Jump to content

Rockstar sviker Microsoft


emo
 Share

Recommended Posts

Taget från Gamereactor's hemsida

"En källa insatt i utvecklingen av Grand Theft Auto IV har avslöjat att Xbox 360-versionen inte kommer bli ensam om att få exklusivt material, Playstation 3-versionen kommer åtnjuta samma behandling. Microsoft gjorde ju en stor grej på X06 att deras version skulle erbjuda "timmar av nedladdningsbart, exklusivt material", men nu verkar det som att Sony kommer kunna skryta med samma sak. Rockstar North håller helt enkelt på och jobbar med exklusivt material för båda versionerna, vilket får oss någonstans att ifrågasätta termen "exklusivt". Samma källa menar att det nedladdningsbara materialet har form av episoder och drar en liknelse till att om "huvudspelet är en stor ö, så är det nedladdningsbara materialet som broar till mindre öar runt omkring". Därmed inte sagt att spelet kommer att utspela sig på en ö, dock."

Förvånar mig inte, GTAIV sålde väll bäst på PS3 så helt klart att dem ska ge oss lite extra candy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har svårt att se hur de ska kunna gå runt det där. Microsoft hostade ju upp sjukliga mängder pengar och att de skulle kunna gå runt det har jag väldigt svårt att se att de vare sig vill eller kan.

Slutsats: Det må komma extramaterial till båda, men Xbox får mer/större/bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske blir olika "exlusiva" saker, såklart kul om alla får ut så mycket som möjligt.

Kanske lite Off topic, men är inte IV och Midnight Club L.A. dom sista spelen från Rockstar till Xbox? nu skulle väl allt från Rockstar bli Sony exlusivt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget något av oss konsumenter bör klaga på, om detta stämmer är det en bra nyhet. Det låter dock väldigt konstigt att de skulle ändra avtalen nu. Hur som helst bör ju Microsoft redan ha fått en stor del av kakan (även om avtalets bryts), eftersom man troligtvis redan lyckats locka många kunder med de exklusiva episoderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var har du fått det där ifrån?

Det jag har hört är väl snarare att PS3-exklusiva LA Noire eventuellt blir multiplattform, inte något säkert där heller dock.

Tyckte jag läste det för ett tag sedan, måhända att det bara gällde något spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen skulle jag inte välja att lita på något sådant här innan det bekräftas av Rockstar. Det har gått så sjukt många rykten från mer eller mindre pålitliga källor, men eftersom att Microsoft har betalat sjukt mycket pengar har jag svårt att tro att Sony också får nedladdningsbara episoder såvida de inte betalar lika mycket - och det är det jävligt tveksamt om de gör.

Suck. Framför allt eftersom att den där nyheten är från oktober förra året. Tyckte väl att jag kände igen det.

Redigerad av Dusse
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen skulle jag inte välja att lita på något sådant här innan det bekräftas av Rockstar. Det har gått så sjukt många rykten från mer eller mindre pålitliga källor, men eftersom att Microsoft har betalat sjukt mycket pengar har jag svårt att tro att Sony också får nedladdningsbara episoder såvida de inte betalar lika mycket - och det är det jävligt tveksamt om de gör.

Suck. Framför allt eftersom att den där nyheten är från oktober förra året. Tyckte väl att jag kände igen det.

Skulle precis skriva och fråga hur gammal den här "Nyheten" var - nu behövde jag inte undra längre.. :P Tyckte det lät lite väl bekant jag med! :P Nåväl, couldn't care less - jag har 360.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...