Jump to content

LibertyCity fansida


Cyper
 Share

Recommended Posts

För rätt så länge sedan skapade jag ett forum för ''lcfans'' men jag tänkte avbryta det lilla projektet. Sedan när informationen om att gta iv skulle utspelas i Liberty City så vaknade jag upp och gjorde klart det, samt en liten sida. Ja, jag vet att det är ett simpelt gratisforum, men jag skulle aldrig ha tid och ork att driva ett eget. Hur som helst är grundtanken att alla lcfans (och andra för den delen..) kan vara diskutera där, samt att ta del av nyheter och annat. Eftersom det är ett gratisforum så är det inte värt att konkurrera med andra forum och sidor så källan till nyheterna saknas. Jätte dåligt och ologiskt, men jag är en oberäknelig och ologisk människa (håhåjaja) så det blev så. Saker och ting är heller inte alltid så ''tydliga'' där eftersom det är tänkt för de mer erfarna gta-spelare som har spelat ett tag.

Även om nyhetssidan är ful så skall folk kunna''plocka åt sig'' diverse information. Jag kommer att försöka att använda mina erfarenheter samt andras upplevelser då spelet kommit ut, och notera och skriva ned saker som ''normala'' spelare, dvs människor som inte är gtafantaster (tolka inte ''normal'' fel) kanske anser som helt meningslöst och obetydligt. Hemligheter, buggar, myter, etc. Små detaljer som exempelvis en speciell pedtrain eller några hundra olika videos med något speciellt i från youtube. Hoppas ni förstår. Kommer att försöka göra den till en ''shoppingsida'' där man kan ta reda på allt och lite till om spelet även om det bara är en bugg som gör att det flimmrar lite asfalten... Eller en video med en bugg.. Hoppas ni förstår. Galet är vad det är.

Ja, jag vet att det oftast inte funkar bra med ett simpelt gratisforum och en ful sida, men nu vet ni att jag inte bryr mig samt har vetskapen om det. Jag gör ett försök för skojs skull. På ett eller annat vis kommer det i allafall att bidra med något bra och då är jag nöjd. Jag stöttar åtminstående gtavärlden. :confused:

Nej, nu ska jag dricka té.

LCNEWS

LCFF

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du nu inte kan göra en hemsida som ser ordentlig ut, använd åtminstånde ett program som gör detta åt dig. Skulle aldrig orka läsa några längre texter på en såndär sida.

Svart som bakgrundsfärg är inte speciellt behagligt, försök även att få lite struktur på sidan.

Forum kommer med största sannolikhet inte behövas, men jag har varit där du är, så jag säger inget om det.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du nu inte kan göra en hemsida som ser ordentlig ut, använd åtminstånde ett program som gör detta åt dig. Skulle aldrig orka läsa några längre texter på en såndär sida.

Svart som bakgrundsfärg är inte speciellt behagligt, försök även att få lite struktur på sidan.

Forum kommer med största sannolikhet inte behövas, men jag har varit där du är, så jag säger inget om det.

Som villket program då? Äh. Får se hur jag gör med bakgrundsfärgen och resten av sidan. Forumet var det första som skapades, hade inte ens tänkt att ha en sida först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sidan är verkligen inte bra. Svart bakgrund med det originella blåa obesökta länkar och lila/röda/rosa, whatever besäökta länkar. Jag får ont i ögonen. :innocent:

Sedan är bilderna helt katastrofala. Ser inte klokt ut när du bara har krympt ihop bilderna med taggarna width och height, där inte ens måtten stämmer överens med varandra. Du borde ju förminska bilderna i photoshop för att få en ordentlig storlek på dem, eller också låta dem vara oförminskade. Om det nu är för svårt så lämna bort taggen height helt och hållet och ändra storleken så de hålls inom fönstret och inte går utanför.

