Jump to content

Söker ett spel


Cyper
 Share

Recommended Posts

Jag är less på mina gamla spel nu och funderar på att köpa ett nytt. Helst ett krigsspel med medelstora banor (dvs dubbelt så stora som banorna i COD2) och ett spel som är tkvänligt, dvs att man kan döda spelare på ens egen sida utan att bli bannad så lätt. Jag är öppen för förslag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller tk så är det ju oftast olika från server till server annars tycker jag banorna i cod4 är precis lagom stora och de är väl nägorlunda större än tvåan iallafall.

Har faktiskt aldrig spelat COD4. Tycker COD2 var för tråkigt och för litet, därför startade jag en liten TKklan på tre personer. Det var däremot enormt kul.

Det som var mest förundrande var att jag aldrig blev bannad eller ens utsparkad. Hur mycket kostar COD4 till PC idag?

Battlefield-serien är inte så kul och har inte mycket till kännsla, samt att det är svårt att starta teamkiller klaner. Grafik och spelkänsla är det jag letar efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt aldrig spelat COD4. Tycker COD2 var för tråkigt och för litet, därför startade jag en liten TKklan på tre personer. Det var däremot enormt kul.

Det som var mest förundrande var att jag aldrig blev bannad eller ens utsparkad. Hur mycket kostar COD4 till PC idag?

Kan nog ha att göra med att cod2-scenen inte är speciellt aktiv numera och de flesta admins orkar nog inte lägga ner tid på sina gamla cod2 servrar. COD4 ligger runt 500-lappen just nu skulle jag tro och visst TK händer men de flesta servrarna jag varit inne på har TK-skydd vilket gör att du själv dör efter ett ex antal TKs har aldrig varit med om att någon blivit kickad från servern men det har nog att göra med att jag aldrig stött på någon som varit speciellt TK-sugen. Sen att försöka välja ett nytt spel och sedan gå efter hur mycket TKs det är känns lite sådär tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Kan nog ha att göra med att cod2-scenen inte är speciellt aktiv numera och de flesta admins orkar nog inte lägga ner tid på sina gamla cod2 servrar. COD4 ligger runt 500-lappen just nu skulle jag tro och visst TK händer men de flesta servrarna jag varit inne på har TK-skydd vilket gör att du själv dör efter ett ex antal TKs har aldrig varit med om att någon blivit kickad från servern men det har nog att göra med att jag aldrig stött på någon som varit speciellt TK-sugen. Sen att försöka välja ett nytt spel och sedan gå efter hur mycket TKs det är känns lite sådär tycker jag.

Okej. Kan dessvärre inte köra alla servrar på COD2 eftersom man behöver punkbuster och då jag aktiverar det stängs spelet ner sig.

COD4 ser rätt så lockande ut för mig. Antar att Singleplayer är kul? Tanken var väll att jag skulle dra igång en tk-klan som jag hade förr på den gamla goda tiden.

Vad tycker du om COD4 multiplayer och singelplayer? Grafikmässigt, känsomässigt och så.

Boomer: Nej, jag trollar inte. Vad är det egentligen för märkvärdigt med tk:a andra med flit? Min klan var precis som villken annan som helst förutom att vi dödade våra kamrater i laget.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De är najs, men snart kommer ju call of duty 5 ut? kanske ska vänta på de ;)

Nja, jag är riktigt osäker på det spelet faktiskt, när Infinity Ward tagit hand om det hela så har det inte funnit allt för mycket klagomål på spelen vare sig från min sida eller andra spelare, men vad jag har hört så är de ej med och utvecklar femman, precis som det var med Call of Duty 3. Har dock inte läst om det själv utan bara hört lite diskussioner på venten så lita inte allt för mycket på mina ord :lol:.

@Cyper:

Grafiken i Call of Duty 4 är helt klart underbar samtidigt som du inte behöver världens grymaste dator för att få det att flyta, det är riktigt bra gjort om jag får säga det själv. Lirade bara multiplayer direkt och jag gillar det mer och mer för varje dag som går faktiskt,. Singleplayer provade jag första gången för någon vecka sedan när internet försvann för mig, och jag blev fan såld även i det, händer saker hela tiden och överallt, skapar en kaos-känsla som är underbar och kontrollerad haha, svårt att förklara. Vill du veta mer om spelet rekkomenderar jag dock COD4-tråden, känns fel att snacka för mycket om spelet när det ändå finns en annan tråd för det ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

COD4 singelplayer var ju nog det kortaste jag någonsin spelat. Klarade ut det på ~4 timmar och då åt jag middag 1timme också. Grymt enkelt om man spelat cs och FPS spel.

Spelade på hard också så.. Tror det dock är roligare på multiplayer, Testa det!

Grafiken är duger gott och väll iaf. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boomer: Nej, jag trollar inte. Vad är det egentligen för märkvärdigt med tk:a andra med flit? Min klan var precis som villken annan som helst förutom att vi dödade våra kamrater i laget.

Kan omdefineras till trolling till viss del.

Idiotisk fråga/idé och tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Nik

Klarar nog inte av att vänta så länge. Vill köra något nu. Tycker att COD UO hade jäkigt bra känsla då man körde, men däremot BF VIETNAM (och BF2 och alla andra bf) känns helt enkelt kasst när man kör det. Det känns mer som om karaktären faktiskt väger något i COD UO och explosioner och skottlossningar låter realistiskt. COD2 var inte alls kul multiplayer. Klara nog inte av att vänta tills COD5 kommer. :lol:

Nja, jag är riktigt osäker på det spelet faktiskt, när Infinity Ward tagit hand om det hela så har det inte funnit allt för mycket klagomål på spelen vare sig från min sida eller andra spelare, men vad jag har hört så är de ej med och utvecklar femman, precis som det var med Call of Duty 3. Har dock inte läst om det själv utan bara hört lite diskussioner på venten så lita inte allt för mycket på mina ord ;).

@Cyper:

Grafiken i Call of Duty 4 är helt klart underbar samtidigt som du inte behöver världens grymaste dator för att få det att flyta, det är riktigt bra gjort om jag får säga det själv. Lirade bara multiplayer direkt och jag gillar det mer och mer för varje dag som går faktiskt,. Singleplayer provade jag första gången för någon vecka sedan när internet försvann för mig, och jag blev fan såld även i det, händer saker hela tiden och överallt, skapar en kaos-känsla som är underbar och kontrollerad haha, svårt att förklara. Vill du veta mer om spelet rekkomenderar jag dock COD4-tråden, känns fel att snacka för mycket om spelet när det ändå finns en annan tråd för det ;).

Det låter ju bra. Mjo, jag vet känslan av COD. Allt känns mer tungt och realistiskt jämfört med spel som Battlefield. Det var känsla på den tiden man lirade COD UO multiplayer och jagade tanks..

Hur är COD4 multiplayer? Finns det någon form av fordon?

btw Bommer din drummel till barnrumpa, sluta spamma ned tråden med ditt stinkande skitsnack.

Du är bara allmänt dryg nu och det är inte bra för någon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...