Jump to content

3g iphone till sverige


swat
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Inte om man flyger hem en från USA. Men Apple verkar ha genomfört det här med att teckna abonnemanget redan i butiken. Då blir det jobbigt om man vill haxxxa.

Jo moms på 6% tillkommer även i USA men om man inte ska använda produkten i landet så kan man i vissa fall dra av momsen när man flyger ut, men då får man istället tulla så det är sällan värt det. Dessutom tillkommer flygbiljett på 5000:- :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo moms på 6% tillkommer även i USA men om man inte ska använda produkten i landet så kan man i vissa fall dra av momsen när man flyger ut, men då får man istället tulla så det är sällan värt det. Dessutom tillkommer flygbiljett på 5000:- :lol:

Petitesser. :confused:

Nämen, moms beror på delstat (?), sedan har jag en kompis bror som "pendlar" lite smått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- I Sverige säljs den av Telia.

- 8 gigabytesversionen kommer att kosta bara 199 dollar i USA (motsvarar 1300 kronor) samma pris över hela världen.

Låter ju intressant, även om moms tillkommer. Bara att vänta på sverigepremiär då :confused:

Jag läste nånstans att telia skulle sälja den "i slutet av året"... Men man ska vara lite källkritisk.

Är det säkert att priset är så jäkla lågt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det säkert att priset är så jäkla lågt?

Spikat, men man kommer inte undan ett halvsaftigt abonnemang tydligen. I början när iPhone såldes så aktiverade man det hemma, vilket medförde att man helt enkelt kunde skita i att teckna, och låsa upp den när upplåsningsprogrammen kom. Nu tecknar man i butik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spikat, men man kommer inte undan ett halvsaftigt abonnemang tydligen. I början när iPhone såldes så aktiverade man det hemma, vilket medförde att man helt enkelt kunde skita i att teckna, och låsa upp den när upplåsningsprogrammen kom. Nu tecknar man i butik.

Jag kan undvara nån 100lapp per månad på ett abbonemang som jag inte kommer att använda. Har ändå telia kontantkort så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va, trodde inte den skulle kosta så lite! :confused: Förut tyckte jag att iPhone bara verkade vara en överhypad tråkmobil, men efter att ha pillat på en väns sådan så har jag insett att den är hur skön som helst! :lol:

Jag kommer köpa den om den enkelt går att flasha.. Är inte så sugen på abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte så sugen på abonnemang.

Man måste. Så prislappen blir inte särskilt (fortfarande mycket billigare än motsvarigheter från andra tillverkare givetvis) billig i slutändan. Se det som telefonerna som säljs i tidningsannonser för 1:-.

Men om man inte hade behövt teckna i butik, ja, då hade vi pratat...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...