Jump to content

Ingen PC version


LunCh
 Share

Recommended Posts

Säg det här på GTAforums.com, En ganska tråkig nyhet :)

Okay, who here isn’t crazy for GTA IV? Seriously. 360 fans running a muck about it and their DLC with PS3 fans going crazy over finally playing one of the most anticipated titles to date. Even the PC crowd is joining in on the action and asking about when it’s likely GTA will come for the PC (e.g. 12 months+).

We hate to ruin the party for all the PC hopefuls out there, but Rockstar has something to say and you might want to sit down for this:

"As for GTA IV coming out on the PC, that’s very doubtful as we currently have no plans to develop for the PC. We could only focus our efforts extensively on so many consoles at once, and PC might not see the light of day."

And the music stops. The DJ’s headphones pop out at the PC party crowd as the record warps a bit back. It’s dead silent. Nobody move.

Källa: http://whatifgaming.com/gta-iv-for-pc-very-doubtful

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trist för dem som inte vill spela det på något annat än PC. Det är ju inte alla som tycker om konsoll så att säga. Alla borde få ta del av den underbara GTA-världen (^^) oavsett vilken spelapparat man har - och Rockstar lär ju knappast förlora pengar på att göra en PC-version, snarare tvärtom.

Redigerad av 1-Procent
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad nice! Då får alla PC-spelare äta sin egen skit.

Det är som man gör det. Hoppas detta är sant! :)

Helt otroligt att det fortfarande finns dessa insnöade småbarn som tycker det är "rätt åt" folk som inte får spela IV. Jag skulle aldrig kunna känna glädje för nån som INTE får spela mitt personliga favoritspel.

Vad rör det dig om PC-spelarna får lira spelet eller inte?

Jag har själv ett ps3, men har alltid spelat gta på pc och kan inte förstå såna som tycker som du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det inte är fake, så är det naturligtvis synd för dem som önskar en PC-version, kanske inte lika synd för de som spelar på konsol. Helt personligen så bryr jag mig inte så mycket, då jag hör till dem som kommer att spela på ps3.

Rockstar lär ju knappast förlora pengar på att göra en PC-version, snarare tvärtom.

Det är troligtvis just det man gör - förlorar pengar. Det är faktiskt inte gratis att göra en PC-version, och de pengar som går åt till utvecklingen av en eventuell PC-version, det är pengar som till en stor del inte kommer tillbaka, allt pga att folk laddar ner spelet istället för att köpa. Alltså kan Rockstar gå på minus om de släpper spelet till PC. Nu säger jag inte att det blir så, men det är en möjlighet.

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt otroligt att det fortfarande finns dessa insnöade småbarn som tycker det är "rätt åt" folk som inte får spela IV. Jag skulle aldrig kunna känna glädje för nån som INTE får spela mitt personliga favoritspel.

Vad rör det dig om PC-spelarna får lira spelet eller inte?

Jag har själv ett ps3, men har alltid spelat gta på pc och kan inte förstå såna som tycker som du.

Alla hatar Cyprez. Lyssna inte på vad han säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade nyss på T2 hemsida och de hade inte själv skrivit om detta nyss var ja på Rockstars hemsida men hittade inge där heller. Så ja tror detta är en fejk annars är det ja som kollade fel på deras hemsida

Btw The Dude självklart hatar typ alla Cyprez specielt när han polisanmäler sina kompisar verkar inte ha kompisar

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt otroligt att det fortfarande finns dessa insnöade småbarn som tycker det är "rätt åt" folk som inte får spela IV. Jag skulle aldrig kunna känna glädje för nån som INTE får spela mitt personliga favoritspel.

Vad rör det dig om PC-spelarna får lira spelet eller inte?

Jag har själv ett ps3, men har alltid spelat gta på pc och kan inte förstå såna som tycker som du.

Det blir som man gör det. Köper man inte PS3/fläskbox 360kg så kanske man inte får spela gta iv.

Genom att det kommer till PC så laddar ännu fler personer ner det. Det bästa vore om R* endast släppte det till PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir som man gör det. Köper man inte PS3/fläskbox 360kg så kanske man inte får spela gta iv.

Genom att det kommer till PC så laddar ännu fler personer ner det. Det bästa vore om R* endast släppte det till PS3.

Jag håller delvis med dig, men att säga "rätt åt" till dem som faktiskt inte har råd med någon av konsolerna, är ganksa taskigt.

(Gissar vilt på att du syftar på de som tankar spelet?)

Jag tycker att det är bra som det är, finns till både Xbox 360 och PS3.

Dock så är det synd med warez som släpptes till 360.

Det vore väldigt synd om GTA IV till PC (vilket det nog skulle göra) laddas ner så himla mycket, och eventuellt gå bakåt, istället för frammåt för bolaget. :)

Men som sagt, att säga "rätt åt" till personer som införskaffar/spelar det lagligt, är ganska taskigt.

OnT: Tråkig nyhet som sagt,om det nu stämmer. ;) Även om jag spelar på PS3.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade nyss på T2 hemsida och de hade inte själv skrivit om detta nyss var ja på Rockstars hemsida men hittade inge där heller. Så ja tror detta är en fejk annars är det ja som kollade fel på deras hemsida

Btw The Dude självklart hatar typ alla Cyprez specielt när han polisanmäler sina kompisar verkar inte ha kompisar

Har ändå bara gjort det två gånger, en av dem var min bästa polare. Han vet inte att det var jag, so whatever?

Varför är du fanboy av PS3? Är det för att man kan flasha Xbox 360?

Stör mig bara på alla som laddar ned.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...