Jump to content

Om du hittar en fet mobil, en plånbok med 2000:- i...


Vice.
 Share

Hade du behållit det?  

99 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 82
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skulle nog behållt pengarna. Hade troligtvis lämnat tillbaka det andra.

Har hittat en mobil en gång. En fin mobil dessutom. Tänkte lämna in den, fast någon timme efter att jag hittat mobilen började ägaren skicka sms till den i stil med "jävla fitta som baxar min mobil ja ska döda dig din jävla hora kom då!!!" och lite andra otrevligheter. Lustiga var att den låg i ett säte på bussen jag tar till skolan varje morgon, och jag därför inte "baxade" den.

Beslöt mig för att inte lämna tillbaka den då ägaren verkade vara en jävla idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag hade behållit skulle nog vara kontanterna i plånboken. För så girig är jag, tyvär. <_< Mobilen och halsbandet skulle jag ha lämnat till polisen.

hade troligen gjort samma sak men när man väl står där kanske jag gett allt till polisen.

Men om man ger allt utom pengarna blir kanske polisen misstänksam...:ermm:

Go IceCandy

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cooling. Nej, men vore det inte bättre om man inte var så självisk, eller om man istället för att brawla kunde det lösa det hela civiliserat? Är det inte självklart att ägodelen (i detta fall mobilen) fortfarande är hans; han tappade ju den dagen innan, och han kan ju så klart bevisa att det är hans? Det känns lite lmellanstadienivå, som när man bytte två Pikachus mot en Charizard och fick höra ett retfullt "Bytt är bytt, kommer aldrig tillbaka!". Då fick man lite dirt, bokstavligt talat, när de slängde jord i ens ansikte.

Jag fårstår vart du kommer ifrån men jag ser det såhär, om du hittar något som inte tillhör dig och bestämmer dig för att behålla grejerna medveten om att ägaren vet att det är du som har dem så är det upp till honom/henne att göra allt man kan om det är viktigt för personen att få tillbaka dem, det betyder alltså att du inte behöver göra 'dirt' heller.. du skulle ju kunna anmäla personen osv. Är inte säker på vad en pikachus eller charizard är för något men jag antar att dem är någon slags sammlingsgrej (som hockeykort right?!) men i den här frågan byter man ju inget, det är ju någon som tar ifrån dig.

Och du kan kalla mig självisk eller omoralisk men det är bara så jag ser det och det är inte direkt värt att försöka få mig att se någonting annat.

Men... var det inte finders keepers nyss?

Jo det var det, men det är inte det som vi disktuterar, nu snackar vi om att någon vet vem 'the keeper' är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon jag känners saker så lämnar jag tillbaks dem.

Är det någon stackars 0-18 årings så skulle jag lämna tillbaks allt.

Är det någon 18+ som jag varken vet vem det är eller känner skulle jag ta pengarna, och lämna allt

där det låg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Skulle kollat upp vems mobilen och plånboken var och sen lämnat in halsbandet till polisen.

Ska vi tolka det som att du lämnar in halsbandet och behåller resten efter att ha kollat upp att det inte är fel persons saker...?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska vi tolka det som att du lämnar in halsbandet och behåller resten efter att ha kollat upp att det inte är fel persons saker...?

Nej, tolka det såhär:

Plånboken: Jag kollar om det finns legitimation, patientbricka, bankkort eller något liknande med namn på, hör av mig till denne och lämnar tillbaks rubbet.

Mobilen: Ringer upp senast uppringda, ber personen i fråga kontakta ägaren och sen be honom ringa mig på hans mobil så att jag kan lämna tillbaka den.

Halsbandet: Omöjligt att veta VEMS det är om det inte finns ett namn ingraverat någonstans. Lämnar därför in det till polisen så får de lämna det till ägaren om den hör av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, tolka det såhär:

Plånboken: Jag kollar om det finns legitimation, patientbricka, bankkort eller något liknande med namn på, hör av mig till denne och lämnar tillbaks rubbet.

Mobilen: Ringer upp senast uppringda, ber personen i fråga kontakta ägaren och sen be honom ringa mig på hans mobil så att jag kan lämna tillbaka den.

Halsbandet: Omöjligt att veta VEMS det är om det inte finns ett namn ingraverat någonstans. Lämnar därför in det till polisen så får de lämna det till ägaren om den hör av sig.

Okej. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nog behållt pengarna. Hade troligtvis lämnat tillbaka det andra.

Har hittat en mobil en gång. En fin mobil dessutom. Tänkte lämna in den, fast någon timme efter att jag hittat mobilen började ägaren skicka sms till den i stil med "jävla fitta som baxar min mobil ja ska döda dig din jävla hora kom då!!!" och lite andra otrevligheter. Lustiga var att den låg i ett säte på bussen jag tar till skolan varje morgon, och jag därför inte "baxade" den.

Beslöt mig för att inte lämna tillbaka den då ägaren verkade vara en jävla idiot.

Ah, i en sån situation hade jag gjort samma sak tror jag. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle helt ärligt bestämma mig på plats. Här kan jag säga massa möjliga saker, men det är då jag hittar allt som allting avgörs. Vad jag tänker att jag skulle göra är att möjligtvis ta en del och inte alla pengar. Halsbandet vet jag inte, om det skulle varit riktigt, riktigt, riktigt snyggt och av rent guld så skulle jag nästan tagit den, annars inte. Mobilen samt plånboken med resten av pengarna skulle jag lämnat in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle helt ärligt bestämma mig på plats. Här kan jag säga massa möjliga saker, men det är då jag hittar allt som allting avgörs. Vad jag tänker att jag skulle göra är att möjligtvis ta en del och inte alla pengar. Halsbandet vet jag inte, om det skulle varit riktigt, riktigt, riktigt snyggt och av rent guld så skulle jag nästan tagit den, annars inte. Mobilen samt plånboken med resten av pengarna skulle jag lämnat in.

Samma här förutom det där med halsbandet. Jag hade nog lämnat in det även om det vore riktigt snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Ah, i en sån situation hade jag gjort samma sak tror jag. <_<

Sånt är det värsta jag vet.

Folk som utger sig för att vara nått de inte är. Du är en hycklare min gode man...

Antingen är man en ärlig person, och då följer man reglerna eller så är man en oärlig person och då gör man det inte.

Finns inget "i en sån situation" antingen är man ärlig eller så är man det inte. Spelar för f*n ingen roll hur vida offret är en korkskalle eller ej, det är hans saker oavsett, INTE dina...

Att sitta och gnälla på vad folk gör och sedan göra i princip samma sak själv är hyckleri.

Det du gör är att mygla till dig godsakerna när inger ser det, för att du själv skall framstå i god dager, din lömska lurifax. :ermm:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sånt är det värsta jag vet.

Folk som utger sig för att vara nått de inte är. Du är en hycklare min gode man...

Antingen är man en ärlig person, och då följer man reglerna eller så är man en oärlig person och då gör man det inte.

Finns inget "i en sån situation" antingen är man ärlig eller så är man det inte. Spelar för f*n ingen roll hur vida offret är en korkskalle eller ej, det är hans saker oavsett, INTE dina...

Att sitta och gnälla på vad folk gör och sedan göra i princip samma sak själv är hyckleri.

Det du gör är att mygla till dig godsakerna när inger ser det, för att du själv skall framstå i god dager, din lömska lurifax. <_<

Vad dillar du om? :ermm:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...