Jump to content

Space Shuttle Mission 2007.


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

Ska se om jag kan göra en tråd som blir mer impopulär än "Shipsimulator 2008". Rymdfärder, alla pojkars våta dröm. Detta blandat med helvetiskt avancerade (och fullständiga) paneler, dockningar och kolfiberförstärkningar med grafit.

Jag pratar om Space Shuttle Mission 2007, spelet som ingen har hört talas om. Men för den som har intresse, så är det ett förbannat intressant och underhållande (IMO, så ni som redan nu vet att ni kommer att hata det kan GTFO) spel!

Ni vet var ni köper det. <_<

Diskutera era senaste dockningar, snabbaste tiden på att förbereda de-orbit utan instruktion och "belysta" knappar (ni förstår sen) eller bara hur vackert spelet är för att vara så litet till storleken.

Edit:

Slänger in en bild.

453nnmv2b49r.jpg

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska se om jag kan göra en tråd som blir mer impopulär än "Shipsimulator 2008". Rymdfärder, alla pojkars våta dröm. Detta blandat med helvetiskt avancerade (och fullständiga) paneler, dockningar och kolfiberförstärkningar med grafit.

Jag pratar om Space Shuttle Mission 2007, spelet som ingen har hört talas om. Men för den som har intresse, så är det ett förbannat intressant och underhållande (IMO, så ni som redan nu vet att ni kommer att hata det kan GTFO) spel!

Ni vet var ni köper det. <_<

Diskutera era senaste dockningar, snabbaste tiden på att förbereda de-orbit utan instruktion och "belysta" knappar (ni förstår sen) eller bara hur vackert spelet är för att vara så litet till storleken.

Edit:

Slänger in en bild.

453nnmv2b49r.jpg

system krav?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

system krav?

http://www.space-shuttle-mission.com/index.html

Minimal Windows XP Configuration:

(SSM2007 will likely run but with minimal settings or lower than 50fps)

Recommended Windows XP Configuration:

- CPU: Intel Pentium IV or AMD 3000 class, 2GHz

- RAM: 1GB

- Hard Disk: 500MB free space

- DVD reader

- Graphics Card: 256MB NVIDIA 68XX or ATI 16XX and up.

- Sound: available

- CPU: Intel Pentium IV or AMD 3500 class, 2.4GHz

- RAM: 1GB

- Hard Disk: 500MB free space

- DVD reader

- Graphics Card: 512MB NVIDIA 76XX or ATI 16XX and up.

- Sound: available

Recommended Windows Vista Configuration:

- CPU: Intel Core 2 Duo or AMD Dual Core class, 2.4GHz

- RAM: 2GB

- Hard Disk: 500MB free space

- DVD reader

- Graphics Card: 512 MB NVIDIA 86XX or ATI 2XXX and up

- Sound: available

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser intressant ut vad kan man typ göra på det?

Det man egentligen gör är uppdrag som de olika Space Shuttle-farkosterna har gjort i verkligheten. Sätta upp Hubble, reparera Hubble, docka till ISS och plocka hem astronauter och diverse resupply-uppdrag etc.

Dessa uppdrag kan man göra från allra första början till landningen, och under uppdraget gör man i stort sett det mesta som de gör på riktigt. Man får instruktioner om vilka knappar man ska trycka på etc., du får ändra koordinater själv genom miniraketstyrsystemet för att hamna i rätt position till ISS, använda dockningskameror och sätta upp dessa, använda robotarmar etc. etc. etc. etc. Man förbereder för att åka genom atmosfären vid de-orbit och landar till slut. Det känns långt ifrån något arkadspel kan jag säga dig, rätt annorlunda spel.

Det finns 16 (!) fullstora (!) paneler...tur att man får rätt tydliga instruktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Inge Free roam med?

Ser inte riktigt "meningen" med det. Det är en simulator som nästintill känns mer realistisk än FS.

Verkar ju jävligt coolt! Har alltid varit lite intresserad utav rymden, och har följt uppskjutningar och det rätt bra. Ska tittas in! <_<

Jo, har man lite intresse så tror jag helt klart att man kommer att uppskatta spelet. Dessvärre existerar det en del buggar, och den enda "releasen" är en gammal version. Vissa grejer är brutalt svåra också, har säkert spelat en 20 timmar eller så, men fortfarande inte lyckats docka ordentligt. Tror att man bör ha en joystick till sånt. Annars går det okej att styra med numpads och pilarna.

Edit:

Använde precis robotarmen, sjukt ballt. Man styr den via olika gradreglage på en viss panel, och då ser man ju samtidigt inte var armen är på väg. Då aktiverade jag manuellt kameran (satte input till rätt kamera, och sedan output till en skärm som var bredvid). Då kunde jag se allt perfekt när jag skulle lyfta ur Hubble.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Superroligt spel!. Att bara sitta i rymden och få testa att tycka på olika knappar är superskoj ;) .

Grafiken är bra och känslan på topp!

Tack för tipset :D

Ja, visst är det! >_<

Har du klarat något helt uppdrag än då? Jag har problem med de-orbit kan jag säga. Ska försöka klara hela första uppdraget ikväll.

Men tänk dig att köra på Hard, då får man bara grundläggande instruktioner, nu får man ju vilken panel man ska gå till etc, samt lysande knappar för vilken man ska trycka på under uppdragen. Och ändå har jag problem. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar kul. ;)

Ska nog ta och testa någon dag.

Lite OT:

Apropå rymdfärder så kan jag påminna om att STS-123 idag klockan 07.05 (EDT) kommer landa på Kennedy Space Center. Ni som är intresserade kan ju hålla ett öga på nasa TV. :P

Orkar inte räkna ut vilken tid det är svensk tid...

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Mera screens från spelet tack!

Kommer att editera in lite screens jag tar i det här inlägget:

Här försöker jag att fästa robotarmen i fästpunkten, man styr armen via gradreglage i närheten av panelen jag är vid nu. Panelerna man kan se där reglerar bla. strålkastarna vid kameran då jag hamnade bakom jorden så att det blev bäcksvart, så får man manuellt leta runt lite. Input och output av kameran ser man skymten av knapparna där uppe.

tf7nllbpknlj.jpg

Det läskiga är att jag börjar känna mig välorienterad bland panelerna nu, då ska man tänka på att i stort sett varenda detalj är som i verkligheten.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...