Jump to content

3g iphone till sverige


swat
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är vanlig 3g som är cappad på 1.4mbps. den har inte ens HSDPA.

Vad är problemet med att läsa officiell information om jag får fråga?

"iPhone rymmer UMTS, HSDPA, GSM, Wi-Fi, EDGE, GPS och Bluetooth 2.0 + EDR i en kompakt enhet som bara har två antenner."

Sedan har AT&T en 3G-hastighet på 1,7 Mbit/s, vilket gör att att det är operatören som är "cappad"...

Hur snabb den blir i Sverige vet vi inte så mycket om, troligtvis minst 3,6 Mbit/s som verkar vara standard här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är problemet med att läsa officiell information om jag får fråga?

"iPhone rymmer UMTS, HSDPA, GSM, Wi-Fi, EDGE, GPS och Bluetooth 2.0 + EDR i en kompakt enhet som bara har två antenner."

Sedan har AT&T en 3G-hastighet på 1,7 Mbit/s, vilket gör att att det är operatören som är "cappad"...

Hur snabb den blir i Sverige vet vi inte så mycket om, troligtvis minst 3,6 Mbit/s som verkar vara standard här.

Över 3,6 är inte standard, mobilt bredband finns mellan 250kbit/s till 7,2mbit/s.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag oroar mig för är vad det är för abbonemang, och vad det är för typ av månadsavgift på det.

Det oroar jag mig för också. För jag ska få en ny mobil av mor och far till julen( och iphone vill jag verkligen ha) . Och de tänker inte betala något abbonemang, men om abbonemanget är på 150 riksdaler i månaden, då kan jag betala det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det oroar jag mig för också. För jag ska få en ny mobil av mor och far till julen( och iphone vill jag verkligen ha) . Och de tänker inte betala något abbonemang, men om abbonemanget är på 150 riksdaler i månaden, då kan jag betala det själv.

Precis så tänker jag också. Dock har jag redan ett abbonemang på 140 kr/månad fram till februari, så jag kanske borde vänta ut det.. Eller så offrar jag 200 till på en iPhone, det är förmodligen värt det, och jag slipper köpa en mp3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Telia har kommit ut med priser på abbonemangen!

Click mee

Datatrafik – antal fria MB*: 100 MB (billigaste abbonemanget)

Vad innebär det här då?

* Surf via wlan (inkl. Telias surfzoner) och Telia Homerun ingår i abonnemangen. Datatrafik utöver den som ingår kostar 20 kr/MB. Unikt för iMini/iMidi/iMaxi är maxtaxan på 9 kr/dygn. Den omfattar all datatrafik utöver den som ingår i abonnemangen.

Edit: Ahaa, dom pratade om deras wlan zoner. Trodde att dom tog betalt för att surfa på wlan i övrigt..

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde du en och låste upp den? hur funkar deT?

Jag köpte på blocket och den var redan upplåst.

Men sen har jag återställt mobilen, och då blir den som orginal, och då har jag låst upp den.

Angående hur det funkar:

Du laddar ner iLiberty+ eller ZiPhone, kopplar in mobilen, trycker på "Do It All" (det är för ZiPhone, har inte testat iLiberty+, men det ska tydligen vara samma sak), väntar typ två minuter och sen, BOOM, i med simkortet och ring, sms eller vad fan du vill..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte på blocket och den var redan upplåst.

Men sen har jag återställt mobilen, och då blir den som orginal, och då har jag låst upp den.

Angående hur det funkar:

Du laddar ner iLiberty+ eller ZiPhone, kopplar in mobilen, trycker på "Do It All" (det är för ZiPhone, har inte testat iLiberty+, men det ska tydligen vara samma sak), väntar typ två minuter och sen, BOOM, i med simkortet och ring, sms eller vad fan du vill..

Wow, låter ju skit bra. Så om jag skulle beställa en från usa, den äldre av iphone, så är det bara å göra detta?

Eller det finns bara en iphone, bara att den kommer till sverige först nu?

Fan va lost jag är.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, låter ju skit bra. Så om jag skulle beställa en från usa, den äldre av iphone, så är det bara å göra detta?

Eller det finns bara en iphone, bara att den kommer till sverige först nu?

Fan va lost jag är.

Om du ska beställa från USA rekommenderar jag sidan international-orders.com

Jag hänger mycket på iphoneinfo's forum där en tråd är dedikerat till I-O.com

Tror inte någon har haft problem med I-O.com när de beställt.

När du beställer där kan du välja och få den upplåst och med svenska menyer/nummerformat.

Så, när den kommer är det bara att stoppa i simkortet.

Eller så köper du på blocket.

Den iPhonen som finns ute nu är version 1. Alltså utan 3G.

3G versionen kommer 11 juli

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du ska beställa från USA rekommenderar jag sidan international-orders.com

Jag hänger mycket på iphoneinfo's forum där en tråd är dedikerat till I-O.com

Tror inte någon har haft problem med I-O.com när de beställt.

När du beställer där kan du välja och få den upplåst och med svenska menyer/nummerformat.

Så, när den kommer är det bara att stoppa i simkortet.

Eller så köper du på blocket.

Den iPhonen som finns ute nu är version 1. Alltså utan 3G.

3G versionen kommer 11 juli

Så det är bara att sätta i valfritt kontantkort och det funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du ska beställa från USA rekommenderar jag sidan international-orders.com

Jag hänger mycket på iphoneinfo's forum där en tråd är dedikerat till I-O.com

Tror inte någon har haft problem med I-O.com när de beställt.

När du beställer där kan du välja och få den upplåst och med svenska menyer/nummerformat.

Så, när den kommer är det bara att stoppa i simkortet.

Eller så köper du på blocket.

Den iPhonen som finns ute nu är version 1. Alltså utan 3G.

3G versionen kommer 11 juli

Låter onekligen skit bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...