känner utan att ens säga hejdå eller lämna ett medelande? Försvinna från deras liv helt enkelt.

Dra inte till med någon enorm/extremt liten summa bara för effekt utan välj den lägsta summan ni skulle acceptera för att börja ett helt nytt liv. Motivera varför just den summan och vad ni skulle ha gjort?

Redigerad av Desmar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om reglerna är "lämna alla och aldrig träffa dem igen", så hade jag inte gjort det. Oavsett betalning.

Håller med till 100%!. Möjligtvis om man skulle kunna få oändligt med pengar tills man dör. Det man vill ha alltså, när man vill. Och sedan förhandla sig till att kunna få träffa dem en eller två gånger per år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte ens fick säga hejdå till familjen skulle jag inte göra det för vilka pengar som helst, tänk vad mycket sorg det skulle ge dem ifall deras son bara var borta en dag. Kidnappad? Mördad?

Fast om man fick ta farväl är det en annan sak, för det måste man ju ändå göra om sådär 30 år när föräldrarna kolar. Hade jag blivit ekonomiskt oberoende och kunnat leva lyx resten av livet så hade jag gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

inte mindre än 100 000 000.

Varför?

Jo för att i såna fall måste jag börja om med ett helt nytt liv. Vad är bättre än att skaffa sig nåt skönt litet hus och renovera till perfektion och sen kunna leva resten av livet så som man vill: Inget jobbande och en massa slappande :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill ju gärna fortsätta studera och om jag då flyttar till ett annat land kommer utbildningen antagligen att kosta mer, därmed behöver jag pengar till det.

Men 4-500000 SEK tror jag skulle räcka till att börja med.

Är du säker på att du inte glömde en nolla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, detta känns jobbigt. Finns TVÅ personer i mitt liv just nu som jag inte skulle vilja lämna. Hade kanske kunnat tänka mig att göra det om jag hade fått ta farväl och summan pengar var tillräckligt hög.

Detta beror dock på att jag inte HAR en riktig familj. Bor i fosterfamilj (Som jag mer än gärna vill ifrån) och har någon dag i veckan att vara hemma på. Detta leder istället till att jag är hemma i smyg, vilket sen leder till att jag hela tiden bollas mellan två platser varav det ena stället bara skäller ut mig och har mig som "en i mängden". Så från allt dedär hade jag väldigt gärna flyttat ifrån.

Men åh, dessa två personer.. :lol: <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...