Jump to content

The Dark Knight


Saleen
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 83
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Naturligtvis så ska man se den. Jag har aldrig längtat så mycket innan.

Jag... två andra... smygpremiär på torsdag... Bergakungen, Göteborg.... salong 1... bästa platserna... 2,5 timmars underhållning! :confused:

Damn, jag skulle först boka till smygpremiären (i Bergakungen) men det fanns bara några få platser kvar på sidorna. Tog fredag istället då.

Nya serien (Begins, Dark Knight) påminner mycket om Frank Millers serieboksversioner av Batman. I like it. Fast de två Michael Keaton-filmerna är också fina, likaså Val Kilmer, men "Batman & Robin" är som någon redan sagt THE SHIT bokstavligt talat.

Tim Burtons två filmer var okej, Joel Schumachers sög (båda två) och Christopher Nolans är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sett den nu. Den kunde absolut ha varit kortare, men definitivt inte dålig. Heath Ledgers insats är verkligen vad som skiner i filmen, jag trodde det bara var hype. Men det var verkligen något speciellt att se honom. Och.. De kunde nog ha valt en bättre Batman. Christian Bale förstör dialogen i filmen med sin "whiskey röst". Det låter mer som Satan själv sitter i honom och pratar, för han försöker prata så mörkt det bara går. Och det går rent käpprätt åt helvete.

Men annars, lite väl lång, bra insats från skådespelare (förutom Bale) och bra effekter. Nice.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde det skulle vara omjöligt att peta Gudfadern från förstaplatsen. Tror fortfarande det. Förstår verkligen inte alls hur den har lyckats komma etta. Den har fått blandade betyg i media. Allt från 2-5. Men den kan väl ändå inte vara ett bättre mästerverk än Gudfadern? Nu har jag inte sett filmen och kan egentligen inte uttrycka mig, men jag tar förstaplatsen på IMDB med en stor nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde det skulle vara omjöligt att peta Gudfadern från förstaplatsen. Tror fortfarande det. Förstår verkligen inte alls hur den har lyckats komma etta. Den har fått blandade betyg i media. Allt från 2-5. Men den kan väl ändå inte vara ett bättre mästerverk än Gudfadern? Nu har jag inte sett filmen och kan egentligen inte uttrycka mig, men jag tar förstaplatsen på IMDB med en stor nypa salt.

Det är nog ett ganska kortsiktigt resultat, tror jag. Det är knappast (jag har inte sett den, så jag bara slänger ut mig förutfattade meningar, men ändå - sånt är kul) en större klassiker, så vänta några dagar/veckor, så petas den nog ner från förstaplatsen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sett den nu. Den kunde absolut ha varit kortare, men definitivt inte dålig. Heath Ledgers insats är verkligen vad som skiner i filmen, jag trodde det bara var hype. Men det var verkligen något speciellt att se honom. Och.. De kunde nog ha valt en bättre Batman. Christian Bale förstör dialogen i filmen med sin "whiskey röst". Det låter mer som Satan själv sitter i honom och pratar, för han försöker prata så mörkt det bara går. Och det går rent käpprätt åt helvete.

Men annars, lite väl lång, bra insats från skådespelare (förutom Bale) och bra effekter. Nice.

Det är inte Christian Bale som har bestämt att röstan ska vara så, han gör vad han har blivit tillsagd. Det är meningen att Batman ska prata så för att ingen ska känna igen honom och för att skrämma folk.

Trodde det skulle vara omjöligt att peta Gudfadern från förstaplatsen. Tror fortfarande det. Förstår verkligen inte alls hur den har lyckats komma etta. Den har fått blandade betyg i media. Allt från 2-5. Men den kan väl ändå inte vara ett bättre mästerverk än Gudfadern? Nu har jag inte sett filmen och kan egentligen inte uttrycka mig, men jag tar förstaplatsen på IMDB med en stor nypa salt.

1. Första dagarna är det mest hardcore fans som ser filmen, när mer "vanligt" folk har sett den kommer betyget nog inte vara lika högt.

2. TDK fans skriver på IMDbs forum att rösta ettor på Gudfadern för att TDK ska vara ohotad etta.

3. Den har fått högst betyg av folk under 18 och lägst av kvinnor över 45 och IMDb staff.

Jag såg TDK igår, den får 8/10.

Redigerad av Sindacco
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte Christian Bale som har bestämt att röstan ska vara så, han gör vad han har blivit tillsagd. Det är meningen att Batman ska prata så för att ingen ska känna igen honom och för att skrämma folk.

Jag har läst de flesta serierna, jag har sett nästan alla avsnitt i tv-serien. Jag vet Batman, tack. Jag vet att Christian Bale inte är ansvaring för det. Ändrar fortfarande inte att det är fortfarande han som förstör dialogen i filmen för att han tar i för mycket.

En film kan vara bra, skådespelarna kan vara bra skådespelare. Men betyder absolut inte att insatsen från skådespelaren är bra för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg precis filmen!

Helt jävla sjuk, darrade när jag gick från biografen, jag var helt tagen. Världens grymmaste film? JA!

Heath Ledger...jag vet inte var jag ska börja, men det är absolut en av dom grymmaste filmskurkarna någonsin, Jokern.

HERREJÄVLAR vilken rulle!

Och till alla er som älskar Gudfadern och tycker att inget nånsin kan putta ner dom gamla goda filmerna från tronen, well....tiderna förändras. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahaa, det är en riktig Batman-rulle.

Jag som trodde att det var en billig rip-off. :)

*Skaffar film* :naughty:

Eller är den värd att se på bio kanske?

Om du planerar att se den i fattig cam-kvalitet är du seriöst dum i huvudet. Den är värd varenda jävla krona, det är en otrolig upplevelse på bio. Jag satt och rös hela tiden, och jag var helt jävla tagen när filmen var slut. Denna filmen FÅR INTE ses nån annanstans än på bio! (Iallfall inte första gången)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...