Jump to content

Ingen PC version


LunCh
 Share

Recommended Posts

Allvarligt talat, som jag sa förut, om dom nu ska vara världens fjantar/arslen och inte släppa spelet till PC, borde dom då inte gå ut med det och verkligen förneka det? Och släpps det till PC borde det släppas via Steam, vilket försvårar crackning/nedladdning. men absolut borde dom släppa det till PC. Jag skulle köpa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inge anledning med att polisanmäla sin bästa kompis bara för den personen har laddat ner saker från nätet som är olagligt när det sitter andra folk som själv gör det.

-----

Ok back on track nu innan denna tråd blir låst

''Det är rätt att själv stjäla så länge som andra gör det.''

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade nyss på T2 hemsida och de hade inte själv skrivit om detta nyss var ja på Rockstars hemsida men hittade inge där heller. Så ja tror detta är en fejk annars är det ja som kollade fel på deras hemsida

Btw The Dude självklart hatar typ alla Cyprez specielt när han polisanmäler sina kompisar verkar inte ha kompisar

Cyprez har inte satt dit sin bästa kompis för någonting. Cyprez säger att har gjort det för att han vet att folk blir upprörda och han gillar det.

Det kan såklart vara rätt kul att trolla men är man så kass på att uttrycka sig och är så otrovärdig som Cyprez så har man misslyckats med det och det blir bara fail... Vissa går såklart på det, du t.ex och kanske nya medlemmar och det är därför viktigt att alltid hänga ut trollet varje gång han försöker så att folk inte matar honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte officiellt bekräftat är det ju inget att bry sig om. Tänk om det är Sony eller Microsoft som står bakom uttalandet för att öka försäljningen av sina konsolversioner? :)

Och om det stämmer så tror jag ändå att de kommer ändra sig, Vice City var det väl också först tal om att det inte skulle komma till PC? Men så släpptes det i alla fall. Tror inte att Rockstar skulle göra sig impopulära genom att svika sin PC-publik och varför skulle de säga nej till pengarna som ett PC-släpp skulle inbringa? De lär ju inte gå med förlust när suget efter spelet är så stort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar alltid GTA till PC, men jag håller med Cyprez om att nedladdning av spelet är dåligt, och ja det är rätt åt de som laddar ned spelet. Men sättet som Cyprez uttryckte sig på var väldigt dåligt eftersom inte alla planerar att ladda ner spelet. Dessutom undrar jag varför du bryr dig så mycket, det kan ju inte spela dig någon större roll om det släpps en PC version eller inte, Cyprez. :)

Och jag tar inget för givet innan Rockstar själva gått ut med nyheten. Men om det är sant så skulle det förstås vara väldigt tråkigt. Jag skulle kunna spara ihop till en konsol men det är inte värt det, då jag uppgraderat min PC väldigt mycket och knappt spelar några spel till konsol annars. Gillar PC mer. (Crash Bandicot är ett undantag, PS1 FTW! ;) )

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även jag håller med om att nedladdning av spelet är dåligt. I slutändan är det vi fans som får ta stryk när ett spel senare får mindre budget eller blir slopat pga dålig försäljning av en förgångare.

Visst, man ska inte polisanmäla en polare för att han laddar ned men kanske försöka förklara för honom att det han gör skadar och att han ska köpa de spel han verkligen gillar.

Det är OK att ladda ned om man är osäker och vill testa först eller om spelet bara är halvbra men att ladda ned ett efterlängtat spel som man dessutom älskar och inte köpa är skamligt.

Inget nytt igentligen. Rockstar har helatiden sagt att de har inga planer för tillfället att släppa på PC. Nu var det här inte officiellt (även då det var en från Rockstar som sa det) men jag tror inte ni ska vänta er en den närmaste tiden.

Personligen är jag glad om de inte utvecklar den till PC och det är inte av skadeglädje utan av själviska orsaker för då kommer nästa GTA-spel ligga närmare om de kan börja på det direkt efter GTA IV istället för att behöva göra en portning till PC av GTA IV först.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen kan väl seriöst ta den där sidan på allvar? Bara någon random site som ville ha lite fler läsare, ser typ ut som vilken blogg som helst.

Hade det varit vilken sajt som helst så hade jag hållt med men whatifgaming är kända för sin kontakt med spelföretag och Usman Ihtsham är en riktig speljournalist som jobbar för PSU.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt väldigt tråkigt.. Men jag tkr att tv-spel ska spelas på konsoll och inte PC fast jag lirat GTA på PC innan. Rockstar kommer antagligen gå bakåt om dom gör en PC-version så jag tkr dom gör det rätta valet. Om nu detta skulle visa sig vara sant

Ja, tv-spel kan ju bli lite svåra att lira på PC så det är väl klart att det ska liras på konsoll. Men datorspel spelar jag gärna på datorn.

Och dom lär knappast gå back på att göra en PC-version. Om så vore fallet så kan man ju fundera varför så många andra liknande spel släpps till PC och dessutom säljer ganska bra. Spelmarknaden för PC är alldeles för stor för att ett så stort spel som GTA inte ska komma till den marknaden och många tycker nog att GTA egentligen gör sig bäst på PC. Man har länge snackat om att konsollerna ska ersätta spelmarknaden men det kommer aldrig att ske eftersom PC är det i längden billigare alternativet och därför kommer vi nog att få se ett släpp även till PC, eftersom markanden är så pass stor. GTA IV skulle också kännas större och bli ett mer välkänt spel och få en bättre image om det kommer till PC vilket R* kan tjäna på i utveckling av framtida spel i GTA-serien.

Modding och andra saker skulle också vara lite enklare och roligare till PC och ge spelet lite längre livslängd och hålla fansen sysselsatta medan man väntar på nästa spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, tv-spel kan ju bli lite svåra att lira på PC så det är väl klart att det ska liras på konsoll. Men datorspel spelar jag gärna på datorn.

Och dom lär knappast gå back på att göra en PC-version. Om så vore fallet så kan man ju fundera varför så många andra liknande spel släpps till PC och dessutom säljer ganska bra. Spelmarknaden för PC är alldeles för stor för att ett så stort spel som GTA inte ska komma till den marknaden och många tycker nog att GTA egentligen gör sig bäst på PC. Man har länge snackat om att konsollerna ska ersätta spelmarknaden men det kommer aldrig att ske eftersom PC är det i längden billigare alternativet och därför kommer vi nog att få se ett släpp även till PC, eftersom markanden är så pass stor. GTA IV skulle också kännas större och bli ett mer välkänt spel och få en bättre image om det kommer till PC vilket R* kan tjäna på i utveckling av framtida spel i GTA-serien.

Modding och andra saker skulle också vara lite enklare och roligare till PC och ge spelet lite längre livslängd och hålla fansen sysselsatta medan man väntar på nästa spel.

PC är en förlust affär för det mästa när det gäller spel. Därför är de flesta PC-spel lågbudgetspel och fler satsar på konsoll av just den orsaken. Spelföretag som satsat mycket på PC har fått bita i gräset. Se Interplay t ex.

Och vad hände med DOOM4? Jo DOOM3, trots sin populäritet, drog inte in tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Crash Bandicot är ett undantag, PS1 FTW! ;) )

:o

Så den dagen en körbar BR-ISO dyker upp på TPB är PS3 en lika idiotisk konsol som 360?

Det borde väl dyka upp närsomhelst eftersom det börjar dyka upp BR-brännare på laptops..?

Har Sony någon form av skydd mot brända BR-skivor?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...