Filmerna då. Där förstår jag inte varför du förstorat upp dem över hela sidan och ännu mer. Filmerna går ju för sjutton utanför fönstret, vem vill sitta och skrolla på både bredden och höjden när man ska se en film? Kvalitén blir ju också så otroligt försämrad. :confused:

Sidan med artwork är inte mcyket bättre den heller, snarare tvärtom. Du har ju gjort alla bilder till samma storlek oberoende om de är väldigt små eller stora. Kolla bara första bilden, märker du inte hur otroligt fult det ser ut? En liten bild är uppförstorad som f-n och alla andra bilder är både ihopkrympta och utdragna så kvalitén blir absolut sämsta tänkbara. Låt bilderna vara i dess fulla storlek, eller gör som jag skrev ovanför.

Sedan ska jag väl passa på att klaga på Story-sidan och LCF också... Som jag sade tidigare, så bilderna eller i det här faller bakgrunderna, går ju utanför själva fönstret så det blir oläsbart.

Nej, som sidan ser ut nu har jag mycket svårt att ta det hela seriöst. Gör om, gör rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sidan är verkligen inte bra. Svart bakgrund med det originella blåa obesökta länkar och lila/röda/rosa, whatever besäökta länkar. Jag får ont i ögonen. :P

Sedan är bilderna helt katastrofala. Ser inte klokt ut när du bara har krympt ihop bilderna med taggarna width och height, där inte ens måtten stämmer överens med varandra. Du borde ju förminska bilderna i photoshop för att få en ordentlig storlek på dem, eller också låta dem vara oförminskade. Om det nu är för svårt så lämna bort taggen height helt och hållet och ändra storleken så de hålls inom fönstret och inte går utanför.

Filmerna då. Där förstår jag inte varför du förstorat upp dem över hela sidan och ännu mer. Filmerna går ju för sjutton utanför fönstret, vem vill sitta och skrolla på både bredden och höjden när man ska se en film? Kvalitén blir ju också så otroligt försämrad. :wub:

Sidan med artwork är inte mcyket bättre den heller, snarare tvärtom. Du har ju gjort alla bilder till samma storlek oberoende om de är väldigt små eller stora. Kolla bara första bilden, märker du inte hur otroligt fult det ser ut? En liten bild är uppförstorad som f-n och alla andra bilder är både ihopkrympta och utdragna så kvalitén blir absolut sämsta tänkbara. Låt bilderna vara i dess fulla storlek, eller gör som jag skrev ovanför.

Sedan ska jag väl passa på att klaga på Story-sidan och LCF också... Som jag sade tidigare, så bilderna eller i det här faller bakgrunderna, går ju utanför själva fönstret så det blir oläsbart.

Nej, som sidan ser ut nu har jag mycket svårt att ta det hela seriöst. Gör om, gör rätt.

Men får se om jag orkar ändra bakgrunden. Alla bilderna (oavsett orginal storlek) skall vara i samma storlek. Filmerna förstorade jag antagligen upp litet för mycket, antagligen för att jag inte tänkte mig för då jag själv inte behöver skrolla sidan.

Vad är det för fel på nittio-talet? Nästan alla här är född då. Jag vet inte om jag orkar läsa igenom tutorials och lära mig göra en snygg sida. Vet inte heller var man skaffar ett program där man kan göra layouter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
:whistling:

En smilie säger mer än ett dumt ord. Var fan tog texten vägen, invalidkramparN?

Kan man tanka spelet på hemsidan?

Bara ett sätt att ta reda på.

:confused:

Humor är lika överskattat som människan, jordens mest omänskligaste varelse.

Du är fan älskvärd<3

Du med azzå<33333333333

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En smilie säger mer än ett dumt ord. Var fan tog texten vägen, invalidkramparN?

Här har du den, idiotjävel:

Sedan är bilderna helt katastrofala. Ser inte klokt ut när du bara har krympt ihop bilderna med taggarna width och height, där inte ens måtten stämmer överens med varandra. Du borde ju förminska bilderna i photoshop för att få en ordentlig storlek på dem, eller också låta dem vara oförminskade. Om det nu är för svårt så lämna bort taggen height helt och hållet och ändra storleken så de hålls inom fönstret och inte går utanför.

