Jump to content

GTASajten Pixel-City


VickeX
 Share

Recommended Posts

Eschers hus.

219kjnkhgbks.png

Grymt snyggt som vanligt.

Tack! :*

Gjorde ett hus

valle-pixelart-1_986368_0.png

va inte för hård nu, det är en första för mig :lol:

Bra, för att vara ett första hus! Ska jag vara lite konstruktiv, ser vissa pixlar 'fel' ut, bland annat vid taket. Sedan är väl nästa grej att öva på att lägga till skuggor, nyanser, och detaljer.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 105
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

post-11169-1204890405_thumb.png

ja vil ha storesta tomten ops!!!! ska byga viddare sneare!!!!! ops!

xD

Om ett vanligt bostadshus kommer vara sådär stort borde ju nästan alla byggnader bli 2-4 rutor om man ska hålla en verklig skala någorlunda. :lol:

Men visst, det stämmer om man ser till hur stor dörren är och våningsvis och så, men tänk er en villa mot en skyskrapa t.ex., hur mycket stor grund har de inte osv.. :D

Mmm, jag håller med.

Det här med att följa skalor är öht inte min grej men jag ska försöka koka ihop nåt iaf.

Bra tråd.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
xD

Mmm, jag håller med.

Det här med att följa skalor är öht inte min grej men jag ska försöka koka ihop nåt iaf.

Bra tråd.

Du din vise jävel kan väl vara snäll och berätta för mig var "öht" betyder? Jag vill lära mig av dig så kan jag skryta att jag lärde mig en sak utan att använda google. :lol:

Och ontopic; Jag kom precis på att det är lite konstigt att lägga upp första bilden på staden då 10 pers postat bilder. Jag lägger upp eftersom vi får olika typer av hus. När vi har tio bostadshus kanske en liten ort kommer upp. Ja ni förstår säkert.

Edit: Valleball, som Axel sa. Bra för att vara ditt första försök. Men några pixlar är fel och du kanske får läsa igenom guiden igen. Sedan är sådana där "snea" "vanliga" tak svåra att göra, enligt mig. Så jag förvånas inte av att det inte alls vart bra, med tanke på att det var din första gång. Sedan som sagt, detaljer och skuggor. Dom ända sakerna som ser ut att vara tredimensionella är huset och brevlådan. Gungställningen och poolen ser platta ut. Försök att lista ut hur du kan få dom att se bättre ut. :D Använd guiden som hjälp även till det.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jag förvånas inte av att det inte alls vart bra, med tanke på att det var din första gång. Sedan som sagt, detaljer och skuggor. Dom ända sakerna som ser ut att vara tredimensionella är huset och brevlådan.

Hoppas du inte kommer vara überstormpixelgehführer kring detta, och bara släppa in 'fina' hus - En del av charmen ligger, imo, i sådana hus med ett par felaktiga pixlar. Och det känns som att folk kommer att tröttna snabbt.

(och jag gissar att öht betyder överhuvudtaget)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas du inte kommer vara überstormpixelgehführer kring detta, och bara släppa in 'fina' hus - En del av charmen ligger, imo, i sådana hus med ett par felaktiga pixlar. Och det känns som att folk kommer att tröttna snabbt.

(och jag gissar att öht betyder överhuvudtaget)

Nej, har redan tänkt på att jag känt mig lite überkrävande. Men det får inte bli allt för megaseriöst. Och det kan bli så att vi slänger in lite hus här och var bara. :lol:

Tack, nu ska jag skryta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har försökt följa era råd och här är en uppdatering av mitt hus:

valle-pixelart-2_986387_0.png

Även fast än det fortfarande finns en hel del pixlar som är fel så är det mycket bättre. Och man kan ju inte förvänta sig någonting likt AngryAxel's verk från en som precis gjort sitt första pixelhus. :lol: Bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
valle-pixelartlol_986258_0.png

så här? :lol:

Schmeeexy. :D

Det där accepteras självklart. Den förra versionen accepterades. Men jag tyckte att du verkade vara lite på G så. :)

Jag måste lätta lite på reglerna jag har i min hjärna. Ska alla dom följas blir det som AngryAxel sa / säger och då blir det inte alls kul.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...