Jump to content

The Dark Knight


Saleen
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 83
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej, jag ber om ursäkt att jag tvivlade. TDK är lätt en av de bättre filmerna i år. Den är såå mycket mer än en film om en superhjälte i latex-dräkt (även om det var grundidén med batman från början). Jag är jävligt imponerad.

Men ingen sol utan fläckar.. den var genialisk på vissa ställen men också generisk och fjantig på andra. Jag ger den en välförtjänt 8/10 vilket är ett jävligt högt betyg för en superhjältefilm. Kudos till Heath Ledger som verkligen var sjukt grym som Jokern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Nu är filmen klar och ja måste säga att den var genialisk. Joker, som kändes som huvudrollen, var... ja.. helt jävla fantastisk. Älskar hur psykopatisk Joker egentligen är och vilken fullträff Heath Ledger gjorde med den rollen.

Vet inte riktigt vad jag ska säga, alla de dåliga sakerna jag kommit fram till var t.ex. att jag tyckte det var lite väl mycket explosioner och action. Men det viftar jag bort lite lätt med förklaringen "Its Batman...".

Edit: Nae, jävlar vad bra den var. Ska se den igen.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med P-C, såg den på smygpremiären i torsdags och den var verkligen sjukt bra. Mycket bättre än Begins och klart värt 90 kronor för biobesöket. Mordos tankar om Heath Ledger stämmer också in på mig precis, trodde det bara var martyr-hype-snack, men han var verkligen fantastisk. En av de bästa insatserna på länge. 8/10 här med.

IMDb har ju dock flippat ur på riktigt, det har uppstått något slags "Godfather vs. TDK"-krig, så alla TDK-fans ger Godfather ettor och vice versa. Sjukt töntigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu sett färdigt the dark knight och jag måste säga. den var riktigt dålig.

det var dilemman efter dilemman bara uppstaplade på varandra, christian bales insatts var framtvingad, tråkiga plot-twists. det enda riktigt bra i filmen var heath ledgers insatts men jag tyckte inte att den var så "magnifik" som folk påstogg. inte värdig en oscar och inte värdig som en sista roll till en så bra skådespelare (även fast det tekniskt sett inte är hans sista roll).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på den dagen efter premiären, ville se den för en enda person/karaktär, The Joker! :naughty:

Helt klart grymmast. Jag var skeptisk till att Heath Ledger skulle vara Jokern, men ack han var riktigt bra. :lol:

Synd att han är borta nu, hade gärna sett en till Batman film med honom som Joker, kanske aldrig skulle komma men vem vet? :)

Filmen i sig var väldigt bra, bra uppföljare. Gillade dock inte 'ettan' så mycket. ;P

Ska lätt läggas till i filmsamlingen. :)

Edit: Smilegubbar efter varje mening ftw.. ._.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu sett färdigt the dark knight och jag måste säga. den var riktigt dålig.

det var dilemman efter dilemman bara uppstaplade på varandra, christian bales insatts var framtvingad, tråkiga plot-twists. det enda riktigt bra i filmen var heath ledgers insatts men jag tyckte inte att den var så "magnifik" som folk påstogg. inte värdig en oscar och inte värdig som en sista roll till en så bra skådespelare (även fast det tekniskt sett inte är hans sista roll).

Du har fel på samtliga punkter, i synnerhet när du påstår att The Dark Knight var riktigt dålig. Jag har två teorier till varför du skriver som du gör: 1) Du vill sticka ut ur mängden eller 2) du gillar inte film (alternativt för ung/obevandrad för att veta vad bra film är).

Troll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...