Filmerna då. Där förstår jag inte varför du förstorat upp dem över hela sidan och ännu mer. Filmerna går ju för sjutton utanför fönstret, vem vill sitta och skrolla på både bredden och höjden när man ska se en film? Kvalitén blir ju också så otroligt försämrad. :confused:

Sidan med artwork är inte mcyket bättre den heller, snarare tvärtom. Du har ju gjort alla bilder till samma storlek oberoende om de är väldigt små eller stora. Kolla bara första bilden, märker du inte hur otroligt fult det ser ut? En liten bild är uppförstorad som f-n och alla andra bilder är både ihopkrympta och utdragna så kvalitén blir absolut sämsta tänkbara. Låt bilderna vara i dess fulla storlek, eller gör som jag skrev ovanför.

Sedan ska jag väl passa på att klaga på Story-sidan och LCF också... Som jag sade tidigare, så bilderna eller i det här faller bakgrunderna, går ju utanför själva fönstret så det blir oläsbart.

Nej, som sidan ser ut nu har jag mycket svårt att ta det hela seriöst. Gör om, gör rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om jag orkar läsa igenom tutorials och lära mig göra en snygg sida. Vet inte heller var man skaffar ett program där man kan göra layouter.

Och vi kommer inte orka besöka din sida när det inte är behagligt att ens läsa texter på den. Lär dig göra en ordentlig hemsida, eller låt bli projektet över huvud taget. Vi begär inget superjobb, men för att du ska få några besökare alls ska man ju åtminstone inte få ont i huvudet av att titta på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vi kommer inte orka besöka din sida när det inte är behagligt att ens läsa texter på den. Lär dig göra en ordentlig hemsida, eller låt bli projektet över huvud taget. Vi begär inget superjobb, men för att du ska få några besökare alls ska man ju åtminstone inte få ont i huvudet av att titta på sidan.

Jag håller på att göra om hela sidan. Den kommer att bli lika grå som GTA3s Liberty City - även om inte alla människor gillar den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller på att göra om hela sidan. Den kommer att bli lika grå som GTA3s Liberty City - även om inte alla människor gillar den stilen.

Försök då för guds skull få någon ordning på det som jag klagade på, och försök anpassa sidan efter en skärmupplösning på 1024x768 så vi inte behöver sitta och skrolla i sidled eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok :rolleyes: Jag bryr mig inte så mycket om sidans utseende eftersom jag knappt kommer besöka den ändå, men jag vill ju åtminstone kunna läsa vad som står. :)

Jag bryr mig inte om sidan utseende mer än att det åtminstående skall vara respektabelt, eftersom nästan ingen kommer att besöka den endå.

Men varför lägga ned den? Även om jag själv inte tjänar något på projektet kan det vara kul att prova på. Jag tänker inte vara förhoppningsfull

som en hungrig hund som vissa är, folk som startar gratisforum och andra småsidor. Forumet finns av den anledningen att jag först endast hade

tänkt ha ett forum. Varför jag lägger ned energi på allt är inte för att jag förväntar mig (som alla nästan alla andra som ''provar på'' gör) att sidan skall

''komma på första sidan i aftonbladet''. Det är mer en kul grej av ren nyfikenhet och nytt lärande.

Smart drag.

Nej, det är jag inte säker på. Det återstår att se då sidan är klar.

Försök då för guds skull få någon ordning på det som jag klagade på, och försök anpassa sidan efter en skärmupplösning på 1024x768 så vi inte behöver sitta och skrolla i sidled eller nåt...

Ska göra så gott jag kan med det.. Märkte att sidan blev ännu styggare från skolan bärbara datorer med miniskärm. Ska heller inte ha massor av onödiga bakgrunder som jag hade på Story-sidan. Kommer inte att göra sidan så stor alls. Man kommer antagligen inte ens att behöva skrolla neråt då man öppnar upp sidan. Det kommer inte att bli ''tillbaka till 90-talet'' utan mer till 30-talet från en TVskräm med tanke på färgen......

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...