Jump to content

Hur många procent av spelet har ni klarat?


Linus127
 Share

Recommended Posts

Va är meningen me o andvända guiden? Det förstör ju hela nöjet med spelet..

Nu vet jag inte hur den här guiden ser ut, men om den endast har markerat var duvor och stunthopp finns så är väl det knappast något fel att använda det till hjälp? Jag menar, vem fan orkar spendera halva livet på att till exempel leta upp de här duvorna, när de i flera fall är gömda på platser som man omöjligt hade upptäckt utan karta? En sak att det känns fel att använda guider till diverse missions, men att använda karta för att hitta t.ex. duvor är bara vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 85
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Nu vet jag inte hur den här guiden ser ut, men om den endast har markerat var duvor och stunthopp finns så är väl det knappast något fel att använda det till hjälp? Jag menar, vem fan orkar spendera halva livet på att till exempel leta upp de här duvorna, när de i flera fall är gömda på platser som man omöjligt hade upptäckt utan karta? En sak att det känns fel att använda guider till diverse missions, men att använda karta för att hitta t.ex. duvor är bara vettigt.

Har snart upptäckt tio stycken så det är inte omöjligt. Tråkigt att ''fuska'' sig genom spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har snart upptäckt tio stycken så det är inte omöjligt. Tråkigt att ''fuska'' sig genom spelet.

Och hur mycket tid har du spenderat? Tänk då att det återstår ytterligare 190, som bara blir svårare och svårare att finna. Kan lova dig att du inte kommer hitta alla utan karthjälp, hur "äkta" du än vill spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och hur mycket tid har du spenderat? Tänk då att det återstår ytterligare 190, som bara blir svårare och svårare att finna. Kan lova dig att du inte kommer hitta alla utan karthjälp, hur "äkta" du än vill spela.

Jag hittade 97 av 99 ballonger i VCS, alla ~36 hopp minus två samt alla rampages utom en - utan kartor. De sista som var kvar letade jag efter vansinnigt systematiskt med helikopter och bil, kvarter för kvarter, gata för gata. Jag hittade dem inte ändå, så de där 50 hoppen och 200 fucking fåglarna kan man glömma att hitta utan hjälp. Till IV orkar jag inte leta själv, jag kände att jag bevisade tillräckligt mycket för mig själv i och med VCS. I'm fucking skilled (:)), men man orkar inte så länge att man hittar alla. Jag hade åkt förbi den sista ballongen säkert 30 gånger, men den smälte in med en röd bakgrund så den var helt omöjlig att se.

You might as well give up now, Cyper.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag inte hur den här guiden ser ut, men om den endast har markerat var duvor och stunthopp finns så är väl det knappast något fel att använda det till hjälp? Jag menar, vem fan orkar spendera halva livet på att till exempel leta upp de här duvorna, när de i flera fall är gömda på platser som man omöjligt hade upptäckt utan karta? En sak att det känns fel att använda guider till diverse missions, men att använda karta för att hitta t.ex. duvor är bara vettigt.

Tycker inte jag, jag ångrar mig starkt för att jag andvände karta för att hitta hästskorna i SA, men tagsen o allt annat hittade jag, man har ju inte direkt bråttom o klara 100%, de kmr säkert ta 3 år till nästa gta, så varför ha bråttom?

Och hur mycket tid har du spenderat? Tänk då att det återstår ytterligare 190, som bara blir svårare och svårare att finna. Kan lova dig att du inte kommer hitta alla utan karthjälp, hur "äkta" du än vill spela.

Som jag skrev ovan, man har knappast bråttom att klara ut spelet. Jag har klarat gta 3 o vice city till 100% utan kartor, är så jävla mkt roligare, så har man något att göra i spelet en längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte jag, jag ångrar mig starkt för att jag andvände karta för att hitta hästskorna i SA, men tagsen o allt annat hittade jag, man har ju inte direkt bråttom o klara 100%, de kmr säkert ta 3 år till nästa gta, så varför ha bråttom?

Karta till hästskor och tags i SA känns inte lika nödvändigt som kartor till duvorna i GTA IV. Hästskorna och tagsen var utspridda på mindre områden och var bra mycket mer synligare än duvorna som är både mindre och utspridda på ett större område. Efter att ha hittat alla duvorna (med karta så klart) vågar jag påstå att det är lite av mission impossible att hitta alla. Vissa är gömda på de mest konstiga ställen, där man absolut troligtvis aldrig tittar. Dessutm är de många gånger väldigt svåra att se alls. Det finns nog en anledning att kartan till duvorna är

utlagd i spelet.

Stunthoppen en annan sak, de syns ofta tydligare. Samma med sidokaraktärerna som till och med är markerade på kartan. Eller det är för att jag såg kartan på

spelets Internet?

Som jag skrev ovan, man har knappast bråttom att klara ut spelet. Jag har klarat gta 3 o vice city till 100% utan kartor, är så jävla mkt roligare, så har man något att göra i spelet en längre tid.

Jag har inte spelat GTA 3 än, men med erfarenhet av att ha klarat GTA VC kan jag säga att nå 100% där inte på långa vägar känns lika svårt som GTA IV. Anyway, du får ha så kul med att köra runt och runt och runt i spelet i tre år då! ^_^

Själv har jag inga totalt onödiga tvångstankar som hindrar mig från kartor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte spelat GTA 3 än, men med erfarenhet av att ha klarat GTA VC kan jag säga att nå 100% där inte på långa vägar känns lika svårt som GTA IV. Anyway, du får ha så kul med att köra runt och runt och runt i spelet i tre år då! ^_^

Själv har jag inga totalt onödiga tvångstankar som hindrar mig från kartor.

Ok, Du får göra som du vill, jag tänker iaf inte andvända några kartor. Jag tycker att det är fusk. Men sen får du självklart ha åsikter om vad du tycker om de är fusk eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...