Jump to content

GTASajten Pixel-City


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 105
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

waj3u4ssfpon.png

här är mitt projekt. Några tips?

Denna tråd är så gott som död, ni som inte pixlar bra, ni kan väl åtminståne göra en som är jättedålig?

Jag gillar huset! Du har tydligen fattat det här med isometri. Dock ser jag inte riktigt vad det är. Garage? Lagerlokal? Fabrik? Du kan fila lite på detaljer, kanske lägga på texturer på taket/väggarna. Det känns också 'fel' i mitten; det bör alltid vara två pixlar i hörn, inte en eller tre. Hoppas det är tydligt nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar huset! Du har tydligen fattat det här med isometri. Dock ser jag inte riktigt vad det är. Garage? Lagerlokal? Fabrik? Du kan fila lite på detaljer, kanske lägga på texturer på taket/väggarna. Det känns också 'fel' i mitten; det bör alltid vara två pixlar i hörn, inte en eller tre. Hoppas det är tydligt nog.

Tänkte på att det kanske ska vara en lagerlokal. Ska försöka fixa något på väggarna också :)

Det får väl vara som det är, pallar inte att flytta hela huset för en ynka pixel och dessutom suns det inte från långt håll...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar huset! Du har tydligen fattat det här med isometri. Dock ser jag inte riktigt vad det är. Garage? Lagerlokal? Fabrik? Du kan fila lite på detaljer, kanske lägga på texturer på taket/väggarna. Det känns också 'fel' i mitten; det bör alltid vara två pixlar i hörn, inte en eller tre. Hoppas det är tydligt nog.

Wikipedia gjorde mig inte klokare. "En isometri är en linjär transformation i ett metriskt rum som bevarar avstånd med avseende på metriken i fråga. I det Euklidiska planet utgörs alla isometrier av identitetsavbildningen, translationer, rotationer, speglingar och glidspeglingar."

Vad betyder isometri? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wikipedia gjorde mig inte klokare. "En isometri är en linjär transformation i ett metriskt rum som bevarar avstånd med avseende på metriken i fråga. I det Euklidiska planet utgörs alla isometrier av identitetsavbildningen, translationer, rotationer, speglingar och glidspeglingar."

Vad betyder isometri? :)

Måste säga att jag inte direkt kan definitionen, men som någon sade; det har att göra med vinklar; betraktningsvinkeln framförallt, som . Hur man egentligen inte kan urskilja djup, på så sätt att djupet inte bestämmer hur stort ett föremål är inom isometrin. Isometrisk innebär också att det är 120 grader mellan de tre axlarna. Bilden nedan är bättre på att förklara, hoppas jag

Skillnaden mellan isometrisk, trometrisk, och dimetrisk

http://en.wikipedia.org/wiki/Isometric_projection

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du kan ju fixa en parkering eller lastkaj eller nåt sånt, en lagerlokal passar inte på en grön gräsmatta :confused:

bra idé, får se till att höja huset och sätta dit en lastkaj

Fint. Den vanliga dörren kunde vara lite större dock. :) Annars ser det ganska nice ut. Möjligtvis som Axel sa, att du kan lägga på någon textur, och kanske även fixa kanterna som ser lite konstiga ut.

Fattar inte vilka kaNter som ska vara annorlunda

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...