Jump to content

Kommer du ladda ner spelet


yoou
 Share

  

89 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Alltså, jag skulle nog inte tycka att den här typen av tråd skapas. Eftersom det ger många användare en hint att det går att ladda ner. Även fast det är allmän vetskap att det går att ladda hem så tycker jag inte Warez skall diskuteras på detta sätt. Alltså att beskriva utförligt att det finns att ladda hem till xbox 360.

Rockstar skulle inte gilla den här tråden och personligen gillar jag inte den här tråden.

Tror ni att rockstar skulle vilja gynna detta forum på något sätt om de ser att forumet saknar diciplin gällande Warez diskussioner.

Bara en tanke...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag skulle nog inte tycka att den här typen av tråd skapas. Eftersom det ger många användare en hint att det går att ladda ner. Även fast det är allmän vetskap att det går att ladda hem så tycker jag inte Warez skall diskuteras på detta sätt. Alltså att beskriva utförligt att det finns att ladda hem till xbox 360.

Rockstar skulle inte gilla den här tråden och personligen gillar jag inte den här tråden.

Tror ni att rockstar skulle vilja gynna detta forum på något sätt om de ser att forumet saknar diciplin gällande Warez diskussioner.

Bara en tanke...

Vet vad du menar och jag tycker samma sak. Men vi kan inte förbjuda diskussioner, bara:

Uppmaning, hjälp eller förfrågan

om warez. Har editerat bort releasegruppnamn och så, men eftersom ingen person hittills direkt brutit mot regeln kan jag inte göra något. Bara göra er uppmärksamma på att regeln finns och att ni ska akta er för att bryta mot den.

EDIT: Men statistiken är ju betryggande åtminstone. 6 idioter av 70 röster är väl rätt skönt, där bara 3 av dem är fullständiga idioter :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns att ladda ner till XBOX360, spelet har inte ens gjorts till PC.

Att det inte har gjorts till PC visste jag redan men en crackad och modifierad version av XBOX360/PS3-spelet trodde jag i alla fall var att vänta - men där ser man. Då blev ju det hela ännu värre. Microsoft + Konsoll + GTAIV låter ännu mer fel med tanke på att hela Microsofts grundkoncept tycks vara just fel med en släng av superbugg, krash och annat smått och gott.

Talar endast av egen erfarenhet av Microsofts produkter, andra kan naturligtvis ha haft en bättre lycka med dem.

Redigerad av 1-Procent
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite komiskt hur så många dissar nerladdarna bara för att det rör sig om just GTA IV. Är det mer synd om mångmiljonärerna Rockstar Games än något annat spel/film/musik-bolag där piratnedladdning hade setts som helt accepterat?

Jag förstår anledningen till det - man vill stödja den spelserien man älskar mest - men det NI inte verkar förstå är att alla kanske inte har GTA som favoritspel...

Min slutsats: man har bara rätt att tycka illa om nedladdarna om man själv inte laddar ner andra spel.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min slutsats: man har bara rätt att tycka illa om nedladdarna om man själv inte laddar ner andra spel.

Ja, något annat vore hyckleri - som i och för sig människan är expert på. Man har ingen rätt att kritisera människor som tankar ned GTAIV om man själv sitter och tankar ned annat material. Ungefär som i drogdebatten; Du har förbrukat din rätt att kritisera knarkare om du själv nyttjar Alkohol, Nikotin, koffein - Det är dock en annan diskussion för ett annat forum, men slutsatsen är densamma.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, något annat vore hyckleri - som i och för sig människan är expert på. Man har ingen rätt att kritisera människor som tankar ned GTAIV om man själv sitter och tankar ned annat material. Ungefär som i drogdebatten; Du har förbrukat din rätt att kritisera knarkare om du själv nyttjar Alkohol, Nikotin, koffein - Det är dock en annan diskussion för ett annat forum, men slutsatsen är densamma.

:)

Ironiserar du eller menar du det du skriver, lite otydligt imo?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst kom med lite vettiga trådar iaf,

Vad ska ni äta.. När ni spelar GTA IV!?

Vad ska ni ha på er... När ni spelar GTA IV!?

Åt vilket håll ska ni ha kalsongerna... (kan iofs höra ihop med vad ska ni ha på er tråden) När ni spelar GTA IV!?

Vilken sida ska ni ha mittbenan på... När ni spelar GTA IV!?

Vad ska ni göra 2 dagar innan.. ni spelar GTA IV!?

Tänker ni ha shorts...när ni spelar GTA IV!?

Hoppas jag ser dessa uppe inom en snar framtid..

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bring it on!

Tur att sötvattenspiraten RavenE inte blev mod. :)

Vet vad du menar och jag tycker samma sak. Men vi kan inte förbjuda diskussioner, bara:

om warez. Har editerat bort releasegruppnamn och så, men eftersom ingen person hittills direkt brutit mot regeln kan jag inte göra något. Bara göra er uppmärksamma på att regeln finns och att ni ska akta er för att bryta mot den.

EDIT: Men statistiken är ju betryggande åtminstone. 6 idioter av 70 röster är väl rätt skönt, där bara 3 av dem är fullständiga idioter :(

Men de bryter ju mot Lex StellHell :) :

§3.6 - Warez

Hårdare regler på warez. Läs regel §1.1 igen. All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet! Detta är på blodigt allvar nu.

