Jump to content

Ny "Officiell" trailer släppt


Weener
 Share

Recommended Posts

Finns inget coolt i CJ. En mes är vad han är. Niko däremot, krigsveteran och mördare. Hell Yeah!

Hell yeah, och människosmugglare är han också. Troligen den GTA-karaktär med mörkast bakgrund.

Jag diggar Niko. Coolaste karaktären efter Claude Speed, helt klart. Jag menar, C.J? Negern? Pfff :o

CJ var mycket riktigt en ärketönt. Men den enda som Niko skulle kunna hota i coolhet är Tommy Vercetti, för en så råbarkad, brutal gangster får man leta länge efter. Toni Cipriani var rätt tuff också, men han fick rätt mycket töntiga uppdragsgivare tyvärr.

"The, uh, city is grateful to ya?"

*BOM*

"Ouch!"

"Try again."

[youtube-old]tGfki-VrW-w[/youtube-old]

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men ni är whiteboys som i SA hade spelat Eddie Pulaski. Det är lil ghetto boy-kulturen som är soft. Man börjar hustla med Grove Street-grabbarna för att sen skaffa kostym och gå sin egen väg, så klassikt hiphop. Men visst, hatar man det så gillar man förmodligen inte San Andreas...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar verkligen inte Niko Bellic, CJ var sååå mycket coolare.

Det återstår att se om en superb story ändå lyckas lyfta mitt ointresse för ryss-karaktären och hans bakgrund.

Vill bara påpeka att Niko inte är ryss utan mer Serb, Han härstammar från Balkan öarna vilket jag tror tillhör Serbien-Montenegro

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar verkligen inte Niko Bellic, CJ var sååå mycket coolare.

Det återstår att se om en superb story ändå lyckas lyfta mitt ointresse för ryss-karaktären och hans bakgrund.

Edit: Kan säga att jag håller med The Dude

Även jag håller med. CJ var cool men hade ändå moral och känslor och hade ett stort djup i sin karaktär. Niko Bellic känns som en kallblodig mördare alá Cloude och jag är inte så intreserad av den typen av karaktär för man bryr sig sällan om dem IMO.

Det ända igentligen possitiva med Niko Bellic är att med honom kan man göra lite hemskare saker utan få samvetskval medan när man gjorde något hemskt med CJ så kändes det fel och mot karaktären.

Men som sagt, jag föredrar coola karaktärer med ett djup än tuffa kallblodiga typer som Niko. Men jag hoppas verkligen att karaktären överaskar mig och visar ett mer djup och kanske loite ångest över vad han är och kanske ett hopp att slippa behöva göra de hemskheter han gör för pengar.

Vill bara påpeka att Niko inte är ryss utan mer Serb, Han härstammar från Balkan öarna vilket jag tror tillhör Serbien-Montenegro

Stämmer inte riktigt. Rockstar berättat att han är Östeuropésk vilket till största delen är Ryssland och de länder som tidigare tillhörde Soviet. Att han medverkade i Balkan Peace Keeping Force betyder inte tvunget det. Han talar Rysska ibland, bryter på Rysska, har ett Rysskt/Balkiskt namn och Ryss/Östeuropésk musik är huvudthemen i spelet sim Hipp Hopp var i SA.

Men visst, en del talar för att han kommer från Kroatsien, Ukrina eller Rumänien men Balkan är stort där även t ex Grekland hör till. och för att han var med i Balkan Peace Keeping Force betyder det inte att han kommer från just de länderna heller.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill bara påpeka att Niko inte är ryss utan mer Serb, Han härstammar från Balkan öarna vilket jag tror tillhör Serbien-Montenegro

Och jag vill påpeka att R* aldrig sagt varifrån han kommer. "...from an unnamed eastern-european country" läste jag i en artikel för länge sedan.

Stämmer inte. Det ryktades om det i början men sedan dess har Rockstar berättat att han är Östeuropésk vilket till största delen är Ryssland och de länder som tidigare tillhörde Soviet. Dessutom talar han Rysska ibland, bryter på Rysska, har ett Rysskt namn och Ryss/Östeuropésk musik är huvudthemen i spelet sim Hipp Hopp var i SA.

Östeuropeisk ≠ rysk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Östeuropeisk ≠ rysk.

Inte den diskutionen igen. Östeuropeisk ÄR Rysk.

Östeuropa omfattar alltid:

* Europeiska Ryssland

* Ukraina

* Moldavien

* Vitryssland

Källa

Hmm, Vitryssland skulle också bvara en trolig kandidat. Visseligen är Niko Grekiskt från början och används mycket i Kroatsien men också väldigt Vitryskt.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bekräftat vet jag inte riktigt om man kan säga, men det har iaf sagts att Niko faktiskt är från Ryssland. Finns en nyhet på GTAnytt om det bland annat.

http://www.gtanytt.se/?page=com&id=107

Den kommer inte jag ihåg. :o

Men om "Ukrainsk, rysk, vitrysk och moldavisk = östeuropeisk" betyder inte det alls automatiskt att Östeuropeisk = Rysk. Det kunde lika gärna vara ukrainsk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns inget coolt i CJ. En mes är vad han är. Niko däremot, krigsveteran och mördare. Hell Yeah!

ORD!

Jag diggar Niko. Coolaste karaktären efter Claude Speed, helt klart. Jag menar, C.J? Negern? Pfff :o

W0rd igen, Claude var fan grym. Det är bara coolingar som bor i LC. Claude, Toni, Nico etc. ;)

Tommy Vercetti har säkert bott där också. Da Harwood Butcher.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer inte riktigt. Rockstar berättat att han är Östeuropésk vilket till största delen är Ryssland och de länder som tidigare tillhörde Soviet. Att han medverkade i Balkan Peace Keeping Force betyder inte tvunget det. Han talar Rysska ibland, bryter på Rysska, har ett Rysskt/Balkiskt namn och Ryss/Östeuropésk musik är huvudthemen i spelet sim Hipp Hopp var i SA.

Men visst, en del talar för att han kommer från Kroatsien, Ukrina eller Rumänien men Balkan är stort där även t ex Grekland hör till. och för att han var med i Balkan Peace Keeping Force betyder det inte att han kommer från just de länderna heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...