1. All "mygling" av warez kommer numera att vara straffbart. Inget busk-snack eller pirat-snack.

2. Lär dig vad warez är. Tipsa om det du kan tipsa om, och håll det andra för dig själv.

3. All "Uppmaning" ( Ladda ner <insert warez> ! ), "Hjälp" (Du kan ladda ner <insert warez> här! ), "Förfrågan" ( Vart kan jag ladda ner <insert warez> ? ). Nu vet ni vad som är vad.

4. Ett releasenamn är inte betraktat som warez, men direkt det nämns med en tracker eller ett p2p program så är det direkt anknytet till warez.

Upprepning av warez-snack slutar i att personen får varning/ban beroende på hur många gånger det hämt.

--

Jag måste göra ett litet tillägg till mitt bidrag i den här tråden. OM spelet kommer till PC (vilket jag antar att det gör) kommer jag att ladda ner det. Jag anser dock att eftersom jag har köpt spelet till 360 är det moraliskt försvarbart. OM en PC-version hade släppts samtidigt som konsolversionerna nu i april hade jag KÖPT PC-versionen.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite komiskt hur så många dissar nerladdarna bara för att det rör sig om just GTA IV. Är det mer synd om mångmiljonärerna Rockstar Games än något annat spel/film/musik-bolag där piratnedladdning hade setts som helt accepterat?

Well, jag tankar inte mycket spel. Till PS3 går det inte att tanka spel, och även om jag hackat PSP sönder och samman, fram och tillbaka har jag aldrig tankat mer än två spel, som jag ändå kom fram till inte var värda några pengar. Alla spel jag kör på PSP är köpta, ofta till fullpriser.

Över huvud taget är jag knappast nån masstankare för att jag tycker det är rätt besvärligt med subfiler till film, cracks till spel och att hitta rätt versioner av den musik man vill ha. Musik, om jag får för mig att lyssna på nåt annat än det jag redan köpt, är iofs nåt jag kan tanka och sen bedöma om jag vill ha i min fysiska skivsamling.

Till PC kör jag inte mycket spel, speciellt inte nya eftersom jag nästan aldrig haft modern dator. Men det är inte många spel jag köpt till PC, just för att jag sällan kör spel så länge att jag tycker de varit värda så pass mycket pengar. De jag kör ofta däremot är gamla spel som jag till slut köpt efter att ha haft dem tankade i flera år. Starcraft och Warcraft 2 är två exempel. Visst är spelen skitgamla, men man har haft mycket roligt med dem och det kan man fortfarande ha. Spel som förtjänar att köpas, köper jag. Resten skiter jag i oavsett varifrån de kommer. I Rockstars fall görs inga skitspel inom GTA-serien, så jag antar att folk tycker som jag. Däremot är det nog inte så många som vill köpa EAs Sims 2-expansioner för ett antal hundralappar stycket just eftersom de är skit.

Btw, Rockstar har haft finansiella problem rätt länge så de är inte så rika man kanske tror. Nu kommer de iofs bli snorrika men de har inte alltid varit det.

Men de bryter ju mot Lex StellHell :) :

Jag kan låta honom titta igenom den här tråden så får vi se om jag gjort fel. Jag vill inte låsa trådar som första grej när det finns diskussionsunderlag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spel som förtjänar att köpas, köper jag. Resten skiter jag i oavsett varifrån de kommer. I Rockstars fall görs inga skitspel inom GTA-serien, så jag antar att folk tycker som jag. Däremot är det nog inte så många som vill köpa EAs Sims 2-expansioner för ett antal hundralappar stycket just eftersom de är skit.

Alltså allt det där är ju väldigt subjektivt, jag anser inte att GTA-serien är briljanta spel, och många håller med mig. Det är väl en självklarhet för fansen att köpa spelen och alla möjliga saker och ting för brutala summor (se typ Halo 3), men alla älskar helt enkelt inte spelen.

Och om man läser ditt inlägg verkar det som att det är okej att ladda ned spel som man tycker är mindre "bra"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan låta honom titta igenom den här tråden så får vi se om jag gjort fel. Jag vill inte låsa trådar som första grej när det finns diskussionsunderlag.

Äsch, tweaka inte. You're the mod now, dog!

Vet inte om någon skrivit det än men spelet har läckt nu.

Jag tror någon skrev det, ja.

Alltså allt det där är ju väldigt subjektivt, jag anser inte att GTA-serien är briljanta spel, och många håller med mig. Det är väl en självklarhet för fansen att köpa spelen och alla möjliga saker och ting för brutala summor (se typ Halo 3), men alla älskar helt enkelt inte spelen.

Och om man läser ditt inlägg verkar det som att det är okej att ladda ned spel som man tycker är mindre "bra"?

Man kanske kan se det som så att man bör köpa de spel som man hade köpt om möjligheten till att ladda ner inte hade funnits och att de spel som man ändå aldrig hade köpt är mer okej att ladda ner?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer att sticka och hämta ut GTA IV på posten på Tisdag och köpa PS3 och nya kläder därefter.

Then, GTA IV.

Står det inte i reglerna att all uppmaning, förfrågan och hjälp om warez är straffbart?

I sådanna fall, om "om" gäller för "uppmaning" så borde väl det vara straffbart att uppmana folk att inte ladda ner spelet (även om det inte var det personen som skrev reglerna menade). :)

Oh well. Jag kommer att köpa spelet. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar det jag skriver/skrev.

Bra, då är vi överens. Knarkdebatt har förts på detta forum men desvärre gjorde Root Admin Hultenius misstaget att radera den tråden. Den hade förvisso spårat ut lite från sitt ämne (cannabis och förbudet mot det) men att ta bort den var så jävla onödigt. Den innehöll massa sidor bra debatt och diskussioner, en av forumets intressantaste trådar